![]() |
Gemiddeld aantal lessen bij nieuwe stijl
Volgens mijn rijinstructrice is het aantal lessen per leerling gemiddeld met 10 a 20 (ruime schatting) toegenomen.
Ik ben benieuwd hoe andere rijinstructeurs daar over denken. Dus als je rijles hebt, kan je dan aan hem/haar vragen met hoeveel hij/zij denkt dat het aantal lessen pp is toegenomen? En wat denk je zelf? Ik denk dat dat in mijn geval zeker klopt. Ik rijd keurig, maar het zelfstandig uitvoeren van die opdrachten vind ik lastig. Ook gaat er extra tijd zitten in het leren van de coördinatiepunt. |
Citaat:
Ik had bij de ANWB zo'n rit gedaan waarbij ze kijken hoeveel lessen je ongeveer nodig zult hebben, hij zei: 40. Ik verklaarde hem voor gek en ben naar een 'normale' rijschool gegaan waar ik na 19 lessen al klaar was.:rolleyes: Ik denk dat vele zich hier wel in herkennen... |
Waarom zou ze me zo lang mogelijk willen houden als ze een flinke wachtlijst heeft? Heb je zelf ervaring met 't rijden in nieuwe stijl?
Deze vraag stel ik omdat mijn ouders het aantal lessen dat ze betalen hebben vastgesteld aan de hand van wat ze voor mijn broer en zus hebben betaald. Als blijkt dat door de nieuwe stijl gemiddeld meer lessen nodig zijn moet ik 't daar eens met ze over hebben. |
Goede vraag. Volgens mij klopt dat ook wel, omdat er bij de nieuwe stijl (Rijopleiding In Stappen [RIS]) gewoon wat langer over dingen wordt gedaan en er extra dingen in zitten (zoals bijv. slipcursus (niet overal)) en er meer nadruk wordt gelegd op wagenbeheersing.
Brengt de site van het CBR geen uitkomst? |
Ik vind het eigenlijk onzin. Ik heb totaal denk ik elke coordinatiepunt 3 keer gereden en opgeschreven. Verder is het echt niet zo moeilijk. Ik vind het overigens raar dat nieuwe stijl rijden, maar goed.
|
Dit vind ik op de website
» Hoeveel kost een Rijopleiding in Stappen? De kosten van een Rijopleiding in Stappen zijn gelijk aan die van een traditionele rijopleiding. Wel zijn er bij de Rijopleiding in Stappen extra kosten in verband met de extra toetsen en de verkeersveiligheidstraining. Daar staat tegenover dat het slagingspercentage bij het examen gemiddeld twintig procent hoger is dan bij de traditionele rijopleiding. Een hoger slagingspercentage betekent minder herexamens en dus ook minder rijlessen voor herexamens. Per saldo blijven de gemiddelde kosten daardoor gelijk aan die van een traditionele rijopleiding. Uitgelicht Service |
Citaat:
Wat in feite betekent dat het voor veel mensen weldegelijk duurder geworden is. Want als jij normaal ook in 1x was geslaagd, heb jij er geen boodschap aan dat je nu sneller slaagt en dat je dus geen duur herexamen hoeft te doen. |
Volgens mij is rijopleiding nieuwe stijl niet hetzelfde als RIS. Rijopleiding nieuwe stijl betekent dat je geen exacte bijzondere verrichting meer hoeft uit te voeren, maar dat je een bepaald doel wordt gesteld (de examinator vertelt je niet: doe hier een bochtje achteruit, maar: keer ergens in deze straat om) en dat je zelfstandig moet kunnen navigeren naar een bepaald punt (wat overigens echt het meest loze onderdeel ever is, maar dat terzijde).
RIS is een bepaalde manier van lesgeven, waarbij je huiswerk meekrijgt |
@martijn1985: Oh ja dat kan goed kloppen :)
wat jij beschrijft is iig wel wat ik bedoel. daarnaast is trouwens ook nog clusteren, waarbij je +- 6 aanwijzingen krijgt en dan dat moet onthouden en zelfstandig uitvoeren. |
@Myuki, dat, en er zijn nog wel meer verschillen, zoals een stopopdracht (" stop achter die blauwe auto en rijd dan weer weg" l en een parkeeropdracht ("we gaan hier links en dan mag je zo dicht mogelijk bij nummer 23 parkeren").
|
Maar zeg nu zelf: kost dat nu zo veel extra lessen? Kijk coordinatiepunten leren, daar kan ik nog inkomen, maar stopopdrachten (bijvoorbeeld) oefen je een keer en dan weet je het ook wel. Bovendien hoop ik dat je dit ook kan zonder dat je in nieuwe stijl hebt afgereden.
|
Dat zullen ongetwijfeld meer lessen zijn, tegenwoordig zak je op alles. En mensen maar betalen, betalen, betalen. En nog meer rij-instructeurs en examintoren bij het CBR aannemen. Dat drukt de werkloosheid, is goed voor de economie en de overheid kan de gedwongen ontslagen door de kredietcrisis makkelijk opvangen. Dit is verborgen werkloosheid en zal de economie alleen maar meer om zeep helpen.
Zo creert de overheid nou werk en hoopt het de gevolgen van de kredietcrisis het hoofd te bieden. Snappie |
Citaat:
|
Je moet ook nog zo zuinig mogelijk rijden...
|
Ik neem aan gewoon het Nieuwe Rijden? Dus schakelen bij 2500 toeren per minuut, 50 in z'n 4 enzo?
|
Citaat:
Over RIS opleidingen zeggen we het volgende: Het is erg goed om dit te doen, ook als je daardoor iets meer betaald door een aantal extra lessen. Uiteindelijk wil je dat je veilig op de weg kunt, toch? Onze website helpt mensen met het selecteren van een goede rijschool, we doen dat op basis van ervaringen, slaginspercentages en aantal afgelegde examens door autorijscholen. groetjes Milou |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.