![]() |
netwerk probleem
Hallo jongens, ik weet dat dit mogelijk is want ik heb het bij toeval toen gedaan gekregen vooraf wou ik dit even zeggen.
Voorheen had ik een netwerk met een vaste pc + printer met een draadloze laptop.. Nou heb ik laatst dat netwerk even moeten verbreken om iemand te helpen maar nu krijg ik het niet meer voormekaar want het was toen meer geluk dan wijsheid. Iemand enig idee hoe ik dit moet doen? beide pcs hebben Vista trouwens. |
Heb je geen draadloos netwerk meer en dat wil je nu op beide of wil je nu terug naar het oude (een vaste en een draadloze)?
|
Je mag eens stuk duidelijker zijn. Wat bedoel je met verbroken, welk netwerk is nu verbroken, het draadloze of het bedrade netwerk.
|
zat alles vast aan een router, en zo ja heb je de pc dan per ongeuk aan een andere lan port gehangen
als dat zo is dan zou je een ander ip gekergen kunnen hebben van de dhcp server in de router, en zou je port forwarding niet meer kunnhen kloppen. zo ja controleer dat zo nee ben aub wat duidelijker, wat jeb je los gehaald en wat zat waaran vast |
Ik ben miss idd niet zo duidelijk geweest. Ik had een netwerk tussen mijn pc en laptop. Ik kon dus via mijn laptop in mijn pc en andersom en mijn laptop kon printen met de printer die aan de pc hing. Nou heb ik even mijn laptop aan een andere laptop moeten koppelen. Waardoor dat netwerk werd verbroken. Nu is dus het probleem dat mijn pc de laptop niet meer vind en de pc de laptop niet meer. Ik heb dus nog wel internet. via een usb flashkaart werkt niet. Dus de vraag hoe krijg ik dat weer goed? ze hebben dezelfde domeinnaam etc. dus het is voor mij een raadsel waarom het niet lukt.
|
1 Bijlage(n)
miss verduidelijkt dit het een en ander
|
Wat zie je als je Start-->Netwerk doet? Al geprobeerd Windows Firewall uit te zetten? Die wil namelijk ook nogal eens wat blokkeren.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |