![]() |
Portie gedroogde paddo's
hoeveel gram was dat ook al weer?
|
7 views en geen reply. Stelletje paupers! :bloos:
|
welke soort heb je??
|
cambodjaaaaaaaaaaaaaaaa
|
Staat er niet tussen, lijkt op??
LIBERTY CAPS (PSILOCYBE SEMILANCEATA) THAI (STROPHARIA CUBENSIS) HAWAIIAN MUSHROOMS (PSYCOCYBE CYANESCENS) COLOMBIA AND EQUADORIAN (POINTY CAPS) PHILOSOPHER STONES (PSYCLYBE TAMPANESIS) MEXICAN MUSHROOMS (PSYCLOCIBE CUBENSIS) ??? |
|
mexicaanse dus :p
|
Tussen de 3 en 5 gram:p
hawai en PHILOSOPHER maar 1 a 2 :o |
http://www.smart-zone.nl/products/mushroom.html meest uitgebreide die ik kon vinden, alleen porties relatief klein:o
|
ik zal vandaag even een enveloppenweegschaal halen :)
|
Nog 1 vraag, hoe lang ongeveer houdbaar, dacht wel minimaal een paar maanden toch??
|
Als ze luchtdicht verpakt zijn zeker een lange tijd, maar ik zou ze als je ze hebt in de vriezer leggen ;)
|
cool(y), is of eind januari, of begin lente(y)
en nu ben ik hier weg voor ik op mijn dak krijg dat het hier poterverdorie geen onzin is:bloos: |
U hoort nog van mij.
|
Gedroogd zijn ze heeeeel lang houdbaar geloof ik?
|
hmm kut, ik heb nog een mengsel van mexicaanse en hawaiaanse liggen (is schijnbaar dezelfde soort, maar verschillende maten). Geen idee hoeveel gram ik dan moet eten.
En het is blijkbaar beter om ze in de diepvries te bewaren, ipv in luchtdichte zakjes in de kamer? |
check die link en delen door 2;)
|
Kun je dat niet aan het aantal paddestoelen afmeten? Ik kreeg in de Sirius 4 paddo's en dat waren 2 porties. Maar dat zal ook wel weer van de grootte afhangen zeker.
|
Je kunt het ook berekenen door er van uit te gaan dat ongeveer 90% van het gewicht verdampt bij het drogen. Dus 0.1 x 30 = 3 gram (uitgaande van een portie vers van 30 gram).
|
enveloppenweegschaal kopen niet vergeten zeehond naamzoek
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56. |