Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   eerste bolhoed vader abraham gestolen. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=173803)

Yellow Angel 01-08-2002 00:45

eerste bolhoed vader abraham gestolen.

Citaat:

Vergulde bolhoed van Vader Abraham gestolen
Van een verslaggever

Woensdag 31 juli 2002 - BREDA - Hij zou er zo een mooi lied over kunnen schrijven, denk je, als Pierre Kartner over zijn 'kleine, grote leed' vertelt. "Er gebeuren veel ergere dingen in de wereld. Maar voor mijn vrouw Annie en mij is dit een ramp." De vergulde, allereerste bolhoed van Vader Abraham is gestolen.

Zesentwintig jaar lang hing het aan een haak bij de voordeur van huize Kartner in Breda. Maandagnacht is zijn handelsmerk losgerukt en gestolen. Al wat rest is een lapje van de binnenrand. "Net als bij de schoentjes van een baby wel gebeurt, heeft mijn vrouw die eerste bolhoed voor mij laten vergulden. Als cadeautje. Ze heeft zo vaak gezegd dat ik die hoed 's nachts beter binnen kon halen. Maar ja, dan moest ie iedere keer losgeschroefd worden." "Wie zou zoiets doen?", vraagt hij zich af. Een iets te fanatieke fan, een verzamelaar of gewoon een vandaal? "Een echte fan doet dat niet", zegt hij stellig. De politie is ingelicht, maar Kartner hoopt dat de dader zo sportief is de bolhoed - ongeschonden - terug te brengen. "Daar heb ik wel een presentje voor over, mijn huidige bolhoed bijvoorbeeld." De gedupeerde liedjesmaker hoopt dat het bij deze 'pesterij' blijft.
waar gaat het heen met deze wereld als zelfs de bolhoed van Pere Cardner wordt gestolen? Wat moet iemand überhaupt met het onding?

Nouja. ik vind het wel zielig voor vader Abraham. Hij had echt wel een gevoel bbij die hoed...

bron.

nare man 01-08-2002 00:46

Ja, best lullig...vooral omdat je toch niet met zo'n gouden ding op straat gezien wil worden :D

Tampert 01-08-2002 00:48

Citaat:

nare man schreef:
Ja, best lullig...vooral omdat je toch niet met zo'n gouden ding op straat gezien wil worden :D
lol :)... Je ziet jezelf dat ding al helen :p.

Joostje 01-08-2002 19:34

heb m al teruggegeven...

disaster 01-08-2002 20:52

Citaat:

Joostje schreef:
heb m al teruggegeven...
:D lol

wat een interessante topic btw... :rolleyes:

Nietzman 02-08-2002 12:30

Lekker boeiend

G-Lo 02-08-2002 12:39

......en aan dit gezeur werd een paar dagen geleden ongeveer 1/5e voorpagina besteed door de regionale krant hier... :rolleyes:

Lullig voor die vent..maar hijs lang niet de enige waarvan iets dierbaars gejat word...en zie je daar ooit wel eens iets van in het nieuws.... *zucht*

*owjah, voorpagina nieuws vandaag: xander en wendy gaan neit trouwen.....aaaaaaah gossie :rolleyes: *

marlies 04-08-2002 12:18

Citaat:

Glow schreef:
......en aan dit gezeur werd een paar dagen geleden ongeveer 1/5e voorpagina besteed door de regionale krant hier... :rolleyes:

Lullig voor die vent..maar hijs lang niet de enige waarvan iets dierbaars gejat word...en zie je daar ooit wel eens iets van in het nieuws.... *zucht*

*owjah, voorpagina nieuws vandaag: xander en wendy gaan neit trouwen.....aaaaaaah gossie :rolleyes: *

ach ja je moet gewoon geen telegraaf lezen, dan heb je die ergernissen niet..

G-Lo 04-08-2002 12:55

Citaat:

marlies schreef:

ach ja je moet gewoon geen telegraaf lezen, dan heb je die ergernissen niet..

aan dit gezeur werd een paar dagen geleden ongeveer 1/5e voorpagina besteed door de regionale krant hier...

Sommetje 13-08-2002 14:44

Ik vind het wel sneu voor hem, want het zal vast wel veel emotionle waarde hebben en voor de dief wat minder.

`CrazY G 13-08-2002 15:06

aha de smurfen hebben die abraham eindelijk terug gepakt :D (y)

FLH 19-08-2002 10:15

Citaat:

`CrazY G schreef:
aha de smurfen hebben die abraham eindelijk terug gepakt :D (y)
LOL

als ze nu ook z'n teksten zouden jatten, waren we tenminste van die slappe zinnen af... ;)

Nietzman 19-08-2002 10:24

En men blijft 'um ook gewoon omhoog trappen he?

Screenager 19-08-2002 13:14

!!!! :rolleyes:

Lekker 'Hart van Nederland' niveau weer ;)

Lucky Luciano 19-08-2002 13:25

Citaat:

FLH schreef:

LOL

als ze nu ook z'n teksten zouden jatten, waren we tenminste van die slappe zinnen af... ;)

Hiervoor up jij een topic van een week oud? :rolleyes:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:24.