Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   Bij welk bedrijf heb je altijd willen werken en waarom? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1736893)

deadlock 21-01-2009 15:27

Bij welk bedrijf heb je altijd willen werken en waarom?

TS Begint; Microsoft was vroeger altijd mijn grote droom maar tegenwoordig zie ik daar niets meer in.

Het lijkt me geweldig om het ICT-beheer van een kleinere middelbare school te doen. Zeg maar één andere collega. Hele netwerk opzetten, documenteren en dan door naar de volgende school.

Methuselah 21-01-2009 15:37

Vastgoedkantoor. Maakt niet zo heel erg uit waar, als ik maar voldoende kan leren van alle aspecten om na een aantal jaren zelf een kantoor te beginnen: ofwel een nieuw filiaal voor mijn baas openen, ofwel op mezelf beginnen... :)

Vogelvrij 21-01-2009 15:48

Meertens Instituut lijkt me wel leuk, zeker nadat ik (delen van) Het Bureau heb gelezen. Maar ik heb niet geheel de goede opleiding, geloof ik.

Kazet Nagorra 21-01-2009 18:19

Bij een universiteit.

deadlock 21-01-2009 18:37

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28776821)
Bij een universiteit.

Als wat?

Methuselah 21-01-2009 18:50

Citaat:

Kazet Nagorra schreef: (Bericht 28776821)
Bij een universiteit.

Als wat, waarom?

marrel 21-01-2009 19:05

Vroeger vond ik de keuringsdienst van waren wel hip en lesgeven leek me ook leuk. Nu wil ik heel graag in een ziekenhuis gaan werken (als analist) en gaan combineren met praktijkles geven op een hbo school.

Balance 21-01-2009 21:09

Ik heb eigenlijk nooit één bedrijf gehad waar ik graag bij wilde werken. Geen grote ambities :D

Vinniebar 21-01-2009 21:43

Universal Studio's (Y):D

Commando 22-01-2009 01:34

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 28778229)
Ik heb eigenlijk nooit één bedrijf gehad waar ik graag bij wilde werken. Geen grote ambities :D

Ik ook niet echt. Shell trok me enigszins. Heb daar ook stage gelopen op het lab boven het ei in A´dam, maar wat een klote bedrijf en wat een klote mensen. iiieeell. Ze zijn daar helemaal gestoord. Je kan geen wind laten of de emissie van schadelijke stoffen uit het laboratorium is te hoog. Stomme veiligheidsdagen, waarin extra wordt gelet op veiligheid (ben die dag maar geen laboratorium experimenten gaan doen, want iedereen loopt op je te zeiken en te zaniken als je de pot met chemicalien 1 seconde langer open laat staan.)

Ik moest zelfs een keer naar de directeur of afdelingshoofd omdat er werd geconstateerd door 2 ´veiligheidsmanagers´ dat ik de trapleuning niet vasthield. Dat waren van die pennenlikkers die niks anders dan de hele dag rondjes lopen en dingen schrijven. Ik reed ook een keer te hard over het terrein (uitgerekend op veiligheidsdag) met de auto en werd aangehouden. Ik werkte toen van 8 tot 7 ofzo omdat ik super gemotiveerd was en wou snel naar huis, want ik was kapot en wou de volgende dag zelfs eerder beginnen.

Ook liep iemand een keer te zeiken tijdens een vergadering dat ie bijna met de fiets werd aangereden door een auto, heel heisa om niks, maar goed nou komt het mooie. Zag ik hem 2 dagen later over het terrein fietsen kei en keihard en niet om zich heen kijkend dat je daar als automobilist geen rekening mee kunt houden. Dan denk ik kijk eerst naar jezelf en dan naar iemand anders.

Zo zijn er nog wel 10-tallen van die dingen op te noemen. Ik wil er nog wel één vertellen. Om je dood te lachen.

Als er een ongeluk gebeurd op het laboratorium kun je dat registeren en dan wordt er gekeken waarom het fout ging en kun je je collega´s erop attenderen dat je moet oppassen als je die en die handelingen verricht en die en die chemicalien gebruikt. Op zich niks mis mee, heel goed juist. Maar er zijn ook van die pipo´s die een ´levensgevaarlijk ongeluk´ hebben gehad door een kommetje hete soep of koffie dat bij het eten in het externe bedrijfsrestaurant per ongeluk omviel of koffie. ´2e graads brandwonden aan vinger, EHBO en veiligheidsmanager gecontacteerd´ staat er dan geregistreerd. Ja, van een kommetj lauwe soep of koffie uit de automaat zeker, kom nou... Daar is niet één grappenmaker die zoiets registreert, maar dat zijn er tientallen verschillenden. Doen ze alleen maar om aandacht te trekken.

HELEMAAL GESTOORD DAARO! NOOIT HEENGAAN!

Ik wil nog wel een keer s´nachts benzinestations bevoorraden met benzine met een oplegger. Wel van BP dan en niet van SHELL. Lijkt me wel leuk als baantje in het weekend ofzo, zelfs als ik dan niet meer kan drinken (nee, zelfs ik drink geen alcohol als ik op vrachtwagens rijd. Auto kan nog, maar vrachtwagen beslist niet.)

Paranoide 22-01-2009 04:07

Google, vanwege het ongelooflijk gave beleid en de grote hoeveelheid vrijheid. Zowel op het gebied van onderzoek/projecten die je zelf zou willen doen als qua werktijden - ik geloof dat het gebouw 24/7 geopend is en dat je zelf mag bepalen wanneer je aan komt wandelen, als je maar een acceptabele hoeveelheid nuttige dingen kunt laten zien aan het einde van de week. Er staan daar naar het schijnt ook grote banken waar je gewoon op mag slapen tijdens werktijd, voor als je heel enthousiast aan het werken bent aan een project en geen zin hebt om de hele tijd tussendoor naar huis te gaan om te slapen.

Maar dat is dus meer om de mentaliteit dan om het werk dat ik er daadwerkelijk zou kunnen doen. Ik kan niet programmeren dus dan zou het commercieel onderzoek naar nieuwe media worden, wat op zich erg interessant is maar er zijn genoeg dingen die me veel meer trekken.

Verder wil ik wel naar Pixar of een ander fijn animatiebedrijf. Hmhm, chillen bij de crew van The Simpsons, het zou me dan niet eens zoveel uitmaken wat ik dan precies doe, want tekenfilmssss (y) De montage/visuele postproductie doen voor gave (teken)filmprojecten wil ik ook wel, hoewel ik daarmee wel een beetje m'n academische skillz weggooi. Maar hallo, fijn in een kamertje de nerd uithangen en een gigantische hoeveelheid beeldmateriaal tot één effectief werkend geheel smeden. Prachtig.

Werken bij een universiteit lijkt me ook fijn. Maar niet gedurende m'n hele leven, in elk geval niet fulltime. Hmm, interessante dingen uitzoeken en chillen in stoffige archieven. (y) Er zijn wel een paar dingen waar ik graag onderzoek naar zou willen doen en er zijn een paar dingen die nog missen in mijn vakgebied dus ik zou daar best een keuzevakje over willen doceren, maar ik wil niet dat dit m'n gehele ding wordt. Als ik bij een universiteit zou gaan werken dan wordt het per definitie de UvA, hoewel ik veel dichter bij de VU zit maar de VU is voor sukkels. En verhuizen uit Amsterdam gaat ook niet gebeuren de komende tien jaar.

Maar in een ideale situatie ga ik natuurlijk nergens werken maar hang ik gewoon ergens de autistische geniale kunstenaar uit.

Kitten 22-01-2009 08:29

Het lijkt mij mooi om bij de Wageningen Universiteit te werken. Ik studeer hier nu 6 jaar en ik wordt steeds meer onder de indruk hoe goed hier dingen worden geregeld.

Nona 22-01-2009 10:29

Mijn eerste concrete plan na het afstuderen is promoveren, en dat het liefste aan een universiteit. Ergens trekken de hoog aangeschreven universiteiten in het buitenland me wel (Parijs e.d., maar natuurlijk ook Stanford, Yale, Harvard, Princeton, die hele mikmak) maar qua locatie komt dat me niet zo uit. Goed, puur qua werk gezien wel, anders niet. Waarschijnlijk komt het erop neer dat ik gewoon aan een uni in Nederland ga promoveren, zodra ik een plek weet te bemachtigen, en dan liefst Utrecht.

Daantje_0705 22-01-2009 15:49

Ik wilde altijd heel graag bij het Nederlands Forensisch Instituut willen werken omdat forensisch onderzoek me heel erg trok en ik dat super leuk vond. Ik was dan ook helemaal blij met mijn afstudeerplaats daar. Na twee maanden ben ik er gillend weggegaan omdat ik het er totaal niet naar m'n zin had, er totaal niet op m'n plek zat en ik het helemaal niets vond. Ik vond het werk wel leuk maar het bedrijf en de collega's echt totaal niet. Ik ben zo blij met die stage want nou weet ik dat ik er nooit meer wil werken en ik heb het nu super naar m'n zin op een ziekenhuislab :)

*oma* 29-01-2009 16:17

Bij ELLE en dan fancy rond paraderen op mijn Jimmy Choo's:).

Quinta 29-01-2009 18:14

Ik wil in de tweede kamer werken. (maar die kans is heeeel klein)

Methuselah 29-01-2009 18:45

Citaat:

Methuselah schreef: (Bericht 28775899)
Vastgoedkantoor. Maakt niet zo heel erg uit waar, als ik maar voldoende kan leren van alle aspecten om na een aantal jaren zelf een kantoor te beginnen: ofwel een nieuw filiaal voor mijn baas openen, ofwel op mezelf beginnen... :)

Oh, gamerecensent worden, dat lijkt me ook nog cool. (y) Redelijk goed in taal en als ik 24/7 mag gamen en betaald word, word ik daar ook terug meesterlijk in. :o

Paperz 29-01-2009 22:54

Citaat:

deadlock schreef: (Bericht 28775836)
TS Begint; Microsoft was vroeger altijd mijn grote droom maar tegenwoordig zie ik daar niets meer in.

Het lijkt me geweldig om het ICT-beheer van een kleinere middelbare school te doen. Zeg maar één andere collega. Hele netwerk opzetten, documenteren en dan door naar de volgende school.

Das een klus, dat is geen baan :p

Hernuel Fan 29-01-2009 23:50

pizzeria! ik wilde altijd pizzabezorger worden maar ik woonde in een minidorp waar ze alleen kassen hadden om in te werken.
nu ben ik te oud en nu kan ik ook wat beters krijgen.

deadlock 30-01-2009 06:27

Citaat:

Paperz schreef: (Bericht 28818227)
Das een klus, dat is geen baan :p

Als de klus af is hoef je niets meer te doen! Profit!

KiMZz 30-01-2009 16:22

Ik wilde vroeger altijd bij de tv werken.. Presentatrice ofzo worden :P Nu lijkt t me nog steeds wel leuk om bijvoorbeeld bij RTL Nederland te werken, maar dan achter de schermen. Marketing ofzo..
En idd, Universal Studio's lijkt me ook vet :D

Commando 31-01-2009 01:31

Citaat:

Quinta schreef: (Bericht 28816483)
Ik wil in de tweede kamer werken. (maar die kans is heeeel klein)

Hoezo?

Subject 31-01-2009 12:28

De Verenigde Naties. Maar daar zal ik vast een verkeerd beeld van hebben :o.

deadlock 31-01-2009 12:50

Citaat:

Commando schreef: (Bericht 28823238)
Hoezo?

Slaat jouw vraag op het eerste of het tweede gedeelte van zijn post? :o

Giles 31-01-2009 22:37

Empire of RollingStone. Droombaan. Internationaal en heel veel variatie.

Strychnine 23-02-2009 21:55

Museum lijkt me wel wat, beetje tussen de oude meuk rondwandelen en collecties beheren/uitzoeken en dergelijke.

doezel 24-02-2009 10:38

Citaat:

Subject schreef: (Bericht 28824096)
De Verenigde Naties. Maar daar zal ik vast een verkeerd beeld van hebben :o.

Dat leek me vroeger (als ik vorig jaar of twee jaar geleden) ook fantastisch, maar sinds ik gezien heb in welke mate diplomaten e.d. rond de kwestie blijven lullen, zonder echt iets te zeggen, nee bedankt.. Denk ook aan de logheid van een organisatie als de Verenigde Naties, okee je kan waarschijnlijk veel bijleren, maar de VN is te groot, te bureaucratisch en heeft met te veel problemen te kampen om echt het verschil te maken. (Denk maar aan blauwhelmen uit eender welk land naar Oost-Congo sturen zonder dat ze één woord Frans praten, zodat er geen enkele communicatie met de lokale bevolking en regeringssoldaten mogelijk is.)

Wie dat verschil dan wel kan maken, dat weet ik ook niet ;)

duivelaartje 24-02-2009 17:38

Hm, zoals ik het nu voor ogen heb aan de universiteit, promoveren enzo en ook wat onderwijs gaan geven.

Hakuna 24-02-2009 19:11

Wilde altijd graag architect of technisch ontwerper worden, maar door mijn medisch verleden en door deze reden geen school kunnen afmaken of diploma kunnen halen zal deze wenst voor mij nooit meer mogelijk zijn.

fractuur 25-02-2009 00:26

Vroeger ook politiek Den Haag, maar dan als journalist. Inmiddels draai ik al een tijdje mee in die omgeving, dichtbij genoeg om te weten dat ik daar nooooooit wil werken. Aan de andere kant heeft het ziekenhuis (groot, druk, 24/7, mensen en diagnoses stellen) me altijd getrokken en dat is mijn huidige doel. Schiphol of een ander groot internationaal vliegveld zou ik ook niet hebben afgeslagen trouwens. :)

Woeste Woerd 25-03-2009 17:11

Toen ik klein was wou ik altijd bij een games-companie werken. Gelukkig heb ik mijn nerd-zijn redelijk van mij af kunnen schudden en doe ik nu wat anders. :P

Ik studeer op dit moment psychologie en zou waarschijnlijk later iets willen doen met slaap-problematiek. Nog leuker lijkt met mij om sociale psychologie te gaan doen en daarin een onderzoekscarrière te bouwen. Het ligt er een beetje aan hoe mijn studie gaat verlopen voor welke keuzes ik ga maken.

Later zou ik nog heel graag voor het Ministerie van Buitenlandse zaken gaan werken, als beleidsmaker / diplomaat. Maar dat is nog echt iets wat ik als 'afsluitende' bezigheid zou willen doen.

WishfulDreaming 27-03-2009 10:40

Stiekem is mijn allergrootste droom om bij de NS het spoorboekje te maken.

Adore 27-03-2009 14:32

Voor mij gold ook heel lang de NS (als kind zijnde), ik wilde machinist worden. Het lijkt me nog steeds gaaf om te leren en eventjes om te doen, maar niet als volledige baan. En dus zal het ook nooit gebeuren (alleen lief naar machinisten glimlachen zodat ik een rit met ze mee mag). Het aantal aanrijdingen schrikt me ook af.

Nu heb ik niet een specifiek bedrijf of organisatie in m'n hoofd, maar ik neig wel naar de schuldhulpverlening of het sociaal raadsliedenwerk. Een rechtswinkel is ook ok. Dan liever een kleinere organisatie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.