![]() |
vista /windows XP
welke is nou beter vista of windows XP. ?
en waarom? |
Definieer 'beter'? :p
Als je nu een systeem koopt is er geen enkele reden om nog XP te nemen. Vista is alweer een behoorlijke tijd op de markt en de grootste kinderziektes zijn er allang uit. XP is achterhaald en kan met pensioen. |
Nou een spel als Doom 3 loopt bij ons vast onder Vista.
En Assassin's Creed loopt af en toe na lange tijd spelen vast geloof ik onder Vista. GTA IV draait er prima onder (bij ons). Alleen bij het eerste installatiescherm is de tekst zoek... Dan klik je op de langste knop en dan is alles oké. World of Warcraft heb ik ook geen problemen over gehoord van m'n broertje die het speelt. Far Cry 2 draait wel goed. Afgezien dat er wat gekke dingen in zitten soms: zoals iemand die een deur open moet houden terwijl je alleen zijn pistool ziet. Als het niet om spelletjes gaat vind ik het besturingssysteem wel oké. Maar niet een enorme verbetering in vergelijking met XP. |
ik heb dat probleem ook met vista bij mij gaan sommige sites niet open. en sommige spelen doen het niet bij vista.
vista vind ik nogal wel een beetje ingewikkeld. |
Ik denk dat het puur persoonlijk is. De 1 vindt XP beter en de ander Vista. En daarnaast ligt het aan je computer. Vista heeft wat meer geheugen nodig dan XP.
|
Citaat:
Om gans ontopic te gaan: welke beter is, is een kwestie van smaak en van wat je zelf als prioriteiten stelt. Ik ben zelf tegenstander van Vista, veel te loom, zelfs op spliksplinternieuwe computers (een vriend van me heeft een Core i7, 6 GiB RAM en Vista en hij is allesbehalve tevreden van de responsiviteit van Vista). Op al mijn Windows-computers staat er als tweede OS dus nog XP op (Vista komt daar in geen geval op, Windows 7 ga ik wel eens testrijden om te zien of dat beter is; maar goed). |
ja die vista programma heb ik nu nieuw het nu even wennen voor mij.
maar die gadgets aan de rand van de beeldscherm zijn wel handig. wel modern eigelijk. maar ja ik wen er wel aan :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28. |