![]() |
Lelijke woorden
Welke woorden van de Nederlandse taal kan jij niet uitstaan?
|
Schokschouderen.
Ik gruwel elke keer als ik dit in een boek tegenkom. |
plakkertje... bah, gewoon vies.
|
hm,ff denken..,
ze hijgde in hem oor (dan word ik geil) of tegenovergestelde `hij hijgde ik haar oor of `ze kuste haar nek voorzichtig!! MWAHWHAHWAHWH 0.0 ---------------- en wat ik niet kan uitstaan..,hmmmm, weet ik eingelijk niet :D |
verlegen!
Yep.., :) |
Jurk vind ik erg lelijk, als woord.
|
Braadpan
Die vind ik lelijk |
braken!
|
@ Kunst: ow jij hebt hem. Jurk is inderdaad te lelijk
|
Jurk Jurk... En Vork ook. Maar dat is niet zo erg als Jurk nee. Ik vind 'chill' een vreselijk woord. Vooral als het als werkwoord wordt gebruikt. Het is niet eens Nederlands, en het wordt te pas en te onpas gebruikt. Dan wordt het ook vaak meer uitgesproken als 'tjuw' dan als 'chill'. Ik kan het niet uitstaan.
|
Er zijn zo vaak woorden die ik omzeil omdat ik ze lelijk vind, maar ik kan nu nergens opkomen! Even over nadenken.
|
Walgelijk vind ik een vreselijk woord. Vooral omdat het echt betekent en voelt zoals het zegt. Als iemand het woord walgelijk zegt, voel ik de walging.
|
Walging inderdaad. Veel woorden met een w, b en p, sowieso. Braken en worst en zo, brrr.
|
Worst is lelijk ja! Ik vind kaas ook niet mooi. En schacht en hachelen vind ik vreselijk.
|
hachelen, wat is hachelen? Ik vind het prachtig klinken (maar dan wel met een zachte g)
|
hachelen
Spreekwoorden: (1914) Je kunt me de bout hachelen, een verwensching, die zooveel wil zeggen als stik, steek de moord, je kunt voor mijn part verrekken, loop naar den duivel; Nog nooit van gehoord.... |
ronˇken ronkte, h geronkt 1 snurken 2 gonzen, brommen: ~de motoren
*ril |
Elk moeilijk woord:D
|
vlaai
|
Citaat:
|
Ik vind 'sleutel' erg vervelend. Sleutel. Achterdeursleutel voordeursleutel schuursleutel vioolsleutel altsleutel bassleutel tenorsleutel f-sleutel g-sleutel c-sleutel
grrr |
Strijkplank, bchfbhwegf. En vloer. Grrr.
|
Jullie weten echt niets van woorden. -O- Worst, schacht, hachelen, schokschouderen, dat zijn prachtwoorden. Als je die niet mooi vindt hou je gewoon niet van de Nederlandse taal.
Een erg lelijk woord is bijvoorbeeld 'oksel'. En 'wangen'. |
Oksel *bibber*
|
Zijn, worden, lijken, blijven, blijken, schijnen, heten, dunken, voorkomen.
:) |
Ik hou niet van sch-woorden.
|
Schaap gaat wel. Maar schaar en schot en scheef en schande en school :N.
|
School is idd lelijk ja, maar dat heeft denk ik een andere reden:p
|
Schande vind ik wel mooi eigenlijk.
|
Citaat:
|
ik vind oksel wel mooi!
|
Ik heb geen problemen met sch, integendeel, dat vind ik juist iets moois typerends van de Nederlandse taal. Een zachte g verbetert het overigens wel;) Ik vind 'schr'- woorden dan wel weer erg maf, niet eens echt lelijk, maar gewoon een beetje gek.
En wangen vind ik juist mooi! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb altijd al een hekel gehad aan het woord meridiaan. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Je opmerking over de 'r' snap ik eigenlijk ook niet helemaal, er wordt in Nederland van ontzettend veel verschillende 'r'en gebruik gemaakt, de alveolaire r (tongspits-r), Gooise r, uvulaire r (huig-r)... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Volgens mij vallen er ook verschillende r'en onder AN, maar dat weet ik niet zeker, zouden we aan Andijvie moeten vragen. Maar desondanks, stel dat de uvulaire r onder AN valt, lijkt die mij niet echt typerend voor het Nederlands, aangezien die ook in Duitsland en Frankrijk wordt gebruikt. |
Ik zei ABN, niet AN.
En hoezo kan iets alleen typerend zijn voor een land als het alleen in dat land voorkomt? Overigens klinkt onze R ook wel anders dan de Duitse en Franse. |
De volgende woorden: zompig, verfomfaaid/verfromfaaid (hoe je dat ook schrijft), verfrommelen, frappant, fnuikend.
|
Ik vind onze R heel mooi.
ontopic: juichen |
@Uice: Oké, ABN. Dat wordt verder volgens mij niet echt meer gebruikt, maar goed. Welke r hoort bij ABN dan?
@Allure: Maar over welke r heb je het dan? :( Er zijn zoveel verschillende r'en in Nederland! @ Tolchok: zompig, ja. Maar verfomfaaid, frappant en fnuikend vind ik juist leuk. En gnuiven ook. |
De R klank in de woorden traan, oranje, roos, triest, etc. En dan vooral de tongpunt-r, al rolt de huig-r bij sommige mensen ook mooi. Een R die op een G lijkt vind ik dan weer minder. De Gooise-r vind ik oké, mits niet te kakkerig uitgesproken.:P
|
Citaat:
|
Ik vind de tongpunt r ook wel mooi, behalve als het zo overheersend is dat ik er helemaal door afgeleid word ;) Zelf kan ik hem niet, wat in het Nederlands nog niet zo dramatisch is, maar toen ik Turks leerde best irritant was...
Maar goed, lelijke woorden: herfst (al heeft het zo zijn charme, zo'n opeenhoping van medeklinkers) clown put (en eigenlijk alles waarin de p en/of u prominent aanwezig is) |
Ik kan de tongpunt-r wel, maar dan word ik raar aangekeken door mensen die me kennen omdat ze het niet van mij gewend zijn.
Herfst vind ik heel mooi! Clown en put is lelijk ja.(n) |
smullen
|
Kneiter, hol, puist.
|
Ik krijg de kriebels van 'hilarisch', maar dat komt waarschijnlijk meer door de manier waarop het gebruikt wordt. En ik vind het niet mooi als woorden op -ool of -eel eindingen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |