![]() |
Biologisch.
Ikzelf eet bijna alles biologisch. Ik vraag mij af hoeveel mensen er hier zijn die ook biologisch eten. En is dat (bijna) altijd, af en toe of (bijna) nooit?
|
Het liefst eet ik ook biologisch... alleen helaas lukt het niet altijd.
|
Ik eet nooit biologisch omdat ik het totaal niet belangrijk vind, maar ik ben ook totaal niet op de hoogte van de mogelijkheden. Heb geen idee of er veel variatie in is, of het duur(der) is en of het duidelijk is wat wel en niet biologisch is.
|
Citaat:
|
Eieren en melk eet/drink ik altijd biologisch, omdat dat van dieren afkomt. Vlees eet ik niet.
Groenten en fruit eet ik altijd niet biologisch, voornamelijk om de prijs. |
Ik zou voor biologische producten kiezen als 't prijsverschil met 'gewone' producten kleiner zou zijn. Als ik nu iets biologisch in huis haal, dan is dat onbewust gebeurd.
|
Citaat:
|
Ik heb af en toe gestemd, omdat ik biologisch vlees eet (en eieren van graskippen :P), maar bij groente doe ik het er niet om, want dat is wel heel duur. Als het een beetje kan wel, maar dan moet het wel in de supermarkt liggen en niet te veel afwijken van de normale prijs.
|
Nee, bijna nooit.
Ik stop mijn geld nou eenmaal niet in een bodemloze put. |
Citaat:
|
Vlees eet ik uitsluitend biologisch, de meeste andere dierlijke producten die ik zelf koop ook, omdat ik de bio-industrie kut vind.
Met groenten kan het me minder schelen. Ik koop wel af en toe groenten en fruit op de markt, en dan heb je vaak biologisch voor een lagere prijs dan niet-biologisch spul in de supermarkt, dus dat koop ik dan wel, maar puur voor de prijs. |
Af en toe.
Ik vind biologisch eten een goed iets, maar ik heb er doorgaans het geld gewoon niet voor. Eieren koop ik wel altijd Vrije Uitloop. Vlees soms biologisch, maar ik eet eigenlijk überhaupt weinig vlees. Groenten af en toe. En er zit een paar deuren verderop een biologisch winkeltje waar ik nog wel eens binnen wil vallen, voor Acidophilusmelk <3, maar dat is zo vreselijk duur! |
Ik nooit. Misschien een keer per ongeluk als ik er niet op let. Kan me niet veel schelen, zolang het maar goed smaakt.
|
Ik let er niet heel erg op. Vlees eet ik sowieso niet, eieren koop ik altijd biologisch en melk soms, omdat ik nog nergens biologische magere melk heb gevonden. Groente koop ik soms biologisch, maar dat is meestal meer toeval dan dat ik het expres doe.
|
Briseïs: AH!
Ik bedenk me trouwens dat ik pasta en rijst ook vaak biologisch koop, daar doe ik zo lang mee dat dat ook niet echt onbetaalbaar meer is. En ik heb het biologische allisonbrood van AH ontdekt, die blijft er ook wel in. En rucola koop ik vaak biologisch, maar dat komt meer omdat die zakjes kleiner zijn, en goedkoper, dan de gewone. Daar zit meer in, maar het meeste gooi ik toch weg omdat het anders bedorven is. |
Citaat:
|
Ik heb gestemd op 'soms'. Ik koop soms biologische producten. De producten die ik soms koop, zijn divers, varierent van pindakaas, yoghurt, eieren, boter, kaas, brood (die steengemalen broden met noten zijn fantastisch van de natuurwinkel <3), soep, linzen, pasta enz. Ik heb overigens ook wel eens wat van de organic-productlijn van H&M gekocht, ik geloof dat dit ook verantwoord was :p
Er is niet één type product wat ik altijd biologisch koop, maar het principe vind ik erg goed dus ik probeer er wel met enige regelmaat naar te handelen. Af en toe doe ik mijn boodschappen bij de natuurwinkel en daarnaast koop ik wel eens biologische producten bij de AH. Het liefst zou ik veel meer biologische producten kopen omdat ik vind dat we/ ik duurzamer moet omspringen met het milieu. Vanuit het duurzaamheidsaspect eet ik niet elke dag vlees. Ik ben geen vegatariër omdat ik vlees op zijn tijd te lekker vind en ik een visliefhebber ben (wel 1,5 jaar geweest, btw). Om toch mijn goede wil te tonen, eet ik regelmatig vleesvervangers. Aangezien biologische producten vrij prijzig zijn, word ik nogal geremd in dit streven. Als ik erg mijn best zou doen, kan ik bezuinigen op sigaretten (indien ik zou stoppen), maar dat gaat me te ver. Ik heb het voornemen om later, wanneer ik een vermogend mensch ben, veel biologische producten te kopen. |
Citaat:
|
Ik eet alleen maar 'Biologisch' als het van lokale/hobby teelt komt. Uit de supermarkt boeit het me niet zo.
|
Nee, (bijna) nooit. Ik let er helemaal niet op.
|
Ik ben het helemaal eens dat ze nooit bereiken wat ze willen. Want inderdaad als ze de mensen in deze tijd biologische producten aan willen praten dan zullen ze het ook financieel betaalbaarder moeten maken. Bij fresh4all schoonmaakproducten bedrijf hebben ze een biologische producten lijn (biolijn) die zelfs voordeliger is dan de normale schoonmaakproducten wat natuurlijk dan motiverender is voor de mensen om deze te gaan gebruiken.Je draagt op deze manier mee aan het milieu, veilig voor de mensen en prettig voor de portomonnee ( wat in deze tijd niet onbelangrijk is;)
|
Citaat:
|
Ik eet producten die van dieren af komen zoveel mogelijk biologisch. Melk en eieren sowieso, vlees eet ik tegenwoordig toch al niet zoveel meer, als ik thuis eet doe ik mijn best om het biologisch te kopen, maar ik eet dan ook veel vegetarisch of vis.
Groente en fruit eet ik meestal niet biologisch, aardappelen soms wel. En soms als de grootte van de verpakking me beter uitkomt of het is in de aanbieding. |
Ik ga bijna altijd voor biologisch in geval van vlees en eieren. Bij andere dingen alleen wanneer 't goedkoper is of de enige optie (voor couscous geldt dat bv. bij mijn supermarkt; ze hebben alleen biologische couscous).
|
Wij eten af en toe biologisch... ligt eraan.. We eten ook vaak dat gene dat in de aanbieding is.. meestal is dat niet biologisch dus vandaar..
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |