![]() |
Ritalin en Alcohol
gaat dat nog een beetje samen of niet?
|
ik ken een paar mensen die ritalin gebruiken, en die hebben er nog nooit iets over gezegd. Dus ik ga er van uit dat het gewoon kan. Of misschien plannen ze hun doses wel zo dat ze kunnen drinken, dat zou ook kunnen.
|
Nou je kan er in ieder geval verdomde veel mee zuipen en je blijft nog lang wakker ook.
In ieder geval de 2 keer dat ik het deed werd het 08.00 en 09.00 en je blijft ook maar een eind lullen. Ik heb dan ook geen ADHD :) |
oh ik ging er vanuit dat de ts adhd heeft.
hmm Moesasji, dat klinkt wel goed zeg |
jah kan wel, je kan er inderdaad lekker mee zuipen (het is een soort van amfetamine en daar zal dat wel mee te maken hebben, als je wel eens speed snuift weet je wel dat je dan bier kan tanken tot in 't oneindige), maar houd er rekening mee dat de kater dan ook een stukje harder aan komt ;)
maar uitgezonderd van het standaard gebrabbel dat je drugs beter niet kan combineren enzo zijn er voor zover ik weet geen grote gevaren aan bier bij ritalin. |
Citaat:
|
Citaat:
|
in principe wel. Als je geen ADHD hebt en je wel ritalin in je hoofd wilt stoppen zou ik overigens wel de eerste keer geen alcohol erbij drinken trouwens omdat ik vind dat je beter kan kijken hoe je lichaam reageert op de ritalin voor dat je meer troep in je hoofd erbij stopt/giet whatsoever.
|
Gebruik je het vanwege ADHD? Of wil je een avond wild doorbrengen en vraag je of het daarom samengaat?
Ritalin werkt net als alcohol op je neurotransmitters. Als niet adhd-er, heeft Ritalin een werking die enigszins verwant is aan speed. Ikzelf dronk zeer regelmatig alcohol als ik speed had gebruikt. Het alcoholeffect merkte ik weinig van, behalve wanneer de speed uitwerkte. |
ritalin lijkt me niet zo kek eigenlijk:bloos:
|
is het ook niet, leuk om als 17 jarige dude bij gebrek aan beter eens te proberen maar na een of twee keer heb je gezien hoe vertieft je er van wordt en wil je het wel laten ;)
|
ach, ietsje erger dan een normale kater
|
Speed en alcohol kan een gevaarlijke combinatie zijn, maar in mijn pepperiode heb ik daar weinig van gemerkt behalve dan een uitschieter waarvan je niet kan zeggen aan welke drug het nou eigenlijk heeft gelegen maar meer aan de combinatie.
|
Citaat:
|
als een adhd-er die een korte tijd ritalin heeft gebruikt moet ik zeggen dat ik daarmee veel gevoeliger was voor drank dan normaal. Je kunt volgens mij best drinken alleen lang niet zo veel
|
Met ritalin weet ik het niet zo, met speed moet ik uitkijken dat ik niet veel te veel zuip. Heb een keer ver boven m'n limiet gezeten, maar ik moest pas nekken toen de speed was uitgewerkt (en later weer nadat de mdma was uitgewerkt). :<
|
Je blijkt er sneller dronken van te worden, ik gaf ook best vaak ritalin weg aan mensen die sneller dronken wilden worden toen ik het nog nam voor mn ADD. Ik kan het niet uit ervaring zeggen of je er sneller dronken van word want in die tijd dronk ik amper.
Het gaat iig prima samen, zolang je ritalin maar eerst een keertje probeert zonder alcohol. |
Citaat:
Blaf ik kan al niet veel drinken:p |
Ja, bij mij staat er ook op de bijsluiter niet teveel alcohol, maar ik slik het pas een paar dagen dus ik heb verder nog niks gedronken.
|
Vindt je lever niet leuk, maar ritalin is vrij snel uit je lichaam. Dus als je normaal 's ochtends en 's avonds neemt maar je wil graag een keer wat meer drinken, sla je de ritalin van 's avonds voor een keertje over.
|
Zover ik weet van een vreindin gaat dat niet samen.
Je wordt er hyper/irritant door. |
Ik ben al iritant van mezelf
Maar goked ik ben alweer gestopt met de ritalin ik vind het rotzooi. en de alchol staat naast me. Bedankt voor de reacties |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |