![]() |
Rijke Fin krijgt verkeersboete van 111,888 Euro
Citaat:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/r...eersboete.html |
Ik zou me inderdaad wel kunnen voorstellen dat als boetes proportioneel meer pijn doen, mensen er wat minder licht over denken. Maar het lijkt me wel ingewikkeld als je buitenlanders een boete geeft (die ze gelijk moeten betalen).
|
Is het aantal boetes voor buitenlanders relatief groter dan aan Nederlanders?
|
Citaat:
|
Hmm. Ik denk dat er sinds de invoering van de enorme boetes in België steeds minder buitenlanders hier overtreden. De reden waarom ze het bij wegmisbruikers vaker laten zien is omdat de SBS kijker het leuk vindt om te zien dat iemand 700 euro contant moet betalen.
|
Ach 120k, dat zijn vier nieuwe banden en een volle tank voor die porsche.
|
het nadeel: de werklozen die de hele dag niets te doen hebben, kunnen dus relatief goedkoop die hele dag door woonwijken scheuren, terwijl iemand met een topbaan voor een overtreding van 5% op de snelweg een ton moet betalen.
hoe dan ook: in zowel Finland, als Nederland, als België is netjes rijden gratis :) |
Citaat:
|
Citaat:
dat toevallig wel ja, maar je weet ongetwijfeld dat ik op boetes doelde. een fiets (+onderhoud) is overigens ook niet gratis. |
111.888 Euro is misschien een beetje excessief, maar het idee vind ik ook goed. Nu heb je zat yuppen in hun BMW 7-series die te hard rijden en het niets kan schelen dat ze 100 euro boete krijgen omdat ze geflitst worden.
|
Nette regels! (sarcasm)
|
Citaat:
De meest agressieve en gestoorde kakfiguren zijn juist die gedwongen worden een Kia, audi of volvo te rijden. Compensatiegedrag omdat ze kakker willen zijn, maar zich dat feitelijk niet kunnen veroorloven. Tenzij ze vrouw zijn natuurlijk. Trophy wives (te herkennen aan de verplichte 'grootte zonnebril > herseninhoud') zijn niet zozeer agressief, maar zijn zo terminaal dom dat ze evenveel gevaar in het verkeer veroorzaken als een agressieve bestuur. Met uitzondering van impotente mannen van binnen de groep natuurlijk, die kopen als ze boven de 30 zijn een Cadillac Escalade als uiting van compensatiegedrag. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: Het gaat toch om het principe en niet specifiek om de auto. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
werklozen die heel de dag niks te doen hebben, zouden zich geen boetes kunnen veroorloven, dus die zouden meteen die auto moeten verkopen om de boetes te betalen. (y) |
Citaat:
|
Merk
Gem. aantal bekeuringen per jaar Suzuki 2,1 Ford 2,1 Honda 2,2 Nissan 2,2 Citroen 2,3 Opel 2,3 Skoda 2,3 Mazda 2,3 Toyota 2,3 Fiat 2,3 Renault 2,4 Mitsubishi 2,4 Hyundai 2,4 Peugeot 2,5 Volkswagen 2,5 Smart 2,5 Mercedes 2,5 Seat 2,6 Kia 2,8 Mini 2,9 Chevrolet 3,0 Dodge 3,1 Lexus 3,1 Volvo 3,3 Alfa 3,4 Audi 3,6 BMW 3,6 Saab 3,7 Chrysler 3,8 Lancia 4,0 Jaguar 4,3 Land Rover 4,7 |
Grappig statistiekje, niet verwacht dat de gemiddelde Saab- en Volvobestuurder asocialer was dan de gemiddelde Mercedes-bestuurder. :p
|
Gaat trouwens wel om lease-autos/rijders. Maar dat Saab zo hoog staat dat verbaasde me ook.
|
En Suzuki, tjah. Het is moeilijk om met een Alto te hard te rijden ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Als je ook maar een greintje rijervaring hebt weet je dat dit verhaal totaal niet representatief is voor de gemiddelde gevaarlijke situatie op de weg.. Misschien in het Amsterdamse Oud-Zuid, maar zelfs daar vind ik het wel meevallen. |
Citaat:
Met een max. en min. aan een boete, of niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Is het doel dan zoveel mogelijk geld binnenharken? Dan zou ik dat maximum afschaffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
En bij onredelijke vaststelling zou het betekenen dat uitvreten beloond zou worden, iets dat al veel te vaak plaatsvindt. |
Waar blijven toch die mensen wat bij diefstal en dergelijke roepen dat hogere straffen niet werken?
|
Citaat:
Niet te onderbouwen met harde feiten overigens, hooguit eigen ervaring. |
De notoire hardrijder zal ook niet de gemiddelde nederlander zijn, dus het gaat hier om de veelhardrijders die ook nog eens veel geld hebben.
|
de achtergronden van diefstal en te hard rijden zijn vaak totaal verschillend.
hardrijden ed is een vorm van zelfoverschatting en betweterigheid. de gezinsman die even wat kwijt moet of te compenseren heeft. diefstal ed komt meestal voort uit diepere sociale problemen. de kutkoter zonder opvoeding. hardrijden is (zolang het goed gaat) alleen een overtreding van de wet. diefstal is ook altijd het (in)direct raken of benadelen van personen. kortom, de drempel om te stelen is hoger dan de drempel om te hard te rijden. overtreders raak je vaak nog in hun portomonee, criminelen hebben een heel andere wijze van denken en moeten dus ook anders aangepakt worden. ik heb wel eens een kruimeldief tegen de politie horen zeggen: "als je me een boete geeft, dan moet ik die ook nog bij elkaar jatten". |
Citaat:
|
Citaat:
Wat dat tweede, mijn vader rijdt eigenlijk altijd te hard dus zo ben ik opgevoed. Niet mijn schuld dus :s Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
de lange termijn invloed van opvoeding bestaat vaak niet uit het nadoen van de ouders. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:11. |