![]() |
Babylon
Babylon
Bevlogenheid is van een vervlogen tijdperk. Want korsten zijn de korsetten van nu en ze willen niet dichten of helen. En ook bezieling is zielig - men wordt niet aangesteld om zich aan te stellen - in het land van de sprookjesgenocide en spreekwoordendeportatie. Bovendien, waar ben ik - ben ik mijn eigenaardigheid niet meer, verhuidst, gevlucht voor allochtone gevoelens, een taal die mij niet langer begrijpt? We maken een toren om God te evenaren - onwetend van de bouw aan onze afgrond. |
Omg, wat mooi :D! Ik vind dat het gedicht heel mooi leest, en je gebruikt grappige, doch interessante woordspelingen.
Al moet ik toegeven dat ik niet helemaal begrijp waar de titel op slaat :bloos: |
Heel mooi :) Fijne woordspelingen, vooral sprookjes / spreekwoorden en ben ik / ben ik vind ik heel goed klinken. Ik lees dit heel graag!
|
Citaat:
|
Bedankt allemaal. :)
De titel slaat op de toren van Babel, een bijbels verhaal waarin men een toren probeerde te bouwen om bij God te komen. Uiteindelijk waren er zoveel verdiepingen en was men zo lang bezig dat iedereen een eigen taal begon te ontwikkelen. Zodoende is de toren nooit afgekomen door spraakverwarring en zwierven de babyloniers uit over de wereld als de nieuwe volkeren. |
Citaat:
niet dat dat iets hiermee heeft te maken, maartoch. |
Leuk, hoe je speelt met de taal. En je gebruikt mijn favoriete verhaal uit de Bijbel, dus dat is ook helemaal goed:cool:
Ik vind eigenlijk de eerste twee regels en de laatste twee het minst origineel, wat toch zonde is aangezien die regels het meest in het oog springen. De derde en vierde regel vind ik wel echt heel mooi en de woorden 'sprookjesgenocide' en 'spreekwoordendeportatie' zijn prachtig gevonden:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |