![]() |
XTC klasse B-drug?
Volgens de Brit David Nutt (voorzitter van de adviesraad over drugsmisbruik) is XTC niet gevaarlijker dan paardrijden aangezien dat laatste jaarlijks zeventig personen meer het leven kost dan XTC. Daarom vindt hij dat de gevaren van XTC overschat worden. Wat vind jij ervan? XTC in de a- of b-klasse?
bron: http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle5682625.ece |
B-klasse?? Oftewel?
|
De britten werken met klasse A, B, en C drugs in hun wetgeving.
Citaat:
|
bizar dat ghb en ketamine in klasse c zitten dan :| terwijl die wel wat gevaarlijkerzijn an cannabis of wtf ritalin...
@zoef de haas: hoe moet je die straffen interpreteren? bv bij klasse c; minimaal 2 jaar, maximaal 14 jaar gevangenis voor bezit? |
voor bezit en dealen
|
Mooi ook dat ze paddo's in A gooien. Stelletje mafkezen. Zeker teveel drugs gebruikt...
|
aha, daar had ik overheen gelezen.
Het blijft een vreemde indeling. Qua verslavingsrisico en gevaar voor de gezondheid zou ik zelf idd xtc en paddo's in klasse B indelen, pep in klasse A en GHB in klasse B. |
nee dat heb ik ge-edit omdat in t overtypen van de tabel was vergeten dat op te nemen :bloos:
|
Thanks, duidelijk verhaal ZdH!
|
D klasse.
|
wtf @ speed in b klasse vs mdma in A.
|
De drugsdiscussie zit vol met idioten dingen, maar dit A/B/C systeem slaat toch wel alles:p
Maja, aan de andere kant, ghb en ketamine zijn (als ik me niet vergis) relatief veel voorkomende en gebruikte voorwerpen, dus niet drugsonly zoals bijvoorbeeld LSD. Misschien dat het qua wet makkelijker is iemand te straffen voor iets dat alleen als drugs gebruikt kan worden ofzo:o Maja, als we dit toch aanhouden zou ik zeggen dat pep idd naar A zou moeten, maar xtc zeker niet naar B. De stof mdma mag dan relatief vriendelijk zijn, je zit in tegenstelling tot bijvoorbeeld canabis wel met een doseringsprobleem. (een biertje of jointje doen kan een redelijk drugsloze bezigheid zijn, een pilletje tikken is dit nooit) Los hiervan is xtc uit mijn eigen ervaring (niet voor mij, maar omgeving) gatewaydrug nummer 1, weet niet of hier qua onderzoek verder iets van klopt hoor:o Met paddo's en LSD heb ik ook zo'n dubbel gevoel, niet slecht voor je lichaam, niet verslavend, nauwlijks een gatewaydrug, maar kunnen wel de heftigste drugs zijn om te nemen:o |
Wat een slecht argument :p
In dat geval is autorijden ook gevaarlijker als vuurspuwen. Aangezien er per jaar gemiddeld in Nederland duizenden mensen in het verkeerd omkomen en miss 0,5 overlijden aan een poging vuurspuwen? Je moet het wel in verhouding zien he... Paardrijden wordt wel ff wat meer gedaan dan XTC gebruik.. Maar ik ben het er zeker mee eens dat XTC niet zo'n heel erg gevaarlijke drug is. Tenzij je er onverstandig mee om gaat. Dan kan het gevaarlijk worden. Maar dat geld voor wel meer dingen.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maareh het ging om het punt.. |
je hebt genoeg (onverstandige!) mensen die er 10 per dag slikken, daarbij zou het me niet verbazen als er ieder weekend 10.000 mensen pillen nemen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja 10.000 zou best kunnen. Dat haalt het alleen nog steeds niet bij het aantal mensen dat per dag paardrijd. maar serieus waar gaat dit heen, OT? :D |
topic gaat over paarden en xtc toch;)
|
ohja
nou ik denk dat je gegarandeerd elke paardenrace wint :) |
Ja absoluut knuffelende paarden ftw :P
|
:'D
|
Dit topic gaat over de klassificatie van XTC binnen de britse wetgeving en laten we het daar vooral bij houden. ;)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |