![]() |
Na Toets werd Vastgesteld dat er gespiekt was..
Heyy ik heb een algemene vraag..
Stel je voor dat 2 mensen elkaar helpen tijdens een toets door elkaars blaadje aan elkaar te geven.. De gene die sulvieert merkt hier niets van.. Maar achteraf blijkt dat de laatste 4 vragen precies hetzelfde zijn.(gewoon een 5 woorden zin exact hetzelfde) Mag de docent(die het vak geeft maar niet gesurvieerd heeft) de 2 dan een 1 geven? Mvg E |
Sulvieert? :D
Ik denk dat het er een beetje aan ligt of je achteraf nog kan vaststellen of de twee naast elkaar zaten. Hoewel dat op zich ook wel duidelijk moet zijn als het woord voor woord hetzelfde is. |
Als je zo stom bent verdien je ook gewoon een 1
mafkees |
Als de laatste vier antwoorden op open vragen precies hetzelfde zijn, lijkt me dat wel voldoende bewijs. En je zegt zelf toch ook dat er gespiekt is? Dus tja, je bent gepakt, dikke pech.
|
Je hebt gespiekt, je verdient een 1. Kijken of er nog stomme regeltjes zijn die leerlingen eigenlijk zouden moeten beschermen alleen om er misbruik van te maken in een situatie waar jij fout zit is wel één van de laagste vormen van handelen.
|
Als je in een werkstuk een stuk tekst plakt dat precies hetzelfde is als een website krijg je ook een aantekening van plagiaat. Ja, een docent mag van duidelijke fraude ook zonder dat je op heterdaad betrapt bent een straf maken door een 1 te geven.
(Daarnaast heb ik nogal gemerkt dat dingen die afgekeken of ge-copy-paste worden nogal eens fout zijn. Over het algemeen krijg je meer punten als je je eigen antwoord invult.) |
Bij ons mocht het niet.
Spieken moest op heterdaad betrapt worden; achteraf beschuldigen gebeurde niet. We hebben wel eens gehad dat een lerares van binnen best wist dat het niet klopte (en dat sprak ze ook uit) maar zij kon er niks tegen doen, want dan had ze zelf beter moeten opletten. En wat een brave antwoorden hier. Bijna iedereen heeft toch wel eens gespiekt en word je betrapt, dan baal je gewoon. Natuurlijk. En kijken of je er onderuit kan komen is echt geen doodzonde. Maar soms heb je dan wel gewoon pech.. |
Ik heb geen idee of er regels voor waren. Ik ben nooit betrapt (a) Risico van het vak dan maar ofzo :p
|
Citaat:
|
Nee dat mag niet. De docent weet namelijk niet hoe het is gegaan. In andere woorden, wie bij wie heeft gespiekt. Het zou goed kunnen zijn dat persoon A gewoon bij B heeft gespiekt, daar kan persoon A niets aan doen. Daarnaast bestaat er ook de mogelijkheid dat je gewoon letterlijk dezelfde antwoorden geeft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In mijn klas zat iemand die had gespiekt en in plaats van haar eigen naam ook de naam over te schrijven waarvan ze had gespiekt. Ze hadden ook dezelfde punten. Lijkt me wel overduidelijk, maar ze behield gewoon haar punten...
|
ik spiek niet
|
Citaat:
|
hahaha dope!
|
Tja, ik vind het gewoon eigen risico...
Maar wel een beetje lullig als ook degene bij wie iemand heeft gespiekt (zonder dat die er wat vanaf wist) ook een 1 krijgt. Maar als je elkaar gewoon helpt, vind ik dat het gewoon pech is. Maar je gaat het toch ook niet precies overschrijven?! |
Ik moet je hierin toch teleurstellen, ik ben namelijk ervaringsdeskundige op dit gebied:P
Ik heb vorig jaar expres laten afkijken (ik weet het zeer dom(A)) de surveillant had niks door, gelukkig. Maar naderhand flink gezeik gehad.. Er werd een mail gestuurd naar alle leerkrachten dat zij hun toetsen nog is goed na moesten kijken. 3 Dagen bij de conrector moeten langskomen, uiteindelijk had ik wel mazzel.. ik had geen 1, ze dachten dat dit wel een waarschuwing was.. Degene die afgekeken had had natuurlijk wel een 1.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00. |