Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [foutmelding] Opstarten --> registerfout (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=173882)

diamondvoodoo 01-08-2002 07:50

[foutmelding] Opstarten --> registerfout

Hallo elke keer als ik me pc opstart staat er:
Windows register fout. U moet u computer opnieuw opstarten (ongeveer) dan moet ik ok klikken start ie opnieuw op en dan staat er in blauw scherm windows heeft een fout in de systeembestand gevonden en vervolgens moet ik weer ok druken om me pc verder op te starten.

Ik heb nu na poos al een aantal keer windows opnieuw er in gezet maar steeds krijg ik het weer.

Heb pas me windows eropnieuw ingezet en vandaag heb ik weer die foutmelding.
Ligt het aan een programma? Kan ik het probleem herstellen??

HELP

Vervelend als je 2x je pc moet opstarten.
Bedankt

pietje63 01-08-2002 09:26

is een bekend probleem van (ik neem aan) win 98 (volgende keer even erbij zetten)
dat komt doordat hij dan te snel afsluit/uitgaat, waardoor het register niet goed is weggeschreven bij het afsluiten

op de site van ms staat er een patch voor

mvos100 01-08-2002 09:39

Je kan ook misschien ff het programmaatje regclean downlaoden waardoor je register wordt opgeschoond

Budster 01-08-2002 11:45

Citaat:

pietje63 schreef:
is een bekend probleem van (ik neem aan) win 98 (volgende keer even erbij zetten)
dat komt doordat hij dan te snel afsluit/uitgaat, waardoor het register niet goed is weggeschreven bij het afsluiten

Hoe heet die patch? :)

diamondvoodoo 01-08-2002 17:12

Citaat:

pietje63 schreef:

ja daar zit wat in...soms duurt eeuwen met afsluiten me pc, en dan zet ik hem gewoon uit terwijl hij nog niet helemaal afgesloten is.

Maar hoe heet die patch en waar vind ik hem op de site???

RenT 01-08-2002 17:16

Citaat:

diamondvoodoo schreef:

ja daar zit wat in...soms duurt eeuwen met afsluiten me pc, en dan zet ik hem gewoon uit terwijl hij nog niet helemaal afgesloten is.

Nooit doen, geduld is een schone zaak :p

Citaat:

diamondvoodoo schreef:
Maar hoe heet die patch en waar vind ik hem op de site???
Win98 update/patches, en doe ff alsof je creatief bent :p

flipkip 02-08-2002 14:35

ik heb ook win98(wel 'se', maar dat verschilt niet veel)
en ik heb deze fout ook heel vaak..
en op die site van microsoft vind ik echt niet wat ik nu juist moet downloaden om dat te verhelpen :confused:
help help :(

@pie 02-08-2002 23:55

Citaat:

passoagirl schreef:
ik heb ook win98(wel 'se', maar dat verschilt niet veel)
en ik heb deze fout ook heel vaak..
en op die site van microsoft vind ik echt niet wat ik nu juist moet downloaden om dat te verhelpen :confused:
help help :(

oeh.. je moest eens weten hoeveel 98 en se verschillen...

@pie 02-08-2002 23:57

Citaat:

diamondvoodoo schreef:

Heb pas me windows eropnieuw ingezet en vandaag heb ik weer die foutmelding.
Ligt het aan een programma? Kan ik het probleem herstellen??

wat heb je 'vandaag' gedaan of geinstalleerd? een verse install geeft die foutmelding ofcoz niet, het is waarschijnlijk de setup of install van een bepaald programma wat dwars komt te zitten... en weet je zeker dat het geen virus of een soort spyware is?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.