Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lifestyle (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=50)
-   -   prijsstijgingen en -dalingen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=174192)

Bor 01-08-2002 16:29

prijsstijgingen en -dalingen

Merken jullie bij sommige merken ook dat de prijzen de ene wintercollectie omhoog schieten en de wintercollectie daarna is alles weer veel goedkoper;

Een goed voorbeeld daarvan is Replay..

En wat heb jij liever; dat jouw merk exta goedkoop is, zodat jij, maar ook anderen er heel veel van kunnen kopen of dat het duur is, zodat het minder wordt gekocht en je daardoor "uniekere" kleding draagt..

Kiet_oud 01-08-2002 16:49

Alles is in de uitverkoop nu, krijg je allemaal van die graaimensen.
Dat is wel minder, maar voor de rest hou ik het bij een paar merken waarvan de prijzen eigenlijk nauwelijks veranderen en redelijk constant blijven.

AtHell 01-08-2002 16:56

t meeste wat ik koop heeft meestal dezelfde prijs maar af en toe zown uitverkoop iets is wel handig.

Bor 01-08-2002 17:34

Citaat:

Kiet schreef:
Alles is in de uitverkoop nu, krijg je allemaal van die graaimensen.
Dat is wel minder, maar voor de rest hou ik het bij een paar merken waarvan de prijzen eigenlijk nauwelijks veranderen en redelijk constant blijven.

nee, ik heb het niet over de uitverkoop..

ik merk bij Replay dus dat de collectie van vorig jaar een stuk prijziger was..

Bij andere merken weet ik t eigenlijk niet zo?

Faery 01-08-2002 17:38

de zooi van Games-Workshop blijft maar in prijs stijgen :mad: :D

shanli 01-08-2002 18:29

ik heb liever dat het goedkoper is

nare man 01-08-2002 18:34

Ik heb liever dat het goedkoper zou zijn...hoeveel ze er ook voor vragen, er blijven toch altijd wel kiddo's die RL kopen om erbij te horen, ook al vragen ze honderdvijftig uiro voor een hemd...

Wim Wok 01-08-2002 18:37

nou hoe goedkoper hoe beter hè?

Rrr. 01-08-2002 18:39

wat de v&d vorig jaar in guldens vroeg vragen ze nu ook in euro's (n)

Faery 01-08-2002 18:47

Citaat:

YuckFou schreef:
wat de v&d vorig jaar in guldens vroeg vragen ze nu ook in euro's (n)
je kijkt gewoon naar de verkeerde prijskaartjes :p ;)

Li 01-08-2002 20:38

het interesseert me niet zoveel. Ik koop eigenlijk altijd van alles zonder dat ik naar de prijs kijk:o

Eaglewing 01-08-2002 21:41

Sorry, nooit opgevallen.

Bor 02-08-2002 09:30

Citaat:

Li schreef:
het interesseert me niet zoveel. Ik koop eigenlijk altijd van alles zonder dat ik naar de prijs kijk:o
De kapitaliste

morwen 02-08-2002 18:11

Citaat:

Bor schreef:
En wat heb jij liever; dat jouw merk exta goedkoop is, zodat jij, maar ook anderen er heel veel van kunnen kopen of dat het duur is, zodat het minder wordt gekocht en je daardoor "uniekere" kleding draagt..
doe mij maar goedkoop, uniek maak ik het zelf wel(y)

Bor 02-08-2002 18:31

Citaat:

DaRk pRiNcEsS schreef:
doe mij maar goedkoop, uniek maak ik het zelf wel(y)
maak dan gewoon je eigen kleding..

rodina 09-08-2002 20:39

Ik loop liever in wat aparte kleding dan in massakleding, en als die dus wat duurder is, tja shit heppendz..

Ik ga overigens meestal naar andere winkels, die misschien een status als 'duur' hebben wat echt wel meevalt, dan de meeste van bijvoorbeeld m'n klas, dus dan heb je zowieso wat anders.

Uitverkoop, die is er niet voor niets, dus daar maak ik ook wel gebruik van, meestal voor basic dingen, gewone tshirtjes meestal in neutrale kleuren dat soort dingen. Maar ook de uitverkoop van kleding die ik normaal echt te duur vind, en dan wel voor een 'normale' prijs weg gaat :)

LisanneOUD 09-08-2002 20:53

Citaat:

Bor schreef:

ik merk bij Replay dus dat de collectie van vorig jaar een stuk prijziger was..

Nou.. ik heb dus een een spijkerrok en een shirtje van Replay geshopt, maar ik vind dat de collectie van dit jaar ook niet echt goedkoop is hoor...

Wouter Youth 09-08-2002 21:02

je merkt het bijna alleen bij winkels die echt een aparte zomer- en wintercollectie hebben, en daar ga ik niet zo vaak heen.
maar ik hoor ook tot de 'graaimensen'.

Ninnoc 09-08-2002 21:50

ik kies voor een juiste prijs-kwaliteit verhouding, mag dat ook?
Als ik goedkoop zeg dan bedoel ik namelijk niet troep wat na een dag uit elkaar valt want dan is het in feite nog steeds duur.

Maar uiteraard gaat een arme ikke uit van het goedkoopst, hoe goedkoper hoe beter en bovendien ligt momenteel de prijs-kwaliteit verhouding ook bij bijna alle merken slecht. Dit komt imho omdat de merken te veel geld uit geven voor reclame en het scheppen van een illusie dan met hun product bezig te zijn (ja heb no loga gelezen). Dit is jammer want, ik hou niet van illusies en dergelijke maar moet er dus wel voor betalen omdat er blijkbaar mensen zijn die het wel leuk vinden.

je$u$ crust 09-08-2002 22:57

ik merk er niet zo bar veel van eigenlijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet super merk vast ben...

hoeveel ik voor iets neer wil tellen hangt grotendeels af van hoeveel ik te spenderen heb niet of ik het het daadwerkenlijk waard vind hoewel er natuurlijk altijd grenzen zijn, ik ga geen 70 € voor een paar sokken betalen :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.