![]() |
Bad
Bad
Een zee aan zeepresten strekt zich in wolkenpartijen voor mij uit. Ik verschrompel wordt oud in seconden en voel de watergrenzen op mijn rib en beneden mijn knie. En in de badstop speelt een ander verhaal een klein meisje met donkere slierten haar kijkt mij aan. Zoetjes kabbelen mijn ingewanden nu mee. Daar hangt de kop in het water waarmee ik mijn haren zal wassen en daar de handdoeken waarmee ik me zal drogen Had ik maar iets te lezen. Het water wordt al minder warm. |
"Een zee aan zeepresten
strekt zich in wolkenpartijen voor mij uit" Leuk! (ik las eerst zee-presten, doen dacht ik: "wat is dat dan?"):P "Ik verschrompel wordt oud in seconden" Leuk hoe je dit verwoord, iedereen herkent dit wel. "En in de badstop speelt een ander verhaal een klein meisje met donkere slierten haar kijkt mij aan." he? :s "Zoetjes kabbelen mijn ingewanden nu mee." :Dluguber klinkt dat! Je begint sterk, maar het einde trekt mij niet zo. |
Allereerst bedankt voor je commentaar.:)
Over het algemeen geloof ik niet zo in het uitleggen van 'rare' passages omdat iedereen zijn eigen interpretatie moet vormen, maar voor de nieuwsgierigen onder ons wil ik het wel toelichten.
Spoiler
En wat jammer, persoonlijk vind ik het einde juist het leukst. :D |
Citaat:
|
ik wordt --> ik word :O begin tweede alinea
Je schetst een fijn beeld, met de gedachtes ertussen en wat je om je heen ziet, de feiten zoals het verschrompelen die iedereen herkent. De kabbelende ingewanden vind ik een voorbeeld van typisch dichterlijke vrijheid, durf. Een soort scheef puzzelstukje dat niet lijkt te passen en toch het geheel opfleurt zonder dat het stoort. |
Oeps.:bloos: Af en toe komt den Middeleeuwsche schrijfstaer in mij naar boven en ga ik overal t's achter zetten waar ze niet horen. Excuus.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55. |