![]() |
Amsterdam
Hey,
Ik zal dit weekend in Amsterdam vertoeven! Iemand die deze Belg tips kan geven? Ik zoek vooral échte aanraders, de typische-toeristenplaatsen mogen ook, maar zeker ook plaatsen waar je anders niet zomaar zou komen. Ik hou zelf van: lekker eten (maar dat blijkt nogal duur te zijn heb ik gehoord?), kunst (een voorkeur voor modernere, maar niet dat abstracte gedoe, fotografie, mode ..), optredens, door een park wandelen, architectuur, café's, winkelen, ... verder had ik ook gehoord over een disco die heel milieuvriendelijk zou zijn, en dat stand up comedy optredens in cafeetjes en een film kijken in een of andere oude bioscoop ook een aanrader zijn. Iemand die daar meer info over heeft? En tot slot: waar zou ik mijn eerste coffeeshop-bezoekje moeten doorbrengen? :) Alvast bedankt! |
goedkoop eten doe je bij de blaffende vis in de westerstraat (y)
http://www.iens.nl/restaurant/amster...ant.htms?r=894 |
ik vond het Anne Frank museum interessant, en de wallen...
|
Bedankt! Nog iemand tips? ik vertrek straks al :)
|
niet al te ver van Amsterdam Centraal is de Westergasfabriek, een beetje een combinatie van kunst / architectuur / eettentjes etc. Met name het terrein is bijzonder om te zien.
Er vlak bij zit ook een leuk restaurantje, ben de naam alleen kwijt. Nadeel is wel dat het 's middags vol zit met jonge gezinnetjes, en het wat wegheeft van een kindercreche... |
succes met alles!
|
Citaat:
Café Nol, daar tegenover, is veel beter. Alleen is het er wel hartstikke druk in het weekend. |
Leuk weekend gehad?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44. |