![]() |
Wat eet jij graag bij.. ? #4
Nummer vier alweer! En we gaan verder bij waar de vorige ophield: Tomaat.
Op een geroosterde boterham met een beetje mayonaise en echte Duitse tomatenkruiden. Radijs |
Radijsjes met komkommer, boontjes enz door een aardappelsalade met mayo/yoghurtdressing.
Of dippen met andere rauwkost in blauwaderkaasdip of tzatziki. Meloen? |
Met parmaham en wat geraspte parmazaanse kaas (vers, niet uit zo'n zakje) <3 Ik heb het dan over de suikermeloen, trouwens.
Yoghurt |
Stracciatella yoghurt!! (Y)
Nasi? |
Een gebakken ei!
Ham(blokjes) |
Champignonnensoep!
Avocado? |
Veldsla, kerstomaatjes, pijnboompitten en blauwe kaas!
Tuinkruidendressing |
ALs het de dressing heb dat ik denk dat het is, dan
een lekkere frisse salade (liefst ijsbergsla) met tomaat, komkommer, ui, ei en wat peper & zout :) Een plak cake? |
Thee en hooguit 'n sneetje witbrood.
Pannenkoek |
Die eet ik het liefst hartig dus met kaas of spek. Al is met poedersuiker of stroop ook lekker. Maar niet met jam of ijs.
Kokosmelk |
In een currygerecht; met currypasta, de kokosmelk, ui en knoflook. Met vegastukjes, lekkere groentes erbij en naanbrood. Óf rijst koken in kokosmelk, samen met roerbakgroentes en gemarineerde tofu ofzo.
Zachte geitenkaas? |
Citaat:
|
Ja, bijna alle soorten cake en koek combineer ik met brood, behalve de minder zoete soorten (zoals (tussendoor)biscuits, eierkoeken en lange vingers).
|
Volgens mij zijn we nog steeds bij zachte geitenkaas:
In een salade met pijnboompitten, kerstomaat en honing. Of in een gegrilde panini met spinazie, pijnboompitten en versgemalen peper. elleboogjesmacaroni |
een lekkere pittige tomatensaus en kleine gehaktballetjes erbij/doorheen
Om in de pasta sfeer te blijven ;) Spaghetti? |
Het is het lekkerst met veel groente, geraspte kaas en tomatensaus :p
Ik blijf ook nog even in de pastasfeer: penne? |
In een koude pastasalade met ricotta, pesto, paprika, zongedroogde tomaat, bleekselderij en pijnboompitten. Of warm in tomatensaus met veel verschillende fijngesneden groenten, pijnboompitten en geraspte oude kaas.
Croutons |
niet, mja ben ookgeen soepliefhebber
Honing |
In de thee.
Mayonaise |
Patat
Cranberry? |
Citaat:
OT: In een ver verleden heb ik tijdens een vakantie op Terschelling ooit een pannenkoek met cranberries gegeten. Die was erg lekker. Zelfrijzend bakmeel |
Lekkere zelfgemaakte muffins met rozijnen*O*
Cake? |
een lekkere plak cake met een klodder verse slagroom met m&m's erop! (tja miss beetje kinderachtig, maar alsnog altijd het lekkerst zo ;) )
M&M's? |
Die met noten (gele). En dan wat te drinken erbij want ik krijg zo'n dorst ervan.
Pesto? |
Insalata caprese! Of met ricotta gemengd in koude pastasalade met zongedroogde tomaat, paprika, bleekselderij en pijnboompitten.
Bleekselderij |
In de chili con carne volgens jamie olivers recept (Y)
Een sneetje maisbrood? |
Met pindakaas (Y) of verse kaas.
Augurk |
Met nasi en saté en kroepoek.
Roomkaas? |
Lekker op melbatoast, eventueel met een plakje gerookte zalm erop.
Speculoospasta? |
Gewoon op een volkoren boterham (of een pistoletje). Op beschuit/cracker vind ik het niet zo lekker.
Paksoi |
In dit gerecht: http://www.ah.nl/recepten/recept?id=...berOfServings=. En dan ipv de kip gemarineerde tofu of oosterse vegastukjes (van quorn).
Citroen? |
Gekookte aardappeltjes, een lekkerbekje uit de oven met een paar schrijfjes citroen en wat citroensap erover heen gesprankeld met gekookte worteltjes
Kaneel? |
In de huisgemaakte appeltaart.
Rozijnen |
In oliebollen, met poedersuiker erover. Krijg er direct trek in :).
Honing |
Op een ''saai'' wit geroosterd boterhammetje ;)
Ananas? |
Ik vind warme ananas echt juk, dus dingen als pizza hawai of roerbakschotels met ananas vallen af. Alhoewel de ware ananas van de barbeque in de zomer met en bolletje vanille is prima te doen was.
En anders simpel als salade of met ander fruit. Oh en wel vers, niet uit een blikje. Balsamicoazijn? |
Over een salade van veldsla, mozzarella, olijven, artisjokken, tomaat en pijnboompitten. (y)
Ciabatta |
Roomboter of olijfolie erop, beetje zeezout, beetje rozemarijn...
Aubergine? |
Lekker! Gegrild met andere groenten en aardappeltjes.
Aarbeien |
Bij een paar bolletjes vanille ijs met slagroom in stukjes gesneden en dan met zon dunne suiker wafel erbij OF in de yoghurt (Y)
Aardappelkroketjes? |
Dat eet ik nooit, dus ik zou het niet weten.
Mierikswortelpasta? |
Niet, maar volgens mij doen ze dat vaak op brood met mayonaise/roomkaas en vis.
Mueslibol? |
Met halvarine en oude kaas (L).
Mais |
In de chili of op de bbq met boter en zout :)
rode peper? |
Fijngesneden in de door mij zelf bereidde maissoep, met daarnaast o.a. groene paprika en creme fraiche erdoor.
Pecannoten |
op een pecannotenbroodje!!!!! (ooh wat zijn die broodje lekker!!)
Karamel? |
Caramel zelf maken (basterdsuiker en slagroom) en dan over vanille ijs. Of die caramel mengen met nootjes, hard laten worden en dan in stukken hakken. En dan dus over het ijs. Of gewoon caramel in de paaseitjes :p
Mozzarella? |
Over de lasagne, en dan het liefst een lasagne met spinazie erin
Groene thee-ijs |
Ik stel me er een soort korrelige waterijs bij voor? lekker 's zomers met muntblaadjes als garnering.
Sambal |
Door de bami met babi pangang, lekker pittig!
Basilicum? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:50. |