![]() |
[Quiz] QI
Nieuw programma. QI (Quite Interesting), naar het engelse gelijknamige programma is een komische kennisquiz wat door de VARA wordt uitgezonden elke zaterdagavond om 22.00 ned1. De presentatie is in handen van Arthur Japin, met vast panellid Thomas van Luyn.
Belangrijk detail: niet de juiste, maar de meest interessante en grappige antwoorden leveren punten op. ;) Wie kijkt het? Ik heb het één keer gezien en ik vind het wel leuk. :) |
De Britse serie is goed, maar ik twijfel of de Nederlandse variant eraan kan tippen.
|
Ben het nu aan het kijken. Best leuk opzich
|
Hij kan niet tippen aan het origineel, maar is desalniettemin heel aardig. Niet alle panelleden hebben het format helemaal begrepen, maar er zitten zeer geestige momenten bij.
|
Ik vind het leuk. :)
|
Een goeie nederlandse poging(y)
|
Ik zapte er gisteravond per ongeluk langs, en ben blijven hangen. Leuk. Japin is een uitstekende keus als presentator, had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Thomas van Luyn viel me wat tegen, maarja. Ik wist dat het iets was van de BBC, maar ik kende het format niet echt, en ik snap het ook nog niet helemaal, maar ik heb wel gelachen. :)
|
Ik vind de Engelse QI leuk, de Nederlandse wil ik wel eens zien maar ik vergeet het steeds.
|
Ik heb het nog niet durven kijken, want de Engelse QI is gewoon meesterlijk. Maar nu ik hier lees dat 't best leuk is, ga ik maar eens een poging wagen :)
|
Inmiddels alles gezien en ik vind 't leuk :) Britse versie blijft natuurlijk leuker, maar dit is echt een goede Nederlandse versie :Y Ik had echt verwacht dat ik Japin niet uit zou kunnen staan, maar ik vind 'm eigenlijk heel leuk. Alleen zijn niet alle gasten altijd even leuk, maar goed, 't zijn er vier, dus het compenseert elkaar wel weer :)
|
Het is jammer dat de echte cabarettop van Nederland zich meestal niet voor dit soort dingen leent. Maar ook wel weer begrijpelijk, als je kijkt naar iets als Doe Maar Normaal.
|
Doe maar Normaal was echt een ramp vond ik, die lui wisten dat ze grappig moesten zijn en waren het gewoon absoluut niet. Sowieso, Dennis van der Geest? Kom op, die gast moet gewoon niet op tv tenzij het is omdat hij een medaille heeft gewonnen door bovenop iemand te gaan zitten.
QI is natuurlijk niet zo geslaagd als de Engelse versie mede door het feit dat we gewoon niet genoeg grappige, intelligente bn'ers hebben. En stand-up comedians natuurlijk vaak veel ad remmer kunnen zijn dan cabaretiers en daardoor beter op nieuwe onderwerpen kunnen inspringen. Dat terzijde vind ik het, op z'n eigen merites beschouwd, best een leuk programma. Ik vind Arthur Japin ook een goede keus geweest, alleen hadden ze hem misschien wel even op een wat hoger stoeltje mogen zetten -O- |
Ik vind Arie ook zó niet grappig. (n)
|
Citaat:
Maar over all vind ik het echt wel leuk. |
Ronald Goedemondt? Die vind ik wel leuk.
Jammer dat ze tot nu toe elke keer een vrouw erbij hebben; hoop niet dat ze dat erin houden. |
Ja, Ronald Goedemondt. Ik vind 'm echt niet grappig :N
|
Citaat:
ik vond die donkere dame anders lollig, die lach. :D |
De mannen zijn ook niet altijd leuk, maar wel vaker dan vrouwen. Er zijn gewoon heel weinig grappige vrouwen; te weinig om er elke week eentje in zo'n quiz te doen.
|
Heel veel vragen kende ik trouwens al van de Engelse versie, beetje jammer dat ze niet zelf quite interesting dingen kunnen bedenken
|
Leuke bezetting vandaag. :D Wim. <3
Dat van die draaideur moet ik eens proberen. :o |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |