Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   Duits (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1739366)

lil-S 04-02-2009 20:04

Duits

Hallo,

Wij moeten op school een profiel kiezen. Ik heb profiel E&M gekozen. Maar ik twijfel of ik Duits moet nemen of tekenen. Ik ben wel goed in Duits en ook creatief in tekenen.
Maar ik weet niet of het moeilijk wordt etc. Op school zeggen ze dat het een beetje meer grammatica is enz.

Kan iemand mij helpen?

tadibobeira 04-02-2009 21:59

Aan Duits heb je opzich meer dan aan tekenen.. tenzij je echt een creatieve studie wil gaan doen natuurlijk.
Ik weet niet of je als je tekenen kiest.. er ook automatisch kunstgeschiedenis bij krijgt? Als dat zo is maakt het qua leerwerk niet veel uit want in kunstgeschidenis moet je ook centraal examen doen.

Commando 05-02-2009 00:42

Duits was echt stom. Ik had Duits 1,2 met N&G en heb er echt helemaal niks aan gehad. Ik zou een ander vak kiezen voor erbij. Dat Duits heb ik gekozen omdat de meeste bijvakken 3 uur in de week waren. Duits 1,2 was ook 3 uur in de week, maar daar zat Duits 1 met 1 uur al bij in. Achteraf heb ik spijt en had liever economie gedaan als bijvak.

xsabientjuh 05-02-2009 07:03

Duits is erg makkelijk in de bovenbouw(vind ik dan)in de 4de klas krijg je vrijwel alleen maar herhling en daarna wordt het niet veel moeilijker...voor het niveau hoef je het dus niet te laten

kopmuntkip 05-02-2009 10:45

Duits is goed te doen.... voor tekenen moet je aanleg hebben gewoon

Commando 06-02-2009 00:39

Citaat:

xsabientjuh schreef: (Bericht 28844987)
Duits is erg makkelijk in de bovenbouw(vind ik dan)in de 4de klas krijg je vrijwel alleen maar herhling en daarna wordt het niet veel moeilijker...voor het niveau hoef je het dus niet te laten

Ja, idd. In de 2e en de 3e stampen, stampen en nog eens stampen en in de 4e en 5e kreeg je niks meer.

Emmily 07-02-2009 13:58

Als je goed kunt tekenen zou ik zeker tekenen kiezen.
Duits in de 4e is megasaai want je leert niks nieuws meer(hangt wel een beetje van de leraar af). Duits is wel heel erg makkelijk in de bovenbouw maar kost veel tijd.(artikelen maken, elk jaar 12 uur luisteren etc)
Hoeveel tijd tekenen kost weet ik niet(k geen tekenen)

Succes met kiezen!

waterijsje 07-02-2009 19:15

Ik vind Duits wel moeilijk, maar wij krijgen niet goed les. Ik denk dat het wel te doen is met een goede leraar.

Slaapkopf 07-02-2009 23:14

Tekenen kiezen :).

xxChange 08-02-2009 10:45

Kiezen wat je het leukst vind?

Ellenden 08-02-2009 11:56

nou ik zou duits kiezen, want daar heb je uit eindelijk veel meer aan dan aan tekenen... en ik heb ook duits in de 4e, maar ik vind het helemaal niet moeilijk het is idd heel veel herhalen

Balance 09-02-2009 14:28

Kun je het niet allebei kiezen? In een later stadium zou je dan nog iets kunnen laten vallen.

En anders zou ik voor Duits gaan. Dat geeft meer opties (bijv. een internationale studie waarbij je een extra taal nodig hebt, of een op toerisme gerichte studie. Of bij een bedrijf met Duitse connecties) dan tekenen (ik kan alleen kunstacademie bedenken.. :o).

Emmily 20-02-2009 21:05

Citaat:

Balance schreef: (Bericht 28862407)
Kun je het niet allebei kiezen? In een later stadium zou je dan nog iets kunnen laten vallen.

En anders zou ik voor Duits gaan. Dat geeft meer opties (bijv. een internationale studie waarbij je een extra taal nodig hebt, of een op toerisme gerichte studie. Of bij een bedrijf met Duitse connecties) dan tekenen (ik kan alleen kunstacademie bedenken.. :o).

als je architect wilt worden ofzo kan tekenen best handig zijn...

findik_kurdu_61 21-02-2009 13:32

ik zelf moest kiezen uit duits en rekenen alle twee vond ik even leuk.
ik heb gekozen voor duits omdat ik in de sector toerisme wau.

in jou geval zou ik kiezen voor duits daar heb je er veel meer aan dan tekenen maar als je echt iets in de richting van tekenen wilt doen dan moet je kiezen voor tekenen.

maar duits is wel leuk hoor. en duitse gramatica is niet zo moeilijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.