![]() |
Wijsheid!
Schrijf in dit topic de slimme dingen die je de laatste tijd bedacht of gehoord hebt?!
Ik hoorde gisteren iets wat toen heel slim klonk. "Er is een verschil tussen de goede keuze en de keuze die je goed vindt, maar de keuze die je goed vindt, is altijd beter dan de goede keuze ook al is die dat niet." het gaat hier dus om (niet te stomme) clichés en (toch wel zinnige) tegeltjewijsheid. |
Mijn zusje heeft filosofie: 'Het nu bestaat niet, want als ik Nu wat zeg, is dat Nu alweer verleden tijd want dan is het geweest. En als ik dan denk: over vijf minuten ga ik Nu zeggen, kan dat niet, want dan telt Nu niet als Nu maar als toekomstige tijd, het moet dan nog komen. Nu bestaat dus niet.'
|
Nu bestaat wel degelijk, nu vernieuwt zichzelf miljarden keer per seconde. :o
|
Citaat:
srry, zelf heb ik geen tegeltjeswijsheid. al ga ik nu toch naar de wc dus mss kan ik iets van wat daar hangt quoten. op de wc hing behalve wat chr. tegeltjeswijsheid deze uitspraak: do what you can with what you have where you are (rooseveldt) |
Citaat:
|
Noes. Wijsheid. Net allemaal definities enzo van gehad. Wat is data, informatie, kennis en wijsheid etc.
|
oh leg uit! wat is verschil tussen wijsheid en kennis? ik heb wel een idee ervan natuurlijk maar mijn idee van wijsheid is sowieso wat beinvloed door mijn gristelijkheid, dus wat is verschil wijsheid/kennis?
(al ist een beetje offtopic, maar één postje mag wel toch :o) |
Uhm.. ik heb me er nog niet heel erg in verdiept allemaal. Het vak is net begonnen.
Ah, volgens de slides van het college van woensdag: Citaat:
|
Citaat:
Dat er daarom geen nu zou bestaan is natuurlijk net zo onzinnig. |
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin
"I have a friend who's an artist, and he sometimes takes a view which I don't agree with. He'll hold up a flower and say, "Look how beautiful it is," and I'll agree. But then he'll say, "I, as an artist, can see how beautiful a flower is. But you, as a scientist, take it all apart and it becomes dull." I think he's kind of nutty. [...] There are all kinds of interesting questions that come from a knowledge of science, which only adds to the excitement and mystery and awe of a flower. It only adds. I don't understand how it subtracts." - Richard Feynman "The danger of religious faith is that it allows otherwise normal human beings to reap the fruits of madness and consider them holy." - Sam Harris |
wat een domme kunstenaar zeg, hoe kan hij nu ooit een bloem goed schilderen als hij nooit de binnenkant ervan heeft gezien en niet weet hoe ingenieus zo'n ding in elkaar zit.
trouwens, klopt het nou dat michel angelo zich (als één van de eersten?) bezig ging houden met anatomie om goed te kunnen beeldhouwen? die madness is trouwens vaak juist niet dangerous, eerder het tegenovergestelde. |
Een druppeltje dreft tussen piemel en pruim, garandeert vlottere liefde en een bed vol schuim.
|
Het meervoud van lef is leven
/loesje. |
'Denk niet bij het laatste vel, wie na mij komt, die redt het wel.'
Tegeltjeswijsheid. (y) |
Je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
|
Het nu is net als een punt op een grafiek ofzo. :Y
|
''Worrying is praying for what you don't want.'' ooit eens door een wijze vrouw in een vage docu.
|
Doe wat je wilt, geluld wordt er toch. Staat bij mij op een tegeltje :o
|
De mens lijdt het meest onder het lijden dat ie vreest.
|
Citaat:
lekker, candida |
Goeie wijn, da's nog geen bier.
|
Bier, de oorzaak en oplossing van al des levens problemen.
|
Als het bier is in de man, dan bestellen we nog een kan.
|
liefde maakt meer kapot dan alcohol kan goedmaken. :rolleyes:
|
In de hemel is geen bier, daarom drinken we het hier.
|
“Laughter is the best medicine.
Unless you have syfilis, in which case peniciline is a better bet.”- Bob Monkhouse Hangt op m'n koelkast. |
A smile is the prettiest thing you can wear :D
A ... a day keeps the doctor away Met als favoriet a bottle. |
"I don't excercise. If God wanted me to bend over he would've put diamonds on the floor."
|
You have to be happy with what you have to be happy with.
|
Ooit las ik een stuk waarin kennis vergeleken werd met allerlei spullen in een huis, en wijsheid zou dan zijn dat dat huis tof ingericht is met die spullen. @paar posts naar boven dus
|
Zodra je doet wat je graag wilde doen, wil je iets anders doen.
Bier na wijn, dat geeft venijn, wijn na bier, dat geeft plezier. Er is pas een ramp zodra het rampenplan niet goed werkt. |
De zin van het leven is aardbeiensaus
/loesje |
Citaat:
Heb ik voor hem gekocht. :o |
Mensen eten en drinken om hun dood uit te stellen.
Van uitstel komt afstel. Mensen zijn onsterfelijk. |
Citaat:
Citaat:
Als je iets niet wilt, dan moet je het niet doen. Als je het wel doet, wilde je het dus wel. |
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Een paar lessen kunst voor jou! |
De platte mat
is bij de deur gelegen Dus daar kom je dat domme ding steeds tegen |
Citaat:
het was een vraag, ik meende ooit iets in die richting gehoord te hebben, maar als jij er wel het fijne van weet, tell me. |
Citaat:
Citaat:
|
Goed, dit gaat niet over kunst, dus ontopic.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Bezoek is altijd aangenaam. Zij het bij het komen, dan wel bij het gaan.
|
Citaat:
|
Ik vind dat dit hier mag
Met enkele belangrijke wijsheden. |
Bert Visscher <33
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:42. |