Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Het hoe & hoelang bewaar ik drugs topic. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1736465)

m3tr01dm1nd3d 19-01-2009 16:16

Het hoe & hoelang bewaar ik drugs topic.

Omdat het niet altijd handig is alles tegelijk in je mond stoppen moet je wel eens wat bewaren, maar hoe en hoelang dit kan is niet altijd duidelijk.

Ik zelf was vooral benieuwd hoe (koelkast, vriezer etc.) en hoelang je ghb, lsd en (gedroogde) paddo's kunt bewaren, want hoor overral elkaar tegensprekende verhalen(n)

Als er meer vragen zijn misschien handig alle info in een tabbeletje zetten:o

mrboot 19-01-2009 17:40

volgens mij geldt voor alle ongeveer hetzelfde; koel, donker, en zo lucht- en waterdicht mogelijk

speed kun je het best in de vriezer bewaren, maar dan wel in een gripzakje, anders komt er volgens mij veel te veel vocht bij en wordt het erg droog en brokkelig (heb ik eens gehad). Als je het buiten de vriezer bewaart is het na 1-2 weken kut geworden, is de werking verminderd en brandt het meer in je neus. Maar ook in de vriezer zou ik het niet langer dan een maand of 2 bewaren
mdma kristallen is mss nog wel het simpelste, gooi het in een dichtstripzakje ergens in een laadje/kastje/whatever bij een fatsoenlijke temperatuur en het blijft langer goed dan jij nog te leven hebt. Voor pillen hetzelfde. LSD schijnt juist weer het best in de vriezer goed te blijven.

bij het drogen van paddo's laat je het water eruit verdampen, dus om die zo lang mogelijk goed te houden lijkt het me logisch dat je die zo luchtdicht mogelijk moet verpakken. Maar ik heb geen idee hoe lang ze dan nog goed blijven.

Sidhe 19-01-2009 18:57

Ik had zegels van ongeveer een jaar oud, gewoon bewaard in alu-foli en zo'n wietzakje in een kast, en die deden het nog prima - en geen ide hoe oud ze waren toen ik ze kreeg, dussss. xD Koel, droog, iig constante temperatuur. Vriezer schijnt het beste te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee :)

deadlock 21-01-2009 20:59

Koel is nonsens. Donker en luchtdicht is altijd goed. Koel verschilt per soort. Cheryl(voor harm) Mephisto en Ellesdee naamzoek die weten hier alles van.

Commando 22-01-2009 00:08

Stored under argon atmosphere at -20C.

Ellesdee 22-01-2009 11:21

http://www.erowid.org/ask/ask.php?ID=82

Temperature
LSD will degrade even at room temperature, but the hotter the temperature and the longer it is stored in a hot location, the more it will degrade. At room temperature, degredation is quite slow, so a cool room, out of the sun is generally enough to minimize break-down. Storing blotter in the refrigerator or freezer is fine, but is probably unnecessary.

Commando 25-01-2009 00:56

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28778143)
Koel is nonsens. Donker en luchtdicht is altijd goed. Koel verschilt per soort. Cheryl(voor harm) Mephisto en Ellesdee naamzoek die weten hier alles van.

Donker geldt alleen voor wiet. Niet zo zeer voor de andere drugs. Wiet kun je ook het beste bewaren onder een CO2-atmosphere om de volgende vervalreactie tegen te gaan:

THCA --> THC + CO2.

Meer CO2 doet het evenwicht naar rechts lopen.

deadlock 25-01-2009 01:09

LSD geldt ook voor dat het donker bewaard moet worden. Veel soorten drugs zijn lichtgevoelig :o

Ellesdee 25-01-2009 01:40

Citaat:

Commando schreef: (Bericht 28793025)
Donker geldt alleen voor wiet. Niet zo zeer voor de andere drugs. Wiet kun je ook het beste bewaren onder een CO2-atmosphere om de volgende vervalreactie tegen te gaan:

THCA --> THC + CO2.

Meer CO2 doet het evenwicht naar rechts lopen.

Air & Light
Keeping LSD in an air and light proof container is the most important step. A good option is a dark amber glass container kept somewhere cool. Remember, most plastic (plastic bags) is not air tight, though it's a lot better than nothing. Likewise, keeping blotter in foil isn't going to stop air transfer, but it's also better than nothing. If glass isn't available, a combination of foil and plastic would be more effective than either one alone.

en verder, wat deadlock zegt

Commando 25-01-2009 01:59

Citaat:

Ellesdee schreef: (Bericht 28793071)
Air & Light
Keeping LSD in an air and light proof container is the most important step. A good option is a dark amber glass container kept somewhere cool. Remember, most plastic (plastic bags) is not air tight, though it's a lot better than nothing. Likewise, keeping blotter in foil isn't going to stop air transfer, but it's also better than nothing. If glass isn't available, a combination of foil and plastic would be more effective than either one alone.

en verder, wat deadlock zegt

Ja, die zegt ook dat koel onzin is.

deadlock 25-01-2009 10:31

Citaat:

Commando schreef: (Bericht 28793090)
Ja, die zegt ook dat koel onzin is.

Nee, ik zeg dat het lang niet altijd hoeft. Waaronder MDMA, coke, hasj, en nog een slootje anderen.

Mutant_oud 25-01-2009 17:47

In de Sirius vertelden ze me dat je gedroogde paddo's in een papieren zak moet bewaren en dan kun je ze een jaar bewaren.

deadlock 25-01-2009 18:48

Dat klopt niet. Luchtdicht kan wel.

Pannekoeketrut 26-01-2009 06:09

LSD hoeft echt niet in de vriezah! :D

zeehond23 28-01-2009 23:22

Pff lsd is zo heet, daar helpt geen vriezer tegen hoor :bloos:

Commando 29-01-2009 00:36

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28793348)
Nee, ik zeg dat het lang niet altijd hoeft. Waaronder MDMA, coke, hasj, en nog een slootje anderen.

Coke zou ik wel koel bewaren, maar belangrijker is dat ie in een niet/vochtige omgeving staat. Coke is een ester en reageert onder invloed van zuur of base met water.

Maar zoals ik al zei het beste stored under an argon atmosphere at -20C

Ellesdee 29-01-2009 11:59

Citaat:

zeehond23 schreef: (Bericht 28812543)

:D:bloos:

Pannekoeketrut 31-01-2009 13:19

Citaat:

zeehond23 schreef: (Bericht 28812543)

Precies :o

Mutant_oud 31-01-2009 14:40

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28794913)
Dat klopt niet. Luchtdicht kan wel.

Dan ga ik de Sirius eens mailen over wat zij nou aanraden, als ze überhaupt nog uitleg willen geven over zo'n verboden drugs!

m3tr01dm1nd3d 31-01-2009 15:37

Thanks, ligt veilig opgeborgen:D

Maja, GHB, gewoon koelkast??:o

deadlock 31-01-2009 16:11

Gewoon koelkast.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.