![]() |
Soa zonder sperma?
Hallo,
Ik zat wat rond te kijken op internet over soa`s enzo. Nou vroeg ik mezelf af of je een soa kan krijgen als je vrijt zonder dat je sperma hebt :D (wat natuurlijk best dom is :p) Dit kan vaginaal, oraal en anaal :D Graag reacties :) |
Citaat:
om te beginnen |
ohw sorry... :bloos:
Kan een forumbaas dit even moven? bedankt :) |
Als jij in contact komt met de slijmvliezen van iemand anders, kunnen soa's voor zover ik weet altijd doorgegeven worden. Daar hoeft nog niet eens sperma bij voor te komen. Daarnaast komt er over het algemeen natuurlijk ook nog voorvocht vrij :)
|
Soa-virussen reizen in een cel, soa-bacteriën zitten gewoon op het slijmvlies. Door voor soa-bacteriën (gonorroe, chlamydia, syfilis) is aanraking genoeg. Het herpesvirus en het genitaal wrattenvirus zitten niet in een spermacel maar in een herpesblaasje of genitale wrat, dus zijn die alleen besmettelijk als er een blaasje of wrat is (ook als blaasje of wrat te klein is om zomaar te zien, dus pas daar mee op). Het HIV-virus reist in spermacellen en bloedcellen. Maar voorvocht bevat ook spermacellen, ook als het zo weinig is dat je het niet bemerkt.
Dus niet zeuren en gewoon condooms gebruiken. |
Als je bijv . het voorvocht aanraakt (met je mond of vagina/penis )
Dan kan dat ook, hier door kan je als meisje (als het in aanraking komt met de vagina) zelfs zwanger raken! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |