Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Windows 7, heb jij hem al? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1735122)

Asmooh 11-01-2009 12:59

Windows 7, heb jij hem al?

Sinds gister was windows 7 legaal te downloaden voor iedereen.
Maximaal 2,5 miljoen downloads.

Maar heb jij hem ook al gedownload?

Wat screenshots die ik heb gemaakt

desktop
http://images.sugababes.nl/user_pics...8fb7ae2c9d.jpg

start
http://images.sugababes.nl/user_pics...ec7bbd5941.jpg

thema instellingen
http://images.sugababes.nl/user_pics...6ca9abdbb8.jpg

deze computer
http://images.sugababes.nl/user_pics...4c789c5b7e.jpg

nieuwe paint
http://images.sugababes.nl/user_pics...a65c0002ef.jpg

echt windows 7 + geactiveerd
http://images.sugababes.nl/user_pics...bcf5d37314.jpg

* Heb jij hem al?
* Zou je hem willen
* Wat vind je er van?
* Draait het sneller op jouw pc ?

Barabas 11-01-2009 13:00

Het ziet er wel erg vista 2.0 uit. Ik heb 'm niet, maar ik ga 'm wel nemen als ie officieel uitkomt. Maar wat me het meest opviel was dat je op sugababes zat. :o

Asmooh 11-01-2009 13:01

Citaat:

Barabas schreef: (Bericht 28726701)
Het ziet er wel erg vista 2.0 uit. Ik heb 'm niet, maar ik ga 'm wel nemen als ie officieel uitkomt. Maar wat me het meest opviel was dat je op sugababes zat. :o

en wat is daar mis mee?

Barabas 11-01-2009 13:06

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1731978
En er staat reclame in je sig.

M@rco 11-01-2009 13:06

Ik heb 'm gisteren uit verveling even geïnstalleerd (de 64-bit versie). Het zag er wel leuk uit, maar ik zag eerlijk gezegd weinig verschil met Vista, op het eerste gezicht. Nu heb ik ook niet bijzonder veel ervaring met Vista, aangezien ik nog altijd XP draai op mijn computer (luiheid/het werkt prima/geen zin (te gierig) om Vista aan te schaffen). Wat me verder vooral opviel was dat mijn geluid kraakte. Nu heb ik ook een 6 jaar oude geluidskaart waar de drivers sowieso al niet zo fantastisch voor zijn, maar goed ;) Merkte geen verschil in snelheid met XP SP3.

Ik ga 'm denk ik wel nemen als-ie uitkomt, je moet toch met je tijd meegaan!

WolterB 12-01-2009 11:56

Ik heb hem geïnstalleerd staan, heb alleen wel problemen met mn geluidskaard (Creative X-fi Xtreme Audio) die een hele mooie BSOD geeft wanneer ik de drivers wil activeren en videokaart (X1650) die geen resolutie van boven de 1400x1050 ondersteunt bij een native 1650x1080 TFT. Twee punten die nog moeten verbeteren wil ik het gaan draaien in de beta :o

12Trix 12-01-2009 19:26

Hm. Heb 'm ook op een pc hier staan. Werkt prima. Start sneller op dan Vista volgens mij.

Wel had het maximaliseren door het venster naar de bovenkant te slepen voor mij niet gehoeven. Kan soms irritant zijn als ik een venster gewoon boven aan het scherm wil plaatsen... Ik dubbelklik meestal op de titelbalk om te maximaliseren (en minimaliseren). Veel handiger.

Verder hoeft het voor mij ook niet dat als ik een venster naar links of naar rechts sleep, dat het venster dan automatisch een bepaald formaat aanneemt.

Maar ja. 't Werkt wel oké. Behalve IE 8 bèta. Die werkt niet goed met Gmail. Hier niet althans. Gelukkig gebruik ik meestal toch Firefox.

Triloxigen 12-01-2009 21:10

Omdat het een verdere ontwikkeling van Vista is heb ik er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in..

Dittrich 14-01-2009 13:18

********** toch :D(n)

En ja, ik post dit zelfs vanaf Win 7 (en FF3 :o). Het draait gewoon hartstikke prima, start lekker snel op en is voor m'n gevoel ook sneller in games dan Vista is. Tot nu toe nog geen onoverkomelijke zaken gevonden.

CptRake 17-01-2009 16:07

Ik heb 'm ook in VirtualBox geprobeerd ja, de 32 bit versie.
Voelt heerlijk aan, lekker snel, en het is ook 'makkelijker' geworden, minder lange menu's etc. als je iets wilt instellen, enzovoort.
Die UAC meldingen kun je nu ook eindelijk gemakkelijk uitzetten (Y)
Jammer dat de quick launch er niet meer is, die gebruikte ik toch wel erg veel.
Maar dit gaat een heel mooi OS worden :)

rens.. 17-01-2009 22:36

ik heb het ja, ik typ nu zelfs in windows 7
ik gebruik nog steeds vista als main systeem maar ik vind het een mooie 2de, nog geen vervelende dingen ontdekt en werkt lekker snel, gebruikt ook heel weinig RAM

Lethalis 18-01-2009 08:22

Citaat:

Asmooh schreef: (Bericht 28726682)
* Heb jij hem al?
* Zou je hem willen
* Wat vind je er van?
* Draait het sneller op jouw pc ?

- Ik heb de beta op DVD, collega draait het al op kantoor
- Ter vervanging van Vista zou ik hem wel willen
- "Vista done right"
- Zou het niet weten :) Hoewel het wel zou moeten..

TopDrop 28-01-2009 04:28

ik ben hem aan het downloaden, en ik heb er wel vertrouwen in. ik ben wel benieuwd iig. ik draai nu vista64. ben benieuwd of het wat toegankelijker is allemaal.

TopDrop 29-01-2009 22:46

ik heb 'm geinstalleerd en ik zit er nu op (y) ik merk nu al dat ze een hoop dingetjes hebben verbeterd (voor mijn gevoel anyway). en ik merk ook dat ie toch wel een stukje sneller is dan vista. ik ga er nog even lekker mee spelen (y)

Not for Sale 31-01-2009 14:59

het zou een stuk minder geheugen moeten gebruiken dan Vista toch?

Denk dat ik schakel als de definitieve versie uit is. Goedkoop via de universiteit.

TopDrop 31-01-2009 17:53

ik heb zo'n gadget dingie in mn vistabalk die bijhoudt hoeveel ram je pc gebruikt enzo. in vista is het nadat ik 'm heb opgestart zo'n 1500MB, en windows 7 zit toch wel meer rond de 1000MB. Alhoewel dat allebei wel meer wordt als je je pc gebruikt. Maar toch wel een verbetering (y)

ILUsion 31-01-2009 23:51

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 28825604)
ik heb zo'n gadget dingie in mn vistabalk die bijhoudt hoeveel ram je pc gebruikt enzo. in vista is het nadat ik 'm heb opgestart zo'n 1500MB, en windows 7 zit toch wel meer rond de 1000MB. Alhoewel dat allebei wel meer wordt als je je pc gebruikt. Maar toch wel een verbetering (y)

Enkel op vrije RAM afgaan is een beetje kort door de bocht. Aan vrije RAM heb je niets (behalve aan een paar honderd MiB als marge, voor als je een programma opent dat opeens veel nodig heeft). Bovendien kan je RAM ook gebruiken voor caching (Vista doet dat in ieder geval al meer dan XP en nog veel meer dan voorgangers), wat veel effeciënter gebruik is dan leeg te laten. Caching zorgt ervoor dat bepaalde stukken van je harde schijf (programma's bv.) al ingeladen worden voor je ze nodig hebt, zodat ze (op het moment dat je ze wel nodig hebt) snel kunnen geladen worden.

Veel vrije RAM kan je een beetje vergelijken met een Ferrari. Het is leuk een beetje marge te hebben, maar die marge moet ook niet te groot zijn. Als je die Ferrari enkel gebruikt om aan 30 km/h naar het winkeltje op de hoek te rijden gebruikt, kan je het even goed met een simpel wagentje doen.

Ten tijden van Windows 98 was vrije RAM bv. wel waardevoller, omdat je computer toen veel minder had (64MiB ongeveer, waar 4GiB tegenwoordig normaal is (ruw gesteld een factor 100 verschil)). Als je daar iets als een mp3 (4 megabyte bv.) wou inladen, was dat al direct een aanslag op je geheugen. Nu, laad er enkele tientallen in en hij loopt nog perfect.

Bovendien vrees ik ook dat je vergelijking niet geheel zuiver loopt: Vista doet bv. heel veel aan caching. Als je Vista al een tijdje gebruikt, herkent die uiteindelijk wel: 'ah, waarschijnlijk gaat die nu deze programma's inladen, maar ik ben een stapje sneller, dus ik laad daarvan al een stukje in'. Windows 7 heeft nog amper de kans gekregen om te leren wat je vaak opstart (en mogelijk heb je ook veel minder geïnstalleerd staan op Windows 7). En natuurlijk is het ook zo dat een OS dat al een tijdje geïnstalleerd staat, vanzelf ook trager gaat lopen (bij mij was dat toch altijd zo bij Windows): na enkele maanden van zwaar gebruik, draait die veel trager dan ervoor. Als je Vista een tijd gebruikt hebt, zal dat niets anders zijn, denk ik. Maar Windows 7 is nog niet lang uit, dus die loopt hopelijk vanaf dag 1 nog wel snel (nu moet ik zeggen dat ik toen ik Vista voor het eerst gebruikte, niet echt versteld stond van vloeiend gebruik, terwijl dat bij XP wel zo was). Dus helemaal eerlijk lijkt het me ook niet om Windows 7 en zijn voorganger tegen elkaar te zetten.

deadlock 11-02-2009 09:17

Ik raad iedereen die b7000 geïnstalleerd heeft aan om te upgraden naar 7022. Dan heb je IE8 RC1 en het werkt allemaal net wat sneller.

Aero Glass was wel uitgeschakeld na de installatie, maar die was met een paar klikken weer aan.

deadlock 11-02-2009 09:25

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 28824852)
het zou een stuk minder geheugen moeten gebruiken dan Vista toch?

Denk dat ik schakel als de definitieve versie uit is. Goedkoop via de universiteit.

Nee, hij kan met veel minder geheugen toe en toch dezelfde performance houden. Zie het verhaal van ILUsion voor een perfecte uitleg.

TopDrop 12-02-2009 18:36

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28872551)
Ik raad iedereen die b7000 geïnstalleerd heeft aan om te upgraden naar 7022. Dan heb je IE8 RC1 en het werkt allemaal net wat sneller.

Aero Glass was wel uitgeschakeld na de installatie, maar die was met een paar klikken weer aan.

Kan dat via een update, of moet het helemaal opnieuw?

deadlock 12-02-2009 18:51

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 28880153)
Kan dat via een update, of moet het helemaal opnieuw?

Je kan een in-place upgrade uitvoeren, maar niet op x64 want daar is die build nit van gelekt.

TopDrop 13-02-2009 13:47

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28880228)
Je kan een in-place upgrade uitvoeren, maar niet op x64 want daar is die build nit van gelekt.

Ah ok, dan houdt het op :)

Zijdenuiltje 15-02-2009 02:09

Offtopic: Asmooh had jij niet altijd ruzie op FOK? ;-)

Nee, heb hem nog niet.

Linux FTW!

ILUsion 15-02-2009 09:27

Citaat:

Zijdenuiltje schreef: (Bericht 28889615)
Offtopic: Asmooh had jij niet altijd ruzie op FOK? ;-)

Nee, heb hem nog niet.

Linux FTW!

Ik ben het met je eens dat Linux > Windows, maar dit is niet het juiste topic daarvoor.

Mensen die wel willen discussiëren daarover: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1740910

12Trix 15-02-2009 21:15

Hebben mensen die Windows 7 geïnstalleerd hebben ook dat de firewall meldingen blijven 'steken'. Ze blijven een tijd staan, ook al klik je op de knop om de blokkering op te heffen. (Bijv. als je een spel speelt dat het netwerk gebruikt.)

Dat heb ik bij build 7000. Heeft iemand anders dit ook? Of juist niet?
Of had iemand dat wel in build 7000 maar niet in een nieuwere build?

deadlock 15-02-2009 22:06

Dat heb ik maar kort gehad. Na een reboot niet meer. Maar de firewall staat bij mij dan ook uit op private networks.

Er is een nieuwere build gelekt waar je zo naar kan upgraden. 7022.

TopDrop 16-02-2009 13:49

Ik heb Agnitum Outpost Firewall geinstalleerd, maar die heeft problemen met een firewall driver. Ik weet het niet precies. Geen zin om het uit te zoeken. Met de standaard firewall heb ik geen problemen.

deadlock 16-02-2009 15:33

Er zit een prima firewall standaard in :o

M@rco 16-02-2009 18:01

Sowieso, wat moet je met een firewall? Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een router met NAT.

ILUsion 16-02-2009 22:13

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 28896160)
Sowieso, wat moet je met een firewall? Vrijwel iedereen heeft tegenwoordig wel een router met NAT.

Een router met NAT is allesbehalve een goede firewall; het is een extra moeilijkheid voor buitenstaanders om binnen te geraken en om connecties op te zetten. Maar een NAT biedt in geen geval extra bescherming op applicatieniveau (je kan bv. niet blokkeren dat een of ander vreemd programma niet aan internet mag).

Ik ben het met je eens dat voor thuisgebruik een router met NAT i.p.v. een firewall al een klein beetje veiligheid geeft voor zolang IPv4 nog blijft heersen; maar een essentiële schakel blijft dan volgens mij ook wel het beleid op de computer: als je enkel programma's gebruikt die je vertrouwt en die legaal zijn, zou dat in de praktijk veilig zijn (en dat is mogelijk). Maar uit ervaring weet ik wel dat op de meeste computers rotzooi staat en dat je dus beter ook een firewall hebt, tegenwoordig zit dat toch in het OS in.

M@rco 16-02-2009 23:10

Uitgaande connecties filteren is a) nutteloos, aangezien je alleen dingen kunt filteren die al op je PC staan (kwaad is al geschied) en b) ondoorzichtig, 99% van de mensen heeft geen idee welk programma wat doet en klikt uiteindelijk bij alles op 'Yes' (of op 'No', met eveneens vervelende gevolgen). En je wil niet weten hoe vaak wanprogrammeersels als ZoneAlarm voor allerlei onverklaarbare problemen zorgen.

Maar goed, de Windows firewall is verder wel prima, daar niet van. Het is ook meer dat de third party firewalls die mensen nog vaak installeren geen enkele toegevoegde waarde hebben :)

deadlock 17-02-2009 07:31

Citaat:

M@rco schreef: (Bericht 28896160)

Omdat ik in de DMZ zit natuurlijk :o

deadlock 17-02-2009 07:37

Citaat:

ILUsion schreef: (Bericht 28898316)
Ik ben het met je eens dat voor thuisgebruik een router met NAT i.p.v. een firewall al een klein beetje veiligheid geeft voor zolang IPv4 nog blijft heersen

Juist met IPv6 wordt een firewall weer belangrijk omdat er geen NAT/PAT/SNAT meer bestaat (er is geen reden toe want er zijn meer IP adressen dan vierkante centimeters aan land).

ILUsion 17-02-2009 17:15

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28899230)
Juist met IPv6 wordt een firewall weer belangrijk omdat er geen NAT/PAT/SNAT meer bestaat (er is geen reden toe want er zijn meer IP adressen dan vierkante centimeters aan land).

Dat was eigenlijk ook wat ik bedoelde maar dan in een kromme zin: met IPv6 is er geen enkele bestaansreden meer voor NAT (behalve eventueel restricties van een provider omzeilen, maar ik hoop enkel dat providers tegen dan ook van die restricties op aantal computers afzien omdat ze tegen dan toch genoeg IP-adressen krijgen). Met de nieuwe IP-versie zijn er inderdaad meer dan genoeg adressen.

deadlock 17-02-2009 17:21

Ik bedoelde "Juist, want met" :bloos:

mea culpa!

ILUsion 17-02-2009 17:51

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28902426)
Ik bedoelde "Juist, want met" :bloos:

mea culpa!

Neen, want mijn zin daarvoor was ook zo brak als iets. :)

deadlock 17-02-2009 18:03

Graag of niet hoor :mad:

12Trix 18-02-2009 16:29

Ik heb vandaag ook een upgrade uitgevoerd naar build 7022.
Ik moet nog testen of die firewall meldingen nog blijven steken (traag reagerend zijn).

Voor wie nog denkt dat ie een crack moet halen om de bèta versie te activeren: dat hoeft niet. Haal gewoon een key bij Microsoft:
http://www.microsoft.com/windows/win...-download.aspx

Er is wel een Live account nodig (als je een Hotmail adres hebt is er dus niks aan de hand).

12Trix 18-02-2009 16:30

Het blijft dan werken tot 1 juli geloof ik.

deadlock 18-02-2009 18:13

Tot 1 juli 2010 toch :o

12Trix 19-02-2009 14:57

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28907271)
Tot 1 juli 2010 toch :o

Nou nee :P
Tot 2 juli 2009 eigenlijk ('s nachts).

Voer maar eens "winver.exe" uit onder Windows 7. Daar staat het.

12Trix 19-02-2009 15:00

Maar ja. Als er een nieuwe bèta of Release Candidate komt en je daar naar upgrade kan die datum nog wel eens verschuiven ;)

WolterB 07-06-2009 11:50

Even een schop aangezien de RC van Windows 7 al een tijdje uit en er er hierdoor vast meer mensen op het draaien van Win7 zijn overgegaan.

Ik draai hem ook sinds een ruime week en ondervind het volgende probleem:

Ik heb meerdere pc's hier in huis en heb de schijven van de andere pc's gemapped op deze computer, zodat ik gemakkelijk op deze schijven kan werken.
Eén van deze schijven is de schijf waarvan ik mijn muziek afspeel.

Nu zet ik vanwege DC-projecten mijn pc nooit uit en ben hierdoor erg makkelijk geworden in het niet afsluiten van anderen programma's wanneer ik bij de pc weg ga. Dit ging bij vorige OSsen altijd zonder problemen, maar sinds Win7 kreeg ik spontane reboots wanneer ik niet aan het werk was op de pc. Wanneer ik dat wel ben zijn er echt 0,0 problemen.

Na het elimineren van hardwareproblemen (memtest, IRQ-conflicten, harddisktest, etc.) heb ik gekeken welke programma's ik open laat op mijn pc bij het weggaan. Dit zijn in ieder geval:
- Opera
- Winamp (paused)
- Windows Live Messenger
- World Community Grid

Als eerste heb ik getest of het probleem verholpen zou worden bij het afsluiten van Winamp in plaats van het pauzeren hiervan, aangezien ik dan geen constante netwerkverbinding meer zou hebben met een andere pc, en dit lijkt vooralsnog te werken, maar ideaal is het natuurlijk niet ;)

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is zonder het afsluiten van Winamp? :o

Not for Sale 07-06-2009 12:44

Ja, bug posten en wachten op de nieuwe versie van Winamp.

Not for Sale 07-06-2009 12:44

Is het verder wat, Win 7, in gebruik?

WolterB 07-06-2009 13:18

Citaat:

Not for Sale schreef: (Bericht 29324454)
Ja, bug posten en wachten op de nieuwe versie van Winamp.

"windos is hersteld van een ernstige fout" is lastig te rapporteren natuurlijk :p

Verder bevalt hij prima, lekker snel en soepel en beter dan de korte ervaring die ik had met Vista.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:52.