Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   De Kantine (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Waardeloze promotie #3 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1739688)

Martiño 06-02-2009 22:16

Waardeloze promotie #3

Voor al je frustraties over domme, tenenkrommende, achterlijke, onbedoeld grappige, en waardeloze beweringen makende reclames en andere commerciële uitingen is er nu: Waardeloze promotie, nummer 3!

TS begint.

Oscillococcinum. Os-cil-lo-coc-ci-num. :mad: :(

Martiño 06-02-2009 22:19

Oh, en niet direct waardeloze promotie, maar wel nog iets uit het vorige topic:

SBS stopt met het uitzenden van reclame om de vijf minuten! *o*

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...clame_sbs.html

Lisa 06-02-2009 22:31

Ik zag vanmiddag een advertentie van weer zo'n yoghurtproduct of zoiets.

Er stond echt zoiets van

Je darmen zijn heel belangrijk. Ze spelen een belangrijke rol bij je spijsvertering en je stoelgang.

En jullie maken reclame híermee? -O-

niña 06-02-2009 22:59

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28852972)

Oscillococcinum. Os-cil-lo-coc-ci-num. :mad: :(

"Laten we herinnerd worden door onze onuitspreekbare naam. Zo handig in de apotheek!"

OT: Amevel, of hoe het heet. Ik eet MILKA chocolade in de badkuip waardoor ik denk dat ik in een bootje vaar in een jurk die me vijf maanden zwanger doet lijken en blaadjes vallen me aan. OH JA DAT WIL IK OOK :mad:

:zen: Nee, eigenlijk wil ik dat niet.

Laisve 06-02-2009 23:10

Er is al een hele tijd een reclame op tv waar in van die vrouwen in de overgang met vlotte kapsels over anale ongemakken praten.

Wààrom echt, waarom ? :n

Freyja 06-02-2009 23:17

Ik kijk nooit in dit topic dus misschien is hij al voorbijgekomen, maar kijkt niemand anders raar op bij die Damporeclame op de radio? "Dampo: bij vastzittende hoest siroop." Ik snap heus wel dat ze vastzittende-hoestsiroop bedoelen, maar ik vat het áltijd op als vastzittende hoestsiroop. Van ja gvd waarom wil die hoestsiroop nou niet uit dat flesje :mad:

Paranoide 07-02-2009 13:13

Citaat:

Freyja schreef: (Bericht 28853255)
Ik kijk nooit in dit topic dus misschien is hij al voorbijgekomen, maar kijkt niemand anders raar op bij die Damporeclame op de radio? "Dampo: bij vastzittende hoest siroop." Ik snap heus wel dat ze vastzittende-hoestsiroop bedoelen, maar ik vat het áltijd op als vastzittende hoestsiroop. Van ja gvd waarom wil die hoestsiroop nou niet uit dat flesje :mad:

Hoestsiroop in puddingvorm :cool:

Mr Soija verwijderd 07-02-2009 13:16

Dan moet siroop toch beklemtoond? Of nie? :p

Barabas 07-02-2009 15:56

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28852978)

SBS stopt met het uitzenden van reclame om de vijf minuten! *O*

(y)

sterrenmeisje 07-02-2009 16:00

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28852978)

SBS stopt met het uitzenden van reclame om de vijf minuten! *o*

*O*

Citaat:

niña schreef: (Bericht 28853189)
"Laten we herinnerd worden door onze onuitspreekbare naam. Zo handig in de apotheek!"

OT: Amevel, of hoe het heet. Ik eet MILKA chocolade in de badkuip waardoor ik denk dat ik in een bootje vaar in een jurk die me vijf maanden zwanger doet lijken en blaadjes vallen me aan. OH JA DAT WIL IK OOK :mad:

ja, en als je rust wil dan leg je ook echt je mobiel op de rand van het bad met het geluid én de trilstand aan.

kunamosity 07-02-2009 16:22

Citaat:

niña schreef: (Bericht 28853189)

Oh...die jurk is echt erg hè?:( Ik vond ook al dat ze daar zo dik in leek! (En chocolade in bad eten is sowieso een beetje gek vind ik)

Martiño 07-02-2009 18:23

Argh, die reclame van Dreft, die is echt zo irritant, met die megaverpakkingen. Gaat drie keer langer mee dan "ongeconcentreerde imitatie". Dus ik hoef alleen maar geconcentreerde imitatie te kopen?

En leuk bedacht met die enorme tube tandpasta, maar tandpasta gaat bij mij echt niet zo kort mee dat ik zo'n megatube nodig zou hebben als het net zo lang mee zou moeten gaan als een flesje Dreft. En niemand gaat een pak melk kopen van duizend liter, want als je dat net zo lang gebruikt als een fles afwasmiddel, is het grootste gedeelte van de melk bedorven. Zo.

N00dles 08-02-2009 21:16

"Hoe moet het nu met die kredietcrisis? WHO CARES! Haalt BNN de 300.000 leden wel?"

...Who cares?

kunamosity 09-02-2009 13:33

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28855306)
Argh, die reclame van Dreft, die is echt zo irritant, met die megaverpakkingen. Gaat drie keer langer mee dan "ongeconcentreerde imitatie". Dus ik hoef alleen maar geconcentreerde imitatie te kopen?

En leuk bedacht met die enorme tube tandpasta, maar tandpasta gaat bij mij echt niet zo kort mee dat ik zo'n megatube nodig zou hebben als het net zo lang mee zou moeten gaan als een flesje Dreft. En niemand gaat een pak melk kopen van duizend liter, want als je dat net zo lang gebruikt als een fles afwasmiddel, is het grootste gedeelte van de melk bedorven. Zo.

Ik merk wat irritatie? :D Ik ken die reclame eigenlijk niet! Maarja, dat van die melk klopt inderdaad niet he?;)

Quis 09-02-2009 18:16

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28855306)

Ik vind die zó leuk! <3

Lisa 10-02-2009 21:26

Je hebt zo'n reclame met spaarplannen bij een bank met die irritante brabandse als stem erachter.

En dan zeggen ze blablaba spaart voor zijn huwelijk....

zie je dat mannetje daar staan naast een pop dromerig kijken, we snappen het oke.

Zeggen ze dan: en we adviseren blabla gewoon door te sparen!

Vinden ze dat neit een beetje vreemd hem dat te adviseren -O-

Bas 10-02-2009 21:27

Van SNS ja, net zoals met Fransien van 88 die een scooter wil kopen, omg.

Brakman 12-02-2009 20:19

Oscillococcinum breekt inderdaad je tong. maar blijkbaar is het een samenstelling van de naam de buisjes (oscillo) en de balletjes (coccinum) in het buisje. Hoorde ik vandaag.

Althans, zoiets dergelijks.

Hernuel Fan 12-02-2009 20:28

ik heb tot dit moment 'waardeloze promotie' gelezen als een promotie die je krijgt als je promotie maakt met je werk, dus een stapje hogerop komt. Maar het is natuurlijk promo promotie. Ik snapte de topictitel al niet :bloos:

Giles 13-02-2009 22:07

Die berekoekreclame. Eerst mag je mee naar het berenland met z'n berenvriendjes en dan vreet je je nieuwe vrienden op. Wat geeft dát nu weer voor een boodschap af bij kleine kindjes?

Paranoide 14-02-2009 20:25

Niet waardeloos, wel slordig design en een beetje wtf.

Ik heb van mijn moeder allemaal chocolaatjes gekregen. Ze zitten gezellig bij elkaar in een verpakking die de vorm heeft van een Kerstman. De Kerstman kijkt heel smiechterig. Hij heeft op één hand vijf vingers en op de andere hand vier. De hand waarop hij vier vingers heeft heeft een reusachtig lange duim of een wijsvinger die onder een erg onnatuurlijke hoek groeit. Deze vinger houdt hij naast z'n getuite lippen, vermoedelijk in een soort 'sssst'-gebaar. In zijn handen heeft hij een grote paarse zak die deels doorzichtig is, zodat je kunt zien dat er chocola in zit. Op de voorgrond van de zak is een sneeuwlandschap getekend.

Andere verpakking/andere chocola, maar wel dezelfde Kerstman:

http://www.suessesundsaures.net/cms_...ews/schoki.jpg

Behalve dat deze op beide handen vier vingers heeft, die van mij heeft een andere linkerhand.

Deze is het:

http://hunger.bluephod.net/pictures/milkanaps.jpg

Ik heb er een aantal vragen bij.

Waarom doet hij zo mysterieus als hij de zak zelf openhoudt? Waarom mogen kinderen niet weten dat hij chocola heeft? Is het gebaar dat hij maakt een 'sssst'-gebaar of een 'let op kinderen, hier is een zak met snoep'-gebaar? Wat is er aan de hand met zijn vinger? Waarom hebben ze z'n jas en muts zo glimmend gemaakt? (Oh, dat zie je niet goed op de plaatjes hierboven maar hij heeft dus overal opvallende getekende witte highlights.) Waarom mist hij een vinger? What's up met dat sneeuwlandschap, is de Kerstman reusachtig of is het een landschap uit het land der midgets? Kijk ik te lang naar chocolaverpakkingen?

Martiño 14-02-2009 20:34

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 28888732)
Kijk ik te lang naar chocolaverpakkingen?

Ja. :)

Paranoide 14-02-2009 20:35

Z'n riem is ook paars, dat hoort helemaal niet.

Paranoide 14-02-2009 20:47

En hij kijkt een beetje als een pedo.

Uice 14-02-2009 21:35

De Kerstman zegt 'ssst, eet maar stiekem chocolade, ook al is het niet goed voor je en mag het niet van je mams'.

N00dles 18-02-2009 19:53

Waardeloze promotie #3

"Je hebt datingsites..."

(Een lelijke poppenhoofd in beeld dat een raar geluidje maakt)

"...en je hebt mooie mensen. Mooiemensen.com!"

(En dan komt er een hondslelijke vrouw in beeld, wtf? :|)

Sowieso is het een dom concept: een datingsite alleen voor mooie mensen.

"Vandaar dat wij bedachten om alle mooie mensen van Nederland onder 1 dak te brengen: een community waar je "onder de jouwen" bent en waar je niet wordt gestalkt of beledigd door hen die geen afwijzing kunnen verdragen." :D (n)

En je foto's worden beoordeeld door een "vakkundige" jury, dus als je te lelijk bent, wordt je aanmelding afgewezen :'D

Pippeloen 18-02-2009 19:59

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 28907828)
"Je hebt datingsites..."

(Een lelijke poppenhoofd in beeld dat een raar geluidje maakt)

"...en je hebt mooie mensen. Mooiemensen.com!"

(En dan komt er een hondslelijke vrouw in beeld, wtf? :|)

Sowieso is het een dom concept: een datingsite alleen voor mooie mensen.

"Vandaar dat wij bedachten om alle mooie mensen van Nederland onder 1 dak te brengen: een community waar je "onder de jouwen" bent en waar je niet wordt gestalkt of beledigd door hen die geen afwijzing kunnen verdragen." :D (n)

En je foto's worden beoordeeld door een "vakkundige" jury, dus als je te lelijk bent, wordt je aanmelding afgewezen :'D

dan kan je altijd nog hier terecht http://www.lillekemeense.com/ ;) (y)

Martiño 18-02-2009 21:39

Hey, N00dles, wel goed kijken jongen! :nono:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1739688

Missy Neko Andijvie Hanneke slotje naamzoek

sterrenmeisje 18-02-2009 21:59

niet slotje!! meeeeeeeeeeeeeeerge

Martiño 18-02-2009 22:02

ook goed :p

Andijvie 18-02-2009 22:09

Merged! *O*

N00dles 18-02-2009 22:14

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 28908471)
Hey, N00dles, wel goed kijken jongen! :nono:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1739688

Missy Neko Andijvie Hanneke slotje naamzoek

Wtf, ik heb twee pagina's doorgespit en ik heb 'm niet eens gezien :o Excuses.

Edit: ik zie wel dat ik er al in had gepost. Dacht dat dat nog #2 was ofzo.

Martiño 18-02-2009 22:18

Dit vind ik een mooie gelegenheid om te klagen over die reclame van die brillenfabrikant, met "mijn collega heeft ook nog een suggestie...". :rolleyes: Je ziet die vrouw gewoon denken: "Ga weg, kutcollega, ik had dat montuur ook wel gezien. Ga iemand anders zijn klanten afsnoepen".

Andijvie 18-02-2009 22:21

Haha :D

Ik zag net reclame van Lonka ofzo, iets over fudge met chocolade. Een vrouw eet dat en gaat dansen. Ik werd helemaal kriebelig van hoe ze dat at en hoe ze erbij keek :s

Cherry Springs 19-02-2009 14:47

Die hebben wel lekkere fudge, trouwens. <3

Bas 19-02-2009 14:48

Ik zag gister dat crocs (?) ook adverteerde. :D

Freyja 19-02-2009 15:36

Citaat:

Paranoide schreef: (Bericht 28888732)
Niet waardeloos, wel slordig design en een beetje wtf.

Ik heb van mijn moeder allemaal chocolaatjes gekregen. Ze zitten gezellig bij elkaar in een verpakking die de vorm heeft van een Kerstman. De Kerstman kijkt heel smiechterig. Hij heeft op één hand vijf vingers en op de andere hand vier. De hand waarop hij vier vingers heeft heeft een reusachtig lange duim of een wijsvinger die onder een erg onnatuurlijke hoek groeit. Deze vinger houdt hij naast z'n getuite lippen, vermoedelijk in een soort 'sssst'-gebaar. In zijn handen heeft hij een grote paarse zak die deels doorzichtig is, zodat je kunt zien dat er chocola in zit. Op de voorgrond van de zak is een sneeuwlandschap getekend.

Andere verpakking/andere chocola, maar wel dezelfde Kerstman:

[afbeelding]

Behalve dat deze op beide handen vier vingers heeft, die van mij heeft een andere linkerhand.

Deze is het:

[afbeelding]

Ik heb er een aantal vragen bij.

Waarom doet hij zo mysterieus als hij de zak zelf openhoudt? Waarom mogen kinderen niet weten dat hij chocola heeft? Is het gebaar dat hij maakt een 'sssst'-gebaar of een 'let op kinderen, hier is een zak met snoep'-gebaar? Wat is er aan de hand met zijn vinger? Waarom hebben ze z'n jas en muts zo glimmend gemaakt? (Oh, dat zie je niet goed op de plaatjes hierboven maar hij heeft dus overal opvallende getekende witte highlights.) Waarom mist hij een vinger? What's up met dat sneeuwlandschap, is de Kerstman reusachtig of is het een landschap uit het land der midgets? Kijk ik te lang naar chocolaverpakkingen?

Huh ik weet niet hoe jij telt maar jouw versie heeft ook aan elke hand 4 vingers?

Cherry Springs 19-02-2009 15:38

Maar de duim van de rechterhand zit verstopt achter zijn hand. Anders zou hij in principe zijn duim tegen zijn mond houden.
En dat zou onlogisch zijn.

LisanneOUD 19-02-2009 17:11

Die reclame van Kukident kleefpasta waarbij twee bejaarden elkaar in een auto aan het aflebberen zijn terwijl tegelijkertijd de vraag wordt gesteld 'wie van die twee nou toch een kunstgebit zou hebben' (n)

Quis 19-02-2009 22:50

Citaat:

Lisanne schreef: (Bericht 28911860)
Die reclame van Kukident kleefpasta waarbij twee bejaarden elkaar in een auto aan het aflebberen zijn terwijl tegelijkertijd de vraag wordt gesteld 'wie van die twee nou toch een kunstgebit zou hebben' (n)

Er zijn er meedere! Er ze zijn allemaal zoooo erg! :|

Chick Rock 22-02-2009 19:51

Die reclame van sensodyne (tandpasta voor gevoelige tanden). Het begint steevast met "Het verhaal van ...", en dan vertelt die persoon hoe moeilijk het leven wel niet is als je gevoelige tanden hebt. Tss (N)

Pippeloen 22-02-2009 20:57

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 28923224)
Die reclame van sensodyne (tandpasta voor gevoelige tanden). Het begint steevast met "Het verhaal van ...", en dan vertelt die persoon hoe moeilijk het leven wel niet is als je gevoelige tanden hebt. Tss (N)

ja en hoe erg ze zich 'daaraan irriteert' :')

N00dles 24-02-2009 17:58

Irritante ik-weet-het-beter-stem:

"Als je altijd dezelfde geur hebt, dan ruik je hem niet meer! Gelukkig is er nu Airwick Symphonia"

Oh, dus voorheen kocht je een normale Airwick en dan rook je hem na een tijdje niet meer? Leuk dat we dat nu pas weten, stomme kutpinguïn! (Waar slaat die pinguïn eigenlijk op?)

foefighter 24-02-2009 18:35

Citaat:

N00dles schreef: (Bericht 28930744)
Irritante ik-weet-het-beter-stem:

"Als je altijd dezelfde geur hebt, dan ruik je hem niet meer! Gelukkig is er nu Airwick Symphonia"

Oh, dus voorheen kocht je een normale Airwick en dan rook je hem na een tijdje niet meer? Leuk dat we dat nu pas weten, stomme kutpinguïn! (Waar slaat die pinguïn eigenlijk op?)

ik vroeg me inderdaad ook al af wat de pinguin er mee te maken had :((N)

Cherry Springs 24-02-2009 19:32

Die wasbeer en die mol die ze eerst hadden waren helemaal van de pot gerukt.

niña 06-03-2009 14:11

Big foot, goed shoes!

Eh.. voor die ene grote voet? Mensen, gebruik geen Engels als u de taal niet onder de knie hebt! :mad:

Dinalfos 11-03-2009 14:51

Een broodzak van Kids Wit Brood (o.i.d):

"Je ziet wit, maar je proeft bruin!!1!"

Jaja, de belangrijkste reden om wit brood te eten is dat het niet bruin van kleur is....

Uice 11-03-2009 15:40

Racistische kutkinderen. Als het nou andersom was.

Cherry Springs 11-03-2009 15:43

Ik kan dat takkewijf van die reclames van de Nederlandse Energie Maatschappij niet uitstaan, met haar neppe bezorgde-moedertoon. "Lieve allemaal, we zitten midden in een economische crisis en nu hebben die grote energiebedrijven hun tarieven ook nog eens verhoogd! :( :( :("

Jaeger 11-03-2009 15:50

Die posters zijn ook verschrikkelijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:22.