![]() |
symbool mannelijk/vrouwelijk
Hallo,
ik ben op zoek naar hoe ik het symbool voor mannelijk en vrouwelijk in word kan vinden. Zo een cirkeltje met een pijltje rechts naar boven voor de man en een cirkeltje met een kruisje eronder voor de vrouw. Ik heb al gezocht in symbolen, daar staat niets, ik heb windows vista en ik beschik niet over een numeriek toetsenbord, ik moet altijd eerst de shift indrukken... Kan iemand mij helpen aub ? Groeten |
|
Aaach ok, natuurlijk, stom van mij dat ik daar nie aan gedacht heb, dank u !
|
In Office: Invoegen > Symbool
In Windows: Start > Programma's > Bureau-accesoires > Tekenwerkset (of iets dergelijks). Het kan daar misschien ook onder het lettertype Symbol, een van de Windings of Webdings zitten. Op die Wikipedia-pagina zie je ook U+nummer staan, dat duidt aan dat het in de Unicode-tekenset op een bepaalde positie zit. In Windows kan je die ook ingeven door Alt ingedrukt te houden en ondertussen dat nummer op je numeriek eiland (dus niet boven je letters!) in te geven. Op Linux (Gnome, GTK+), moet je dat nummer naar hexadecimaal omzetten en ingeven na een Ctrl-Shift-U. Voor Mac bestaat er ook een dergelijke combinatie maar die ken ik niet meer vanbuiten (daar gaat het sowieso makkelijker via hun symbolenpallet, zoals dat ook in Windows zit; hoe je daar exact geraakt moet je maar aan een Mac'er vragen). |
Haha, ik zat daar ook al net naar te zoeken :-)
|
@Jan:
Het is hier geen datingforum :) |
Haha, het spijt me, hoor!
:-) Af en toe laat ik me even gaan. Maar ik kan geen Onderschrift maken, anders zet ik het wel in mijn onderschrift. Groeten, Jan Loo |
♂♀
:d |
eh, welke code kan je ervoor gebruiken? ^3^
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56. |