Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   ga ik nog over? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1742275)

patricia15 24-02-2009 23:57

ga ik nog over?

ik weet niet wat ik moet doen en hoe het nog verder gaat met het jaar,
maar als ik niet over gaa heb ik twee keuzes
ik zit nou in 3vmbo tl/gl maar als ik dan niet over ga kan ik naar een andere school en dan naar de 4de klas vmbo kbl of blijven zitten wat zouden jullie doen?

miss haal ik het nog als ik mn best ga doen.;)

Swimmy 25-02-2009 08:54

heey patricia15

het hangt er vanaf waar dat die andere school is
als het niet zo ver van huis is zou ik daar naar toe gaan:y
maar is het te ver dan kan je ook nog blijven zitten,:s
tenzij je dat hele end gaat fietsen of op een andere manier er naar toe gaat.

wat ik sowieso nog zou doen is heel goed je best doen;)

grzzz

kopmuntkip 25-02-2009 11:32

Citaat:

patricia15 schreef: (Bericht 28932239)
ik weet niet wat ik moet doen en hoe het nog verder gaat met het jaar,
maar als ik niet over gaa heb ik twee keuzes
ik zit nou in 3vmbo tl/gl maar als ik dan niet over ga kan ik naar een andere school en dan naar de 4de klas vmbo kbl of blijven zitten wat zouden jullie doen?

miss haal ik het nog als ik mn best ga doen.;)

Doe nog gewoon eens je best, dan hoef je die keuze niet te maken

Nona 25-02-2009 11:54

Precies. En een niveau lager gaan doen dan je aankunt is voor losers.

Evatjuhhhh 25-02-2009 18:06

Ik zou nu dit jaar nog stinkend hard je best doen om het wel te halen. Het is gewoon zonde om nu al te besluiten dat je toch ook wel een niveau lager kan. Zet dit door en je hebt straks een diploma waar je trots op kan zijn!

Noddy 25-02-2009 21:07

Als je je cijfers nog kan ophalen, zou ik heel hard werken. Hoe ziet je cijferlijst er op dit moment uit? En hoe komt het dat je deze cijfers hebt? Komt het omdat je het niet kan of omdat je er niet zoveel zin in had?
Mocht je het niet halen, sta daar dan bij stil. Het zou zonde zijn om een niveau lager te gaan, alleen omdat je geen zin had om huiswerk te maken. Blijven zitten is balen, maar het is niet het einde van de wereld.

Poeperd 25-02-2009 23:06

Vaak blijf je zitten omdat je er geen zin in hebt. Als je dat jaartje dan overdoet ga je stinkend hard je best doen (tenminste... dat deed ik) en dan kom je erachter dat je het stiekem wel kan. Dus ik zou zeggen, probeer het nu nog even heel hard en anders zou ik het jaar overdoen en gewoon dit diploma proberen te halen. Niet meteen opgeven, daar kom je er niet mee in het leven.

Ambitieus. 25-02-2009 23:10

Uhu, geef niet op. Ik was zelf een jaar geleden heel erg ongemotiveerd en mijn cijfers waren echt bad. Pas toen ik kreeg te horen dat ik een niveau lager geplaatst zou worden heb ik snel een knop in me omgedraaid. In een maand tijd was ik van 4 naar geen onvoldoendes gegaan.

Dus het kan! Vraag desnoods aan leraren om extra opdrachten en herkansingen.

Poeperd 26-02-2009 16:52

Citaat:

Ambitieus. schreef: (Bericht 28935828)
Uhu, geef niet op. Ik was zelf een jaar geleden heel erg ongemotiveerd en mijn cijfers waren echt bad. Pas toen ik kreeg te horen dat ik een niveau lager geplaatst zou worden heb ik snel een knop in me omgedraaid. In een maand tijd was ik van 4 naar geen onvoldoendes gegaan.

Dus het kan! Vraag desnoods aan leraren om extra opdrachten en herkansingen.

Sowieso is dat een goed idee, om extra opdrachten en dergelijke vragen. Dan zien ze dat je erg gemotiveerd bent en dat kan nog al eens in je voordeel werken (y)

patricia15 27-02-2009 23:28

bedankt voor jullie reacties.
ik zall maar mn best gaan doen.
zou eigenlijks zonde zijn om 1 jaar extra te doen.

Slaapkopf 27-02-2009 23:30

Citaat:

patricia15 schreef: (Bericht 28944152)
bedankt voor jullie reacties.
ik zall maar mn best gaan doen.
zou eigenlijks zonde zijn om 1 jaar extra te doen.

Inderdaad:rolleyes:.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.