Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   zwanger worden #6 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1735705)

blauw engeltje 14-01-2009 19:25

zwanger worden #6

ennnn nummer zes *O*

vorige!

blauw engeltje 14-01-2009 19:28

mijn vriend heeft ook kriebels :D *O*

hij begreep nooit dat vrouwen dat zo konden hebben, dat ze zo melig werden van iemand anders zijne kleine, terwijl mannen zo over het algemeen iets hadden van "als een kind niet van mij is, is er niks cute of lief aan", en dan heeft dat geen 'dromerigeblik'-effect op een man, zo zei hij dus, en nu heeft hij zichzelf op dromerigkijken betrapt toen er een lief klein meisje op de bus zat :D :D

Lilything 14-01-2009 19:33

Ik heb er nu al een tijdje geen last meer van, van die kriebels. Even weer met de neus in de realiteit gedrukt denk ik. Ik heb alleen dat ik sommige babydingetjes echt geweldig vind, bepaalde flesjes of knuffeltjes. Maar dat koop ik niet, want ik heb het toch niet nodig op dit moment:)

Dat dromigkijken heb ik ook weleens gehad ja, maar daar ben ik nu weer even vanaf. Kinderen zijn met dit weer vooral van die kwijlende en kuchende gevalletjes waar je het liefst met een boog omheen loopt (n)

Love,SweetLove 14-01-2009 19:59

Vorig weekend met m'n neefje van 2 en m'n vriend naar Artis geweest. M'n neefje gedroeg zich echt voorbeeldig en was super grappig. (Bij het aqaurium zei hij:" Vis! hmm lekker." :D) Ik heb nog nooit kinder kriebels gehad maar om m'n vriend te zien met dat kleine jochie was toch wel heel erg leuk.

blauw engeltje 14-01-2009 20:14

Citaat:

Love,SweetLove schreef: (Bericht 28743283)
...om m'n vriend te zien met dat kleine jochie was toch wel heel erg leuk.

dàt ken ik :o m'n vriend is echt zo'n schat met de vierjarige dochter van zijn beste vriend hé :bloos: dan noemt hij haar 'liefje' of 'prinsesje' en als ze hem dan knuffelt en zoentjes geeft - ooooooh my :o

Ave 15-01-2009 10:49

^herkenbaar! Mijn nichtje is ook echt helemaal dol op mijn vriend. Als iedereen binnenkomt zegt ze ook niet als eerst mama of papa, nee eerst de naam van m'n vriend. Die dat stiekem toch wel schattig vindt :o

snoopy 15-01-2009 11:08

Ghehe... Mijn nichtje noemt mijn man 'papa' :rolleyes: :D

I C U 15-01-2009 11:10

^ Toch grappig als je vriend ineens je man is :)

OT: Mjah, ik vind kinderen erg leuk, maar op dit moment wil ik ze zelf niet... Vriendlief weet niet eens of hij kinderen wil, daar zullen we toch nog es goed over moeten praten :) Hij is wel goed met kinderen, tis leuk om hem met kids te zien :o

snoopy 15-01-2009 11:11

Citaat:

I C U schreef: (Bericht 28746080)
^ Toch grappig als je vriend ineens je man is :)

Mja... moet wel wennen hoor... Durfde t bijna niet te typen. Had eerst 'vriend' getypt, maar k dacht: 'ik moet er toch eens doorheen' :D

I C U 15-01-2009 11:13

Hahaha, ik geloof dat ik dat ook erg zou hebben ja :D

x-spekkie-x 15-01-2009 13:01

Ik heb gemist wanneer snoopy getrouwd is :o Wist wel dat jullie verloofd waren en iets met Bali, maar verder mag je wel de tijdlijn voor mij invullen ;)

[edit]
Zie net in het fototopic dat jullie op Bali zijn getrouwd :D
En echt gave foto's! Zal wel geweldig geweest zijn! Wat een mooie bruiloft zo <3

Hawahaai 15-01-2009 18:17

Citaat:

Lilything schreef: (Bericht 28743097)
Kinderen zijn met dit weer vooral van die kwijlende en kuchende gevalletjes waar je het liefst met een boog omheen loopt (n)

Ik heb 23 stuks in een klaslokaal :D.
Ach ja, krijg ik misschien ook eens weerstand ;)

Edit: Snoopy, nog gefeliciteerd! De foto's (en jullie daarop) zien er super uit!

I C U 16-01-2009 12:13

Jeetje, ik werd vanochtend wakker en een eng moment dacht ik dat ik een kind zou krijgen en damn, het enige wat ik dacht was: ENG! Alles wat ik zelf zou moeten doen kwam op me af, opvoeden enzo. Ik zou niet weten hoe! Mjah.

stout! 16-01-2009 16:05

Snoops, nog gefeliciteerd (y). Jullie zien er mooi en gelukkig uit!

Hawahaai 16-01-2009 17:21

De SVB heeft een overzicht van alle namen van kinderen die in 2008 geboren zijn, openbaar gemaakt. (zie hier en hier)
Wat een namen zitten daarbij! Er zijn alleen al 11 variaties op Abigail te vinden. Je krijgt haast medelijden met sommige kinderen...
Oh, en er is het afgelopen jaar ook 1 kindje geboren met mijn naam, grappig.

Andijvie 16-01-2009 17:29

Citaat:

HaWaHaai schreef: (Bericht 28752845)
De SVB heeft een overzicht van alle namen van kinderen die in 2008 geboren zijn, openbaar gemaakt. (zie hier en hier)
Wat een namen zitten daarbij! Er zijn alleen al 11 variaties op Abigail te vinden. Je krijgt haast medelijden met sommige kinderen...

Er zitten inderdaad echt vreselijke dingen tussen :D
Maar wel leuk om zo'n lijst eens te zien (y)

I C U 16-01-2009 19:18

Mijn naam kwam ook maar één keer voor, grappig idd! Naam van vriendlief echt 417 keer :D Hihi.

Daantje_0705 16-01-2009 19:51

Een collega'tje van me was zwanger en is vorige week heel onverwacht opgenomen met een hele ernstige acute zwangerschapsvergiftiging. Ze had een gigantische hoge bloeddruk en nadat 's nachts de harttonen van het kindje afnamen en het kindje stopte met bewegen is ze na 27 weken via een keizersnede bevallen. Ik en mijn collega's waren sprakeloos. Meestal hoor je alleen de verhalen waarbij een zwangerschap nagenoeg vlekkeloos verloopt maar dit soort verhalen zetten me toch weer even met beide benen op de grond. Tot nu toe gaat alles wonderbaarlijk goed met haar en het kindje. Ze is zelf inmiddels weer thuis en het kindje ligt weliswaar in de couveuse in het Sophia Kinderziekenhuis maar ademt zelfstandig en doet het heel goed. Ik ben wel geschrokken van het verhaal.

blauw engeltje 16-01-2009 19:55

heftig :s

Leonoor 16-01-2009 20:21

Toch we mooi dat ze zo'n kindje kunnen redden. :) (Al is het natuurlijk nog even afwachten, 27 weken is wel heel vroeg, maar het geeft in ieder geval goede hoop allemaal. :))

Maar logisch dat je ervan schrikt. (})

Andijvie 16-01-2009 21:00

Pfoe, 27 weken is erg vroeg inderdaad! Maar dat het kindje zelfstandig ademt zal wel een goed teken zijn :)
Heftig verhaal!

kiddin 16-01-2009 21:10

Citaat:

HaWaHaai schreef: (Bericht 28752845)

Er is gewoon een jongen die ze A hebben genoemd:(

Lorelei 17-01-2009 03:07

222 Lubbertina 1
222 Lubbetje 1

oef..

stout! 17-01-2009 09:23

Jolie-Willemijn :D
en 10 jongetjes gaan als Jazz door het leven

koekjes 17-01-2009 11:53

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 28753371)
Een collega'tje van me was zwanger en is vorige week heel onverwacht opgenomen met een hele ernstige acute zwangerschapsvergiftiging. Ze had een gigantische hoge bloeddruk en nadat 's nachts de harttonen van het kindje afnamen en het kindje stopte met bewegen is ze na 27 weken via een keizersnede bevallen. Ik en mijn collega's waren sprakeloos. Meestal hoor je alleen de verhalen waarbij een zwangerschap nagenoeg vlekkeloos verloopt maar dit soort verhalen zetten me toch weer even met beide benen op de grond. Tot nu toe gaat alles wonderbaarlijk goed met haar en het kindje. Ze is zelf inmiddels weer thuis en het kindje ligt weliswaar in de couveuse in het Sophia Kinderziekenhuis maar ademt zelfstandig en doet het heel goed. Ik ben wel geschrokken van het verhaal.

:o ik ben daar geweest en 27 weken is echt mini, 25 is de ondergrens volgens mij....
hoop dat alles goed gaat!

indigo 17-01-2009 12:03

(Stiekem lees ik dit topic ook altijd, maar: ) woow, al die variaties op Arabische namen worden natuurlijk nog wel wat. Mijn naam is nog best vaak gegeven, ergens in de 200 keer. En sommige mensen kunnen écht niet spellen idd :(. En er zitten gelukkig ook nog wel wat Nederlandse namen tussen.
Edit: uhh, wie noemt zijn dochter nou Pippelot! Dat is toch een poppennaam ofzo :p. En ik ken iemand wiens naam er helemaal niet instaat, alleen een variatie daarop. (Zucht, "Kersje", "Zwaantje", echt zielig...)

Freyja 17-01-2009 12:11

800 Jaydens :| Godallemachtig als je nou nog in Amerika woont, maar er is echt niks gruwelijker dan Engelse namen die met zo'n plat Nederlands accent worden uitgesproken. Djeeden. Of erger nog, Jeeden. Ieh.

En nog 400 Jannen, dat vind ik eigenlijk wel gaaf :D

wup 17-01-2009 12:40

Citaat:

grl schreef: (Bericht 28754927)
222 Lubbertina 1
222 Lubbetje 1

oef..

Haha:D

Mijn naam staat er ook niet tussen! Wel een variate, die ik ook vaak naar mijn hoofd krijg..

koekjes 17-01-2009 13:10

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 28755254)
800 Jaydens :| Godallemachtig als je nou nog in Amerika woont, maar er is echt niks gruwelijker dan Engelse namen die met zo'n plat Nederlands accent worden uitgesproken. Djeeden. Of erger nog, Jeeden. Ieh.

En nog 400 Jannen, dat vind ik eigenlijk wel gaaf :D

niet vergeten: DJAAAAAYDEEUUUUUUN van die moeders die bij de deur naar hun kind roepen die een halve km verderop aan t spelen is

Lilything 17-01-2009 13:23

Jeetje 27 weken heftig:|
leuk die namen, leuke inspiratie ook;)

edit: en die inspiratie bedoel ik niet raar trouwens, je bouwt je hele leven inspiratie op;)

Lauwie101 17-01-2009 14:15

Laura 379. Even serieus, ik dacht er vooral veel meisjes van mijn leeftijd zo heten. Maar het is kennelijk nog steeds leuk ofzow. :p

__ 17-01-2009 14:28

wauw, mijn naam is afgelopen jaar maar liefst 1x geboren!

x-spekkie-x 17-01-2009 14:42

Ik ben benieuwd naar de lijst van bijvoorbeeld de afgelopen 10 jaar (of meer). Mijn naam staat er namelijk niet in en ik ben erg niewsgierig of er afgelopen jaren iemand is geboren met mijn naam :)

stout! 17-01-2009 14:43

Citaat:

Ik heb een tijdelijk maandje bij de gemeente en moet veel mensen invoeren (ja, saai) en er zijn verbazingwekkend veel jonge "Keanu's", "Keaano's", "Kiano's" en alle andere mogelijke afzichtelijke variaties.

Vogelvrij 17-01-2009 14:48

Ik heb wel ooit een boek gelezen van Gerrit Bloothooft (ja, als je zo'n naam hebt, raak je natuurlijk sneller geïnteresseerd in namen) over namen, waarin ook heel interessante dingen staan, zoals dat bijvoorbeeld combinaties als Sophie&Emma vaak voorkomen, maar ook over de geschiedenis van bepaalde namen.

Maar leuke lijsten zijn dat! 36 Marleen'en zijn er het afgelopen jaar geboren, het valt me nog mee. Mijn naam is een beetje uit;) (en terecht)

Daydream-ster 17-01-2009 14:49

Citaat:

M'n vroegere beste vriendin heeft d'r zoontje zo genoemd, vreselijk. Het is ook echt een Nederlands kind zeg maar, blond haar, felblauwe ogen, past er totaal niet bij. En zij en d'r vriend hebben ook compleet Nederlandse namen -O-

Mijn naam is vorig jaar ongeveer 11 keer gekozen dacht ik, variaties erop beiden 1 of 2 keer ofzo.

Leonoor 17-01-2009 14:59

Ik vind Jayden helemaal niet zo'n vreselijke naam... Al zou ik m'n kind nooit zo noemen.

Wij hebben volgens mij redelijk Nederlandse namen in ons hoofd (al komen ze, zoals de meeste namen, van oorsprong wel ergens anders vandaan). En vast niet iedereen zal ze leuk vinden, maar dat houd je toch. :)

stout! 17-01-2009 15:09

Voor zo'n engelse aso naam vind ik Jayden ook nog wel meevallen... maar bij veel van die namen denk ik echt; hoe zou dat onder een sollicitatiebrief staan?

"Met vriendelijke groet,

Tyronejayzee de Vries" :confused:

Leonoor 17-01-2009 15:15

Citaat:

stout! schreef: (Bericht 28755768)
Tyronejayzee

Hoe? :D

En ach, wie weet hebben (sommige van de) mensen die hun kind zo noemen ook wel een aparte achternaam/een achternaam die er wel bij past?

Het kiezen van een naam is echt heel lastig... :o Ik dacht altijd dat het wel mee viel, maar als je echt een keuze moet gaan maken (en je dus maar één naam kunt kiezen, als roepnaam dan) dan is het opeens heel anders... Waar je allemaal rekening mee wilt houden (je moet niets, maar soms wil je wel eens wat)... :o En een bijkomend probleem is dat je het ook nog allebei een leuke naam moet vinden...

wup 17-01-2009 15:20

Of namen waarvan het kind altijd zou moeten uitleggen hoe je het spelt

Ümmügülsüm (y)

Leonoor 17-01-2009 15:21

:D

Maar ook dat is weer zo iets...er zijn ook mensen die mijn naam (Leonie) niet goed weten te schrijven...mjah, moet je alle kinderen dan Jan en Els noemen? (Ik snap wel wat je bedoeld, hoor. ;))

Andijvie 17-01-2009 15:23

Ik vind Jayden ook nog wel meevallen, 'Godlove' en 'Lovely-Pearl' vind ik erger :s
Mijn naam is 22 keer gegeven in 2008 :)
(En ook bij mij zijn er altijd mensen die denken dat er een streepje op de 'e' moet, of dan vragen ze 'moet er een j tussen?' :| En ik heet dus Andrea :P Vroeger ook iemand gehad die het als 'Anderéja' schreef :| )

Freyja 17-01-2009 15:38

Mijn naam nog 299 keer, hmm, wist niet dat dat nog zo populair was.

"Evaggelia"? "Jucentely"? "Joyselene"? "Rodestiny"? "Dzignefa"? "Claire-Emiliënne"? "Anna-Manuela"? (Wat is dat, highclass en pauper ineen?) Christenzielen, wat doen die mensen hun kinderen toch aan :|

Leonoor 17-01-2009 15:53

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 28755824)
(En ook bij mij zijn er altijd mensen die denken dat er een streepje op de 'e' moet, of dan vragen ze 'moet er een j tussen?' :| En ik heet dus Andrea :P Vroeger ook iemand gehad die het als 'Anderéja' schreef :| )

(Hier is Leoni favoriet, maar Léonie komt ook wel eens voor. En de mooiste, maar dat was een vriendinnetje toen ze een jaar of 6 was en dus net had leren schrijven, dus dat is vooral schattig: Leejoonie. :D)

Vogelvrij 17-01-2009 16:11

Citaat:

wup schreef: (Bericht 28755805)
Of namen waarvan het kind altijd zou moeten uitleggen hoe je het spelt

Ümmügülsüm (y)

Dat is waarschijnlijk Turks en als je een klein beetje Turks kan, is het juist een heel gemakkelijke naam om te spellen: precies zoals je het zegt.

Aan Marleen valt weinig fout te doen, dat vind ik op zich wel gemakkelijk (maar ik heb dan weer een achternaam met 'van der' en wel of geen -n en dat gaat ook regelmatig fout)

Luna 17-01-2009 17:10

Citaat:

__ schreef: (Bericht 28755653)
wauw, mijn naam is afgelopen jaar maar liefst 1x geboren!

mijn naam 414:(:(:(

tuttebel 17-01-2009 17:33

dat is wel vreemd, mijn naam (marijke) en ook marieke zijn gewoon 0x geboren.:D
verder heb ik in dit topic niets te melden want ik wil nog geen babies. *wegvlucht* :p

duivelaartje 17-01-2009 17:49

Van mijn naam, Karin, maar 6x, terwijl ik het zelf echt een afgezaagde en veel voorkomende naam vind. Valt dus wel mee. :P

LaAnnE. 17-01-2009 19:00

Goh, voorspelbaar. Anne kwam 566x voor. Maar oke, ik had niet anders verwacht :).

metallica 17-01-2009 19:57

Huh, ik dacht dat mijn ouders alleen zo vreemd waren om hun kind Angel te noemen, maar er zijn er dit jaar al 59 die even gek waren, hmmm...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.