![]() |
Telefoon kwijt -> hoge rekening
Vorige week heb ik mijn telefoon in de trein laten liggen. Thuis heb ik direct een nieuwe simkaart aangevraagd via mijndebitel.nl in de veronderstelling dat mijn oude dan ook direct geblokkeerd zou worden. Vanaf dat moment kon ik mijn eigen nummer ook niet meer bellen, ik kreeg dan een tuut dat het nummer niet bereikbaar was.
Vanwege de feestdagen duurde het bijna een week voor ik m'n nieuwe simkaart had. Het lukt me niet mijn nieuwe simkaart te activeren omdat hij volgens het mailtje dat ik van debitel krijg 'niet voldoet aan de voorwaarden van debitel' Nu keek ik net op mijn telefoonrekening en ik zag dat mijn telefoonrekening richten de 350 euro loopt. Hoe kan dit nou? Normaal zit mijn rekening nooit hoger dan 30. Iemand kan mijn telefoon gevonden hebben ja, maar mijn simkaart was toch geblokkeerd? |
Je zal gewoon moeten betalen. Je had die maatschappij moeten bellen dat ze die simkaart/telefoon daadwerkelijk blokkeren.
Citaat:
|
nooit zomaar iets veronderstellen. een nieuwe simkaart aanvragen betekent niet dat de oude geblokkeerd wordt, tenzij dit expliciet vermeld staat. volgens mij hebben alle providers een nummer wat je kunt bellen voor het blokkeren, dit zal ook niet via internet kunnen.
ik weet niet of je hier aangifte van kunt doen -je hebt hem immers zelf achtergelaten - maar dat geld zal je iig niet terug krijgen vrees. vraag evt om een gespecificeerde rekening en probeer bij debitel aan te tonen dat jij op die tijden niet hebt kunnen bellen (omdat je de telefoon niet had). verwacht alleen niet dat ze zoiets accepteren zonder een proces verbaal van de politie. |
je kunt proberen dit uit te leggen bij debitel en zeggen dat je had vermeld dat je sin geblokt moest worden, maar die gesprekken worden (bijna) allemaal opgenomen. dus dat is balen.
Wat je ook kunt doen is eerlijk zijn en misschien is er dan wel een oplossing (50-50) |
hmm, debitel is over het algemeen niet zo meewerkend hoor...
hopelijk heb je hem inmiddels geblokkeerd? |
Volgens mij moet je dit ook kunnen terugkrijgen bij je verzekering .. uh hoop ik http://servesyouwell.com/img/1945/e0...scholieren.gif
|
verzekering zullen volgens mij ook niets uitkeren zonder enig bewijs. in het geval van diefstal (want je abo is min of meer gekaapt zeg maar) is dat dus een proces-verbaal. then again, als je je huisdeur niet op slot doet, krijg je ook geen rooie cent na inbraak, dus een telefoon vergeten is - vrees ik - een gevalletje dikke pech.
|
Ehm.. je kan toch ook meerdere simkaarten hebben? Nogal achteraf gepraat natuurlijk, maar iedereen weet toch dat je dat soort dingen gelijk moet laten blokkeren.
Anyways, ik denk eigenlijk dat je er niet onderuit komt en toch zal moeten betalen. Bel iig gelijk op dat je telefoon gestolen is (heb je aangifte gedaan?) en misschien dat ze je dan nog kunnen helpen. |
Als er iemand anders met jou telefoon gebeld heeft zonder jou toestemming dan kun je aangifte doen. Het is namelijk diefstal.
|
Je zult het moeten betalen, of je moet bewijs hebben dat jij niet degene bent die gebeld heeft. Maar daar bewijs voor vinden lijkt me erg lastig. Naja, succes ermee!
|
Betaalt inmiddels :(
Debitel heeft een regeling dat zodra je telefoonrekening ongebruikelijk hoog is (mijn telefoonrekening is normaal 1/10 van wat nu in twee dagen is weggebeld) ze je simkaart blokkeren. Alleen had ik de pech dat er nieuwjaar tussen zat dus zagen ze het pas op 2 januari. Nouja, zonde. |
dus hoeveel heb je uiteindelijk betaald?
|
€350 euro, nog te overzien dus
|
Fijn dat mensen tegenwoordig zo aardig zijn om op andermans kosten te bellen.
|
Citaat:
au :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.