![]() |
Taalfouten #9
Waar suiker wel een meervoud heeft ?
|
Wat is er met suikers?
|
Als in, suikers die je binnenkrijgt, maar andere suiker heeft geen meervoud, geloof ik. (Y)
|
Citaat:
|
Ik vind niks mis met urines. Zoveel dingen zonder meervoud, omdat het geen eenheden kent, ken meervouden die wel eenheden kennen.
Waters, wateren, landen, zouten, suikers enz. |
Citaat:
|
Suikers als in 'rietsuiker' en 'bietensuiker' of 'kristalsuiker' is doch ietwat apart. :p (maar lijkt mij volkomen legaal)
Suikers als in 'koolhydraten' is wel normaal. :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Suikeren klinkt leuker trouwens.
|
Suikers wordt zeker wel gezegd over glucose, sacharose blabla enz.
|
Citaat:
|
Ik neem aan dat het niet om de interpunctie gaat, maar de wederkering. :p
|
Citaat:
|
Ik zat zo te twijfelen. -O-
|
ik suiker
jij suikert wij suikeren |
Citaat:
|
Citaat:
|
zouts.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Heilig!
|
Citaat:
|
Citaat:
Het staat op een pak fruitsap. Voorop staat tevens 'acerola en mango' met daaronder 'Super Fruit'. En op de zijkant staat een informatief stuk tekst over een actie waarmee je een reis naar Stockholm kunt winnen, vermomd als stripje. De hoofdpersonen zijn een granaatappelvrouw met een hoed op, een mongloïde kiwi met een koptelefoon en een framboos met borstelige wenkbrauwen, een snor en een slechte toupet. De snor is grijs. De toupet is bruin. Zo weet je dat het een toupet is en niet gewoon frambozenhaar. |
Citaat:
Citaat:
|
Op msn:
Wil je een cado geven :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Fora's. :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij een hardloopwedstrijd vanmorgen, een heel groot doek met de tekst "Wordt nu lid!"
Ik heb ze er even vriendelijk op gewezen. |
Nouja, het kán. Mits je nog van voor de oorlog bent.
|
Het mag toch nog steeds?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het stomme is ook dat die extra -t er alleen nog achter wordt geplaatst als er ook al een d stond. 'Wordt nu lid' zie je regelmatig, 'Geeft uzelf nu op' nooit. Dus mensen kunnen achteraf wel gaan beweren dat het wel mag als je meervoud aanspreekt, maar waarschijnlijk hebben ze die -t toch onbedoeld geschreven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |