Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hoort dit zo? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1734024)

MiiBoy 04-01-2009 18:07

Hoort dit zo?

Eerst moest ik niks van meisjes hebben maar nu (4 maanden 14) denk ik heel veel aan knuffelen, zoenen, enz. Nou is mijn vraag, hoort dit bij de puberteit ofzo? BVD

Louis Armstrong 04-01-2009 18:15

nee dit is volslagen krankzinnig, je hebt hulp nodig

blauw engeltje 04-01-2009 18:34

dat hoort er allemaal bij, ja! succes met puberen :) *O*

MiiBoy 04-01-2009 18:46

Citaat:

blauw engeltje schreef: (Bericht 28695489)
dat hoort er allemaal bij, ja! succes met puberen :) *O*

ok, thx :) (y)

Nero 05-01-2009 22:08

Gefeliciteerd ermee. :P

Nu nog een meisje zoeken...

Bartezz 05-01-2009 22:12

hahaha ja gast en het gaat de komende 50 jaar niet meer over

good luck with it

Rozemarijn92 06-01-2009 20:20

Volgens mij hebben heel veel jongens dat;)
Veel plezier met puberen inderdaad;)

Hernuel Fan 08-01-2009 20:10

haha dit is echt de most cute post die ik ooit op dit forum gelezen heb. :)

Hernuel Fan 09-01-2009 16:04

Citaat:

MiiBoy schreef: (Bericht 28695393)
Eerst moest ik niks van meisjes hebben maar nu (4 maanden 14) denk ik heel veel aan knuffelen, zoenen, enz. Nou is mijn vraag, hoort dit bij de puberteit ofzo? BVD

trouwens, dit is wel het moment om een echt vader/zoon gesprek met je pa te gaan hebben :) als je goed met je pa kunt praten.

Bartezz 09-01-2009 21:01

haha wtf een vader zoon gesprek?!

Kivat 10-01-2009 17:24

Je weet wel, over dat je een man word, over meisjes, de gevoelens blabla.

Bartezz 10-01-2009 17:25

nee weet ik niet

duivelaartje 10-01-2009 17:38

Citaat:

Hernuel Fan schreef: (Bericht 28719815)
trouwens, dit is wel het moment om een echt vader/zoon gesprek met je pa te gaan hebben :) als je goed met je pa kunt praten.

:confused: Heb jij toen je ging puber dan een echt moeder/dochter gesprek gehad dan? Kan me niet voorstellen wat dat moet inhouden.

x-spekkie-x 10-01-2009 17:48

Citaat:

duivelaartje schreef: (Bericht 28723970)
:confused: Heb jij toen je ging puber dan een echt moeder/dochter gesprek gehad dan? Kan me niet voorstellen wat dat moet inhouden.

Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze er met mij over wilde praten en ik heb haar ook een aantal dingen gevraagd. Maar dat was eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid (zo rond je 12-14e), wanneer je voor het eerst verliefd wordt en zoenen spannend vindt (en dus totaal nog niet aan seks denkt).
Verder heb ik mijn informatie voornamelijk via vrienden, tijdschriften, internet en fora gevonden :)

Oh, en wat dat dan moet inhouden? Nou, dat je van seks zwanger kunt worden, dat je je goed moet beschermen (condooms), hoe de pil werkt, soa's enzo.

Kivat 10-01-2009 19:07

Citaat:

Bartezz schreef: (Bericht 28723932)
nee weet ik niet

Moet je eens na American Pie kijken of zo. Die jongen moet er ook telkens aangeloven.

Lorelei 10-01-2009 20:51

Citaat:

Kivat schreef: (Bericht 28724324)
Moet je eens na American Pie kijken of zo. Die jongen moet er ook telkens aangeloven.

Mhm, American Pie is een geweldige weergave van het leven. :)

duivelaartje 11-01-2009 10:58

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 28723993)
Mijn moeder heeft wel aangegeven dat ze er met mij over wilde praten en ik heb haar ook een aantal dingen gevraagd. Maar dat was eigenlijk meer uit nieuwsgierigheid (zo rond je 12-14e), wanneer je voor het eerst verliefd wordt en zoenen spannend vindt (en dus totaal nog niet aan seks denkt).
Verder heb ik mijn informatie voornamelijk via vrienden, tijdschriften, internet en fora gevonden :)

Oh, en wat dat dan moet inhouden? Nou, dat je van seks zwanger kunt worden, dat je je goed moet beschermen (condooms), hoe de pil werkt, soa's enzo.

Hm, nooit echt met m'n moeder over gehad. Soms vertelde ze wel iets, maar volgens mij had ze niet door dat ik op m'n 14e al alles wist. :P

MiiBoy 11-01-2009 21:21

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 28723993)

Hoef ik niet echt daarvoor, daarvoor heb je het SexWoordenboek xD

Lorelei 12-01-2009 00:27

Citaat:

MiiBoy schreef: (Bericht 28729113)
Hoef ik niet echt daarvoor, daarvoor heb je het SexWoordenboek xD

Een zwaar onderschat iets :D

Ik heb laatst m'n vriend nog verbaasd laten kijken door, toen hij een vraag stelde over iets en ik het antwoord maar gedeeltelijk wist, www.sexwoordenboek.nl in te typen (hij is zweeds dus kent die site verder niet) en hem met behulp daarvan alle antwoorden kunnen geven. :cool:

Hernuel Fan 13-01-2009 21:05

Citaat:

duivelaartje schreef: (Bericht 28723970)

nee, maar ik kan dan ook niet praten met mijn moeder. Dat is de voorwaarde. Het leek me wel echt heel koel als ik dat wel gehad had.

maar het moet niet alleen over seks gaan (sowieso dacht ik daar toen nog niet aan) maar over liefde en vrouw zijn enzo, of als je een man bent over vrouwen en man zijn.

Man zijn leer je van je pa, en vrouw zijn van je moeder, zo hoort het tenminste, dat is wat ik een beetje bedoel.

filmvoorbeelden werken altijd goed maar ik weet maar weinig films, in LOTR leert Frodo bijv. een beetje man zijn van gandalf, en meryn en peppin leren het van aragorn.
(oh en dat waren dus juist niet hun pa's, maar plaatsvervangende pa's)

Freyja 13-01-2009 21:42

Citaat:

Hernuel Fan schreef: (Bericht 28739299)
nee, maar ik kan dan ook niet praten met mijn moeder. Dat is de voorwaarde. Het leek me wel echt heel koel als ik dat wel gehad had.

maar het moet niet alleen over seks gaan (sowieso dacht ik daar toen nog niet aan) maar over liefde en vrouw zijn enzo, of als je een man bent over vrouwen en man zijn.

Man zijn leer je van je pa, en vrouw zijn van je moeder, zo hoort het tenminste, dat is wat ik een beetje bedoel.

filmvoorbeelden werken altijd goed maar ik weet maar weinig films, in LOTR leert Frodo bijv. een beetje man zijn van gandalf, en meryn en peppin leren het van aragorn.

Hmm maar dat gaat toch gaandeweg? Mijn ouders hoefden er echt niet speciaal voor te gaan zitten om mij eens uit te leggen hoe het allemaal zat met liefde en seks enzo, dat komt toch wel vaker ter sprake? Ik vroeg als nieuwsgierig kind natuurlijk van alles en ook als je gewoon praat komt het gesprek er wel op toch?

pampeloerus 15-01-2009 20:27

Citaat:

Hernuel Fan schreef: (Bericht 28739299)

ja en hoe moet dat nou in mijn geval ik ben jonge en ik ben nu een half jaar echt in de puberteit maar mijn pa is een jaar geleden overleden:confused::confused::confused:

Smokin' 16-01-2009 00:48

Citaat:

Louis Armstrong schreef: (Bericht 28695413)
nee dit is volslagen krankzinnig, je hebt hulp nodig

Hou er eens mee op. Je bent te oud geworden.

Hernuel Fan 18-01-2009 18:47

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 28739536)
Hmm maar dat gaat toch gaandeweg? Mijn ouders hoefden er echt niet speciaal voor te gaan zitten om mij eens uit te leggen hoe het allemaal zat met liefde en seks enzo, dat komt toch wel vaker ter sprake? Ik vroeg als nieuwsgierig kind natuurlijk van alles en ook als je gewoon praat komt het gesprek er wel op toch?

Zeker, zo is het ook tof, maar dat is ook eigenlijk wel een beetje vader/zoon moeder/dochter gesprek toch? Of je er nou voor gaat zitten of niet maakt in principe weinig uit inderdaad. Als je zoiets maar af en toe hebt.

en pampeloerus, dat is gewoon zwaar verrot, het spijt me voor je.
Maar mannelijkheid leer je niet alleen maar van je eigen pa.

men123 05-02-2009 13:03

Citaat:

Smokin' schreef: (Bericht 28750620)
Hou er eens mee op. Je bent te oud geworden.

Lol, die grap van hem was geniaal, alleen wie stelt er nou zo'n vraag :S?

x-spekkie-x 05-02-2009 15:15

Citaat:

pampeloerus schreef: (Bericht 28749533)
ja en hoe moet dat nou in mijn geval ik ben jonge en ik ben nu een half jaar echt in de puberteit maar mijn pa is een jaar geleden overleden:confused::confused::confused:

Citaat:

grl schreef: (Bericht 28730154)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.