![]() |
Snelheid berekenen dmv hoeken en afstand
Hallo,
Ik heb een vraag, ik heb een praktische opdracht, maar ik kom er niet uit. Mijn vraag is, ik moet de snelheid uitrekenen dmv hoeken en afstand. De proef gaat over het afschieten van een kogel. Dit zijn mijn gegevens Snelheid kan worden opgespiltst in hoeken eerst was voor de theorie de snelheid gegevens en wist je het antwoord niet. Sin α = vy/v Bij de snelheid vy wordt de maximale hoogte bereikt. vy = g× t₁ t₁ is de tijd waarin de maximale hoogte wordt bereikt. De tijd waarna de kogel weer op de grond komt is t₂. t₂ = t₁ × 2. Cos α = vx/v vx is de horizontale snelheid. s= vx× t₂ s is de afstand waarna de kogel weer op de grond komt. Ik dacht ik ga nu gewoon terugrekenen, maar dat kan niet want het enige wat je weet is de afstand en de hoeken hoek (˚) 1 2 3 0 0 0 0 10 0,629 0,633 0,661 20 0,833 0,824 0,841 30 0,991 1,02 1,01 40 1,04 1,06 1,05 45 1,07 1,05 1,06 50 1,01 1,07 1,01 60 0,869 0,880 0,885 70 0,600 0,612 0,632 80 0,530 0,555 0,547 90 0 0 0 1,2,3 zijn de metingen in meters ik hoop dat ik geholpen kan worden! alvast bedankt groetjes samira |
Ga uit van de formules
|
Hallo,
dankjewel voor de formules! maar ik heb zitten uitzoeken hoe ik ze eigenlijk moet gebruiken Als ik vy=o invul krijg ik 0= v*sin 30(bv) - 9,81*t die v staat open en die t ook toen dacht ik misschien moet ik die afstand gaan invullen bij de x(t), maar dan krijg je veel hetzelfde probleem 1,02 m (t)= Vx * t het enige wat ik dan kan invullen is die cos maar dan kom je niet verder. Ik snap wel hoe je aan die formules komt, maar nog niet hoe je ze eigenlijk moet gebruiken... |
Stel dat je bij een gegeven v en
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.