![]() |
Rijbewijs op je 17e!?
Hee lieve mensen,
Voor mijn maatschappijleer P.O. heb ik een paar meningen nodig;) Wat vinden jullie ervan dat het nu mogelijk is om op je 17e al een rijbewijs te halen? Werkt dit mee aan de verkeersveiligheid? Of moet de leeftijdsgrens weer omhoog of nog meer omlaag? Kortom, laat het weten! :D Groetjes, Annelieke |
Ik denk dat het wel goed is om je rijbewijs op je 17e te halen.
Ik heb gehoord dat er dan een jaar iemand naast je moet zitten die al een rijbewijs heeft, zo leer je door diegene wat je verantwoordelijkheden tijdens het rijden zijn en dan leer je om veilig te rijden. Misschien helpt het wel om ongelukken te voorkomen omdat je dan na een tijdje leert om niet zo roekeloos te rijden. |
Heee Duckstar,
Bedankt voor je reactie. (y) Leuke naam trouwens, heb je iets met eenden? =P Groetjes, Annelieke |
Nou, mij lijkt het eerder dat die jongeren zich minder aan de regels zullen houden. Daarom lijkt het mij verstandiger om het gewoon op 18 jaar te laten staan.
xx me ^^ |
Wees eens duidelijker in je stelling. Ga je uit van het plan om een 17-jarige vervolgens een jaar met begeleiding te laten rijden? Of wil je enkel de leeftijd verlagen?
|
Met de huidige, uiterst strenge eisen van het CBR kunnen jong-volwassenen van 16 jaar makkelijk zelf, zonder verdere voorwaarden, een auto besturen.
|
Ik vind het wel goed.
Als je gaat kijken naar landen als Canada en Amerika, bij hun kan het ook. In Canada mag je alleen 'savonds niet rijden tot je 21e, ik weet niet of dat ik Amerika ook zo is. Maar dat is ivm te weinig rij ervaring, omdat het gebied daar heel anders is. maar in nederland kan het makkelijk. dus ik vind dat het hier best wel mag hoor =D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |