![]() |
Overmeestering
De pracht van jouw woorden
Weerkaatsend, een glimmend geluid Overmeesteren mij Koude rillingen over mijn rug Jouw waarheid en jouw leugens Duistere sprookjes spelend over twinkelend gras Kruipen langzaam omhoog Als dauwdruppels in de nacht Overmeesteren mij De bevroren gesmolten gezichten Vertellen mij langzaam wat zij al wisten Als krioelende duizenden spinnen Kruip en glibber jij over mij heen Overmeester je mij Trekkend aan mijn huid en haren Mee op het sinister slijmerig schavot Terechtstelling aan deze dwaas Hoopvol met grote ogen glimlachend haar liefste lach Staat daar het mooiste meisje van tijden Onschuldig, zo lieflijk en wereldvreemd Vervagend in de stroperige mist Overmeesterd. |
Mooi, heel mooi. Wouw.
|
Jammer dat je in de eerste strofe niet 'overmeesteren mij' als laatste zin hebt gedaan.
"Kruipen langzaam omhoog Als dauwdruppels in de nacht" Ik snap even de vergelijking niet met dauwdruppels en omhoogkruipen. "Als krioelende duizenden spinnen" Dit leest erg moeilijk. Ik zou er zelf "duizenden krioelende spinnen" van maken. "Overmeester je mij" Mooi! "Hoopvol met grote ogen glimlachend haar liefste lach" Dit is een mooi stukje vooral de zinsbouw is mooi (anders dan verwacht). Ik weet niet of het moest maar ik lees hier een komma: Hoopvol met grote ogen, glimlachen haar liefste lach (dus haar liefste lach glimlacht zij?) "Overmeesterd." Mooi en stellig einde. |
mooi :)
|
Citaat:
"Hoopvol met grote ogen glimlachend haar liefste lach." zou je eigenlijk een komma in kunnen plaatsen, maar ik heb er voor gekozen om dat niet te doen omdat deze en de voorgaande zinnen behoorlijk wat woede in mij op brengen, en ik het zonde vond om die dan af te zwakken door er een pauze in te doen. Bedankt voor de commentaar! |
Citaat:
|
Ik weet waar het over gaat ;) Ik sluit me grotendeels aan bij het commentaar van kunamosity. Ik vind de omhoogkruipende dauwdruppels wel leuk trouwens :) Maar jammer dat je de eerste strofe niet afsluit met 'overmeesteren mij' inderdaad. En dat je iedere zin met een hoofdletter begint, dat leidt mij ietwat af.
|
Het gaat over een heleboel dingen eigenlijk :)
Maar ze zijn allemaal in het hokje te plaatsen van mensen of gedragingen die eerst heel mooi lijken maar je uiteindelijk in de rug steken en je bedriegen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09. |