![]() |
Bagage wegen..
Hoi!
Misschien een beetje een typische vraag, maar... Binnenkort ga ik voor langere tijd naar het buitenland, en wil flink wat bagage meenemen. Dit kan tot 20 kg, daarna moet er per kilo bijbetaald worden... Mijn koffer past niet goed op onze toch al niet zo nauwkeurige weegschaal, en ik wil wel vantevoren weten hoeveel ik bij me heb om bij het inchecken niet voor verrassingen te komen te staan... Iemand ideeen om vantevoren bagage te wegen, ergens? Een keer vooruit naar het vliegveld is een beetje een duur grapje... Dank bij voorbaat! |
Wat je kunt doen is eerst zelf op de weegschaal gaan staan en het gewicht onthouden. Dan nog een keer erop staan met de koffer in je handen (moet je waarschijnlijk even iemand vragen 'm aan te geven en te checken hoeveel het gewicht dan is). En dan een simpel rekensommetje..
|
Wat Femic zegt ja :D
|
vrij simpele oplossing idd!
je zou het ook heel rebels om kunnen draaien! eerst op de weegschaal staan met de koffer, en daarna zonder! |
Citaat:
en verder zoveel mogelijk in je handbagage proppen. mag officieel 5 kg zijn maar dat checken ze niet ;) Ik ben voor 3 maanden in Denemarken geweest. mocht ook maar 20 kg mee. Op de terugweg was mn koffer 20 kg. Ik had een grote rugtas met allemaal spul erin (ong. 11 kg) een laptoptas (incl. koptelefoon, webcam etc) apart en nog een plastic tas met cadeautjes. Ging gewoon allemaal mee de handbagage in :D |
Handbagage mag toch maar één tas zijn altijd?
|
Ik heb op de terugweg ook altijd meer handbagage dan 1 tas. Nog nooit problemen mee gehad, waar ik ook was.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
misschien een beetje een late reactie; maar je kan natuurlijk bij het wegen van je bagage ook een bagageweger gebruiken. Je hangt dan de koffer aan de haak, en voila, je weet het gewicht! *O*
|
Ach, na twintig maanden is dat vast nog nuttige informatie.
|
Ik denk dat de TS inmiddels wel op vakantie is geweest :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35. |