Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Uitkering (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1735305)

jenn01 12-01-2009 14:13

Uitkering

Hoi,

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of ik het zo goed doe :confused:

Mijn vraag luid als volgt,

Aankomende 31 januari is mijn contract verlopen. Deze wordt dan ook niet verlengd. Weet iemand dan of ik recht heb op een uitkering.. ?
Ik werk nu iets meer als een jaar fulltime, 38 uur in de week.
Ik heb daarin 2keer een halfjaar contract gehad.
Ik heb het al proberen op te zoeken op internet, maar kom er niet echt in uit.

B.v.d,

Groetjes

Balance 12-01-2009 16:17

Volgens mij heb je wel recht op een WW uitkering, maar slechts voor 3 maanden. Tegelijkertijd zit je dan ook direct aan een sollicitatieplicht vast.
Gezien het feit dat je een scholierensite bezoekt, neem ik aan dat je niet al te oud bent (scholier/studenten leeftijd?) en dat betekent dat je wel vrij snel weer een nieuwe baan zult hebben en dat de uitkering dan ook weg valt.

Adore 12-01-2009 22:29

Je hebt (waarschijnlijk, uitgaande van de weinige informatie die je geeft) recht op een WW uitkering. Wel de kortlopende, want voor de langdurige WW-uitkering voldoe je niet aan de vereisten. Inderdaad is dit een uitkering van 3 maanden, de eerste 2 maanden 75% van je loon en de laatste maand 70%.
Wat ook al is gezegd is dat je een sollicitatieplicht hebt, als je deze niet nakomt volgen er uiteraard maatregelen.

Het is maar net wat je wil - hoe dringend heb je geld nodig? Als dat niet het geval is, zou ik zéker geen uitkering aanvragen. Sowieso wordt dat praktisch onmogelijk als je minderjarig bent, maar ik weet niet hoe oud je bent.