Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   aankoop annuleren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1736056)

0-Z0n3 16-01-2009 15:57

aankoop annuleren

Heb een tijd geleden 2x speakers gekocht en 1x midicontroller. Heb daarna weinig niks meer van dit bedrijf gehoord, kreeg wel melding dat de speakers binnen waren maar van de midicontroller tot op heden niets.. (dus ook niks afgehaald) Heb ze gemaild en gezegd dat ik van de koop af wil en dat ik al 225 euro heb betaald. Ze zeggen dat ze me hebben gebeld en ik juist niks meer heb laten horen. Heb onderhand al bij een andere zaak deze producten gekocht en thuis staan....

Iemand advies wat ik het beste kan doen?

Vinniebar 16-01-2009 16:24

Citaat:

Koopt u een apparaat, en hebt u met de verkoper afgesproken wanneer u het apparaat thuis krijgt? Dan moet hij zich daar aan houden. Maar misschien heeft de verkoper een goede reden waarom hij het product nog niet kan bezorgen. Bel daarom even met de verkoper en kijk of u een andere afspraak kunt maken over de bezorging.

Hoe snel moet u de producten krijgen?

In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.

Kan de verkoper u het product niet bezorgen, omdat het op is? Of zelfs omdat de fabriek is afgebrand? Dan moet de verkoper u dat meteen laten weten. Hij moet u dan zo snel mogelijk uw geld terugbetalen. De verkoper moet dit in elk geval binnen dertig dagen doen nadat u hebt gehoord dat het product op is.
www.consuwijzer.nl

Lucky Luciano 16-01-2009 22:10

Citaat:

0-Z0n3 schreef: (Bericht 28752744)
Heb een tijd geleden 2x speakers gekocht en 1x midicontroller. Heb daarna weinig niks meer van dit bedrijf gehoord, kreeg wel melding dat de speakers binnen waren maar van de midicontroller tot op heden niets.. (dus ook niks afgehaald) Heb ze gemaild en gezegd dat ik van de koop af wil en dat ik al 225 euro heb betaald. Ze zeggen dat ze me hebben gebeld en ik juist niks meer heb laten horen. Heb onderhand al bij een andere zaak deze producten gekocht en thuis staan....

Iemand advies wat ik het beste kan doen?

Als je het via internet hebt gekocht kan je er binnen 7 dagen na levering (of daarvoor dus) kosteloos van af. Heb je het in de winkel gekocht dan gelden er andere regels. Dus hoe en waar heb je het gekocht?

0-Z0n3 17-01-2009 09:46

in een winkel. op mn aankoopbewijs staat verder niks over het termijn waarin ik t moet betalen, iets over een levering ofzo. alleen een handtekening en de prijs. ik heb de spullen overigens niet ontvangen

Lucky Luciano 17-01-2009 19:16

Hoe lang is het geleden? Staat er een datum op de bon?

0-Z0n3 17-01-2009 22:41

5 maanden geleden.

Lucky Luciano 18-01-2009 00:38

Je verhaal is nogal onduidelijk. Heb je nou wel of niet betaald? En wanneer heeft het bedrijf aangegeven dat de boxen er waren?

In principe kan je gewoon een brief schrijven dat het bedrijf is verzuim is geweest de boxen binnen redelijk termijn te leveren en dat je nu niet meer geinteresseer bent in het product. Je ontbindt de overeenkomst. Als je wel al betaald heb, wordt het lastig om je geld terug te krijgen als het bedrijf het er niet mee eens is. Anders ben je klaar als je een brief schrijft.

0-Z0n3 18-01-2009 11:28

Ik heb de helft van het bedrag betaald. Ik zou het overige deel betalen als zij de overige bestelling in huis hadden, daar heb ik nooit wat van gehoord. Van de speakers heb ik een maand na aankoop iets van gehoord. Maargoed... Naar dat geld kan ik dus wel fluiten?

Stefenootje 18-01-2009 17:22

In principe is het redelijk dat je alleen de speakers afneemt.

kopmuntkip 19-01-2009 08:31

je kan bij wederkerige tekortkomingen, de verbintenis ontbinden. dus het kan.

remy476 20-01-2009 16:10

nouja, als je 5 maanden wacht op je spullen is toch ook niet normaal. Als ik die shit niet in 2 weken had gehad was k al naar die shop gegaan en had mijn geld terug geëist. Nu ben je lekker laat.

Neemt niet weg dat je gewoon je geld terug moet kunnen krijgen/ de spullen alsnog moet afnemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.