![]() |
Jouw leven... (gedicht wat ik schreef voor een vriendin)
Jouw leven
Zo zwart Zo somber Zo triest Zo donker Zo zinloos Zo haatvol Zo nutteloos Zo donker en ongelukkig De somberheid Opgesloten door je geest De blijheid Weggestopt door het trieste Het zwarte Zo blijvend Zo vasthoudend Het zinloze Zo zinvol Zo blijvend En weer het blije Opgeslokt door de trieste gevoelens Je voelt je zo zinloos Alsof je niet zou moeten leven Je voelt je zo donker Alsof je niet geboren zou moeten worden Je voelt zoveel spijt Dat je geboren bent Daarom moet je nu zoveel mogelijk pijn lijden Zegt het haatvolle stemmetje in jou Je laat het over je heen komen Laat de haatvolle stem overwinnen Je hebt jezelf opgegeven Voelt jezelf zo nutteloos Je blijheid die je al twee jaar kwijt bent Is weggedreven door het stemmetje Wat je hebt laten overwinnen Maar toch zit er nog iets in je Wat door wil blijven vechten Wat geluk wil voelen Wat de somberheid kan opslokken Zo jong, zo mooi Een goed hart Zo lief, zo begripvol Waarom zou je het Nu al willen beëindigen? Nooit meer lachen Nooit meer pijn Nooit meer huilen Nooit meer zijn Niet de zon Niet de maan Al die liefde laten gaan Nooit meer samen Noot meer 'wij' Nooit meer vriendschap Zij aan zij Je kan het wel Ik geloof erin Je kan het wel Als je maar wilt En diep in je Zit jij, dat kleine meisje Wat naar buiten wil Wat eruit wil Uit de innerlijke gevangenis Naar buiten Het geluk Vertel het dan Wat je écht dwarszit Vertel me maar Waarom jij het niet meer ziet zitten Ik help je Door alle zeeën heen Over alle oceanen Ik ga wel met je mee En misschien vinden we dan samen Ons verdiende geluk Want zeg eens eerlijk En oprecht Is dit leven Echt zo slecht? Denk aan die knuffel Houd hem goed vast En meisje, zie het leven Toch niet als een last Ik zal samen met je proberen Het ook niet te doen En misschien vinden we dan wel samen Ons verdiende geluk… |
Heb wel een klein stukje gejat van een gedicht wat Pieta voor me heeft geschreven... Sorry Pieta, forgive me??? http://forum.scholieren.com/wink.gif
|
mag ik misschien deze ook aan mijn beste vriendinnetje geven?
ze heeft nu zoveel steun nodig, maar haar ouders kunnen niet eens tot haar doordringen, laat staan ik. en misschien snapt ze met dit gedichie eindelijk hoeveel ik van haar hou en om haar geef. tis echt een super mooi gedichie... liefs en knuffels carina |
Citaat:
|
echt heel mooi geschreven
|
Citaat:
|
Dankjewel meid...
Ik ben blij dat ik je heb leren kennen!! Mean it!! Je bent ene hele lieve meid, en ooit zal je gelukkig zijn, echt! Veel liefs |
Citaat:
Kus, Marchje |
mooi gedicht again.........
see my blood tears XxX vlad |
ik ga met je mee, we gaan samen die eikel pakken!
liefs |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |