Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Mirror's Edge (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1738827)

Puck Norris 01-02-2009 18:33

Mirror's Edge

Al mensen ME gespeeld? Het is echt een aanrader, ik heb in tijden niet zo'n goeie game gespeeld.

Prime 02-02-2009 11:55

Hij leek mij HEEL erg goed. Maar het kan me tegenwoordig weinig boeien al die games. Kan ik gewoon weer een computer kopen van drieduizend euro. No thanks. :p

Betercore_oud 02-02-2009 13:57

Citaat:

Prime schreef: (Bericht 28831833)
Hij leek mij HEEL erg goed. Maar het kan me tegenwoordig weinig boeien al die games. Kan ik gewoon weer een computer kopen van drieduizend euro. No thanks. :p

een 360 is anders helemaal niet zo duur meer ;)

Prime 02-02-2009 16:11

Pfff ik ga niet zo'n ding kopen. Vies dure spellen, en de meeste spellen die ik écht leuk vind zijn exclusief voor de PC.

Puck Norris 02-02-2009 22:37

Naja, mocht je het overwegen.. ik vind het echt een geniaal spel en het is zeker de moeite waard om die te kopen/downl00den

Carn 03-02-2009 00:48

maar eens binnenhalen.

Dark Phoenix 03-02-2009 11:17

Citaat:

Puck Norris schreef: (Bericht 28829045)
Al mensen ME gespeeld? Het is echt een aanrader, ik heb in tijden niet zo'n goeie game gespeeld.

Wat is er dan zo goed aan?

Ik heb hem niet, maar ik ben wel benieuwd waarom je hem aanraadt.

Mobius 08-02-2009 12:01

Hij is KORT, en als ik zeg KORT bedoel ik ook KORT. Binnen 5 of 6 uurtjes is het wel uitgespeeld, en dan heb ik het over de eerste keer. De tweede keer doe je er krap 4 uurtjes over. Daarna is het klaar. Er is wel enigszins een replayfactor omdat het leuk is om zo snel mogelijk te zijn maar daarna gaat ie de kast in.

Tip voor de makers: maak er een wat spannender verhaal van en maak de game wat LANGER.

Wat betreft graphics en geluid, is in ieder geval op PC al overdonderend. Haarscherp, draait lekker snel en blast uit de speakers.

Prime 08-02-2009 12:42

Ik haat dat zo als ze korte spellen maken. Ik noem dat consumenten naaien. Dat spul is al duur genoeg. Vermaak ons dan ook voor dat geld. :p Reden genoeg voor mij om het niet te kopen.

Robo 08-02-2009 14:27

Citaat:

Prime schreef: (Bericht 28857133)
Ik haat dat zo als ze korte spellen maken. Ik noem dat consumenten naaien. Dat spul is al duur genoeg. Vermaak ons dan ook voor dat geld. :p Reden genoeg voor mij om het niet te kopen.

Op zich is er niks mis met korte spellen, als ze maar de prijs er op aan passen. Zoals bijv. de downloadable arcade games enzo.
20/30 euries voor een korte game in de winkel. 5 tot 12 euro voor een downloadbare arcade, games en 30+ voor de lange games.

Dat zou er denk ik ook voor zorgen dat er minder gedownload wordt.

Prime 09-02-2009 16:55

Citaat:

Robo schreef: (Bericht 28857688)
Op zich is er niks mis met korte spellen, als ze maar de prijs er op aan passen. Zoals bijv. de downloadable arcade games enzo.
20/30 euries voor een korte game in de winkel. 5 tot 12 euro voor een downloadbare arcade, games en 30+ voor de lange games.

Dat zou er denk ik ook voor zorgen dat er minder gedownload wordt.

Eens.

Carn 09-02-2009 23:28

Da's wel lastig; want qua productiekosten kan een korte game duurder zijn dan een lange game.

Robo 10-02-2009 10:57

Citaat:

Carn schreef: (Bericht 28865734)
Da's wel lastig; want qua productiekosten kan een korte game duurder zijn dan een lange game.

Dat is iets dat de industrie zelf dan moet aanpakken.
Als unilever een halve liter afwasmiddel voor 1 euro verkoopt en de liter verpakking ook voor een euro, koopt niemand die halve liter. Unilever zal dan zelf of de productiekosten moeten drukken of het product uit de schappen halen.

'I'he Prophet 10-02-2009 11:21

Citaat:

Robo schreef: (Bericht 28866399)
Dat is iets dat de industrie zelf dan moet aanpakken.
Als unilever een halve liter afwasmiddel voor 1 euro verkoopt en de liter verpakking ook voor een euro, koopt niemand die halve liter. Unilever zal dan zelf of de productiekosten moeten drukken of het product uit de schappen halen.

Zolang de halve liter verpakking kwalitatief beter is is dat onzin natuurlijk.

Dark Phoenix 10-02-2009 11:25

Citaat:

'I'he Prophet schreef: (Bericht 28866527)

Korte games zijn kwalitatief zelden beter dan lange games, dus binnen de vergelijking is het prima.

Carn 10-02-2009 14:46

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 28866549)
Korte games zijn kwalitatief zelden beter dan lange games, dus binnen de vergelijking is het prima.

Dat slaat helemaal nergens op, want het is appels met peren vergelijken. Een game als MGS4 kost jaren en miljoenen om te maken, en is een vrij korte + uitstekende game. Gamelengte en kwaliteit staan absoluut niet in verhouding met elkaar. Dat wil niet zeggen dat er een fatsoenlijk prijsmodel moet komen voor DLC, simpele games, etc.

Dinalfos 10-02-2009 17:54

Ik heb echt duizend keer liever een korte game met veel content en replay value, dan een lange game die halverwege al begint te vervelen en na het te hebben uitgespeeld voorgoed in de kast verdwijnt.

Een combinatie is natuurlijk nog beter.

Mobius 10-02-2009 19:01

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 28869020)

Een korte game die halverwege al begint te vervelen en voorgoed in de kast verdwijnt?

Robo 10-02-2009 19:30

Citaat:

'I'he Prophet schreef: (Bericht 28866527)

Mijn voorbeeld berust inderdaad op de premisse dat beide games van vergelijkbare kwaliteit moeten zijn. Maar dat lijkt me ook logisch. We hebben het nu puur over de te korte duur van sommige games.
Als we ook nog eens kwaliteit etc. in beschouwing gaan nemen wordt het een hele andere discussie.

Maar duidelijker geformuleerd was mijn punt dat twee games van vergelijkbare kwaliteit, maar de één speel je in een uur uit en de ander in twee uur, het belachelijk is dat voor beide even veel geld wordt gevraagd.
Terwijl dat, imho, tegenwoordig wel gebeurd. Een game als Assassin's Creed die ik binnen no time uit speel (om van de repetitieve gameplay maar te zwijgen, alhoewel graphics wel weer van hoog nivau waren) ligt gewoon voor dezelfde prijs in de schappen als een game als bijv. Mass Effect.

Dinalfos 10-02-2009 20:39

Citaat:

Mobius schreef: (Bericht 28869646)
Een korte game die halverwege al begint te vervelen en voorgoed in de kast verdwijnt?

Ja, dat is PRECIES wat ik bedoel!

:'(

Dark Phoenix 10-02-2009 21:19

Citaat:

Dinalfos schreef: (Bericht 28869020)
Ik heb echt duizend keer liever een korte game met veel content en replay value, dan een lange game die halverwege al begint te vervelen en na het te hebben uitgespeeld voorgoed in de kast verdwijnt.

Dan is 'ie dus niet echt kort, he. Of althans, dat is niet echt mijn definitie ervan.

Carn 10-02-2009 22:12

Met die omschrijving is Fallout 3 ook een erg korte game.

Dinalfos 11-02-2009 15:23

Citaat:

Dark Phoenix schreef: (Bericht 28870824)
Dan is 'ie dus niet echt kort, he. Of althans, dat is niet echt mijn definitie ervan.

Mwoah, een game met veel content kan best kort van duur zijn. Content is niet per se onderdeel van de campaign.

Changshan 11-02-2009 15:41

Jup, maar volgens mij had men het hier over korte games die ook kort zijn qua replay waarde. Na vijf uur in de kast tot je het hele verhaal vergeten bent en het dus weer kunt spelen, maar wel vijf uur waar je met een verzadigd gevoel uit komt.

xXAngelBoyXx 11-03-2009 21:26

uitgespeeld , speed runs , byna alle acheivements... voor 360

Kingofthemall 13-03-2009 17:16

Ik vind hem erg tof! Eindelijk een keer een originele game! Bijna uitgespeeld(denk ik) op pc :)

-.-Monique-.- 03-04-2009 11:36

Wij hebben dat spel nu wel net, maar nog niet gespeelt volgens mij :bloos:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:44.