![]() |
[PC Netwerk Gedoe]Kan ik de server beneden aan zetten met de pc boven ?
Zie onderwerp :P
|
Citaat:
|
Al moet ik zeggen dat je probleemomschrijving me niet helemaal duidelijk is...
|
Citaat:
|
Ja, is mogelijk. Wake on LAN (of wakeup on lan).
De pc en de netwerkkaart van je vader moeten dan wel WOL ondersteunen. Wanneer je dan WOL ingeschakeld op je vader's pc (via de bios) kun je vanaf jou pc door middel van een progje (zie Wol progje) ) de pc van je vader opstarten... Eerst dus even uitzoeken of het wel kan... |
Citaat:
|
Citaat:
als je een wat nieuwer moederbord daarin hebt zitten, link je je netwerkkaart en je moederbord mbv een kabeltje, stel je wat dingen in in het bios, en gaan met de banaan! |
je kan er ook gwoon een switch tussen flikkeren, heb je geen server nodig :)
|
Citaat:
|
Ehh laat die swith maar zittuh als ik die prijzen zie :rolleyes:
Maare ik hep op de bios beneden gekeken en vondt niks van WOL functie ofzo,maare hoe bedoel je? dmv een kabeltje linken ?En wat voor een kabeltje ? En waar op allemaal ? :confused: |
Citaat:
Detail is dus wél... dat zowel je netwerkkaart als je moederbord (of in dit geval: je vaders..) WOL moeten ondersteunen! :) |
Ok ik hep duz een ''Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC'' (mond vol :P)En de pc van me pa is net een weekje oud duz dat moet wel lukken, denk ik :confused:
|
Citaat:
dat kabeltje word tegenwoordig standaard meegeleverd bij een 10/100 mbit kaartje, zo ook met de 8139 |
die functie staat in het bios geloof ik onder power managment.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus laat maar zitten ? :( |
je kunt toch ook gewoon 'n hub nemen.......
of werkt dat niet??? dan plug je gewoon de kabel van kabelinternet in die hub (uplink ofzo) en die pc's der bij en klaar |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30. |