![]() |
plots gewichtverlies
Heej
Ik maak mij een beetje zorgen... Ik ben meisje van 15 jaar en ben op anderhalve week 5;5 kilo afgevallen. Ik heb niet minder gegeten dan anders en ook nie meer gesport dus ik vind het echt heel erg vreemd ..Misschien weten jullie van wat dat zou kunnen zijn ... Dankuu !:) Xxxx |
Heb je last van erg veel dorst? Heel veel moeten plassen? Zwakte? Slaperigheid? Misselijkheid?
|
Misschien een lintworm oid? In ieder geval niet iets waar je lang mee moet blijven rondlopen. Zoek zo snel mogelijk je huisarts op.
|
Voor alle duidelijkheid, waar ik op doelde was diabetes. Dit kan ook samengaan met'n plotseling en onverklaarbaar gewichtsverlies. De vragen die'k stelde zijn nog enkele vaak voorkomende symptomen.
|
bij gewichtsverlies zonder duidelijke reden zou ik altijd naar de huisarts gaan voor een bloedtest. Hoeft niet meteen iets ernstigs te zijn, maar er zijn veel aandoeningen die gewichtsverlies als gevolg hebben.
|
daarnaast kan je gewicht ook best schommelen (volgens mij door vocht). Ik was laatst ook opeens 5 kg lichter in 1 week.
|
Heb ik ook gehad. Maar bij de dokter kwam niets uit de bloedtest..
|
precies, en dan heb je diabetes, kanker, infecties en nog wat andere zaken zo goed als zeker uitgesloten.
|
Plotselinge weegschaal-breakdown.
|
Citaat:
|
Citaat:
of ben je ook zichtbaar veel magerder geworden? dan zou ik zeggen: asap naar de huisarts |
Citaat:
|
Citaat:
|
Veel vrouwen worden wat zwaarder (kan makkelijk een paar kilo zijn) als ze ongesteld zijn en verliezen dat dan daarna weer. Kan dat het zijn?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |