![]() |
Wat eten we vandaag? #20
Hier weer verder.
Ik at vandaag bourgondische aardappelschijfjes met Aardappel Anders room-bieslook en een uitje erdoor, erwtjes en vissticks. |
Rösti, snijbonen en een Griekse rondo
|
Doperwtjes & worteltjes en een kip cordon bleu.
|
chili con carne met shoarma
en een lekkere toet toe (Y) |
Gebakken aardappelen met roerbakgroentes en een zelfgemaakte notenburger.
|
Gister:
Erwtjes, worteltjes en kikkererwten door elkaar met aardappelpuree en gehaktballetjes met zelfgemaakte appelmoes. |
Tomatensoep, pain de boulogne stokbrood en wat salade.
|
Winteraardappeltjes, tartaartje met gebakken champignons en rode wijnsaus, en haricots verts.
|
fusilli met een ratatouille groenten mix, en een gehaktbal met uitjes erbij
en wat parmazaanse kaas bij de pasta en danio strataciatella kwark toe |
Gekookte aardappelen, wortels, prei en zelfgemaakte appelmoes.
|
Sorry, ik had niet gezien dat ik de vorige volgemaakt had!
OT: slavink, spruitjes en gekookte aardappels. |
Bulgursalade met gegrilde aubergine, tomaat, feta en pijnboompitjes.
|
Pizza!
|
Ik hoop zuurkool:)
|
Kip met zoetzure saus en rijst.
|
patat met mayo & ketchup, sperziebonen en een biefstuk
en danio straciatella kwark toe (Y) |
Rode kool met appelmoes, aardappels met jus en een saucijsje :)
|
Nasi met tofu en pindasaus.
|
Spinazie a la creme, gekookte aardappels en een gekookt ei.
|
Patatjes met iets van een snack en sla :)
|
Couscous met rozijnen, feta, roerbakgroenten en munt.
|
rijst met een gewokte groenten mix en een boeren kip uit de oven
met wat sate saus en kroepoek erbij en apfelstrudel kwark van almhof toe (Y) |
Zelfgemaakte lasagna van Knorr met spinazie en champignons.
Eerste keer dat ik het zelf maak, dus ben erg benieuwd of het lukt. |
Ik heb een of ander smerig Knorr wereldgerecht gegeten, Kip Palava..
Met paprika, uien, kip en spinazie.. Bah! Dus feitelijk heb ik 2 bruine boterhammen met pepersalami gegeten :) |
Kaasfondue.
|
rijst met erwten en goulash
en citroenkwark van danio toe |
Andijviestamppot met oude kaas en vega rookworst.
|
Pitabroodjes met gehakt, champignon, tomaat, ratatouille uit blik, sla en creme fraîche.
De lasagne van gister was trouwens erg lekker. |
Gepaneerde schnitzel, aardappels, appelmoes en doperwtjes en worteltjes
|
chinees gehaald (y) bami en sate, met een eitje en kroepoek.
|
Penne rigate met pistachepesto, quorn stukjes en sperziebonen.
|
pizza met extra tomaatjes en ui en salade ernaast.... denk ik
|
Citaat:
Ik eet vanavond Beef Chimichurri, ook van Knorr. |
thaise groene curry
|
gebakken krieltjes met een beetje ketchup, sperziebonen en een stuk kabeljauwfilet uit de oven met peper/zout/kerriepoeder
en danio stracciatella kwark toe (Y) |
Citaat:
En waar koop jij tegenwoordig nog Beef Chimicurri? Wij kunnen het nergens meer krijgen, helaas. OT: Gister: Rijk gevulde sla met gebakken aardappeltjes en een cordonbleu. Vandaag: Paella met kip en chorizo en een salade. |
vandaag eet ik tilapia met prei, tomaat, chorizo en peterselie uit de oven.
Met gebakken aardappeltjes denk ik :) |
Citaat:
Ik had nog een oud pak staan wat op moest, maar volgens mij verkopen ze het nog bij de Emté. En bij verschillende supermarkten hebben ze kruidenpakjes van Verstegen http://www.verstegen.nl/getimage.php...e=image&i=3056 Ik eet vanavond visburger, pomme duchesse, salade en nog wat warme groente. |
Massaman curry! en gelijk een nieuw merk kokosroom uitproberen.
|
Pannenkoeken!
|
Citaat:
zou ook niet weten hoeveel ''normaal'' is om ervan te eten :bloos: ben ook thuis helaas de enige die pannenkoeken lust bagger.... OT: vanavond Penne bolognese met wat geraspte parmazaanse kaas erover gestrooid en met dit weer lekker frisse danio citroen kwark toe! |
Citaat:
OT: Met dit mooie weer eet ik vanavond gehaktbal, rode kool, gekookte aardappels en appelmoes. Lang leve de vooruit-planning :p |
Citaat:
kzelf eet er meestal 3 of 4, afhankelijk van hoeveel honger ik heb. Ik zou zeggen dat voor jou, gezien je eetgewoonten, het feit dat je een jonge, gezonde jongen bent e.d., 200 gram mix genoeg is voor een eenpersoonsmaaltijd. Kies je voor Koopmans mix bijvoorbeeld, neem je de helft van het pak, voeg je nog 1 ei toe en 400 ml melk (omg ik weet t uit m'n hoofd, zo vaak bak ik pannenkoeken:P) en bak er pannenkoeken van. Voila, heb je zo 5-6 pannenkoeken! En als je pannenkoekmix over hebt, bak er toch pannenkoeken van, je kunt ze op een bord leggen en afgedekt in de koelkast zetten en de volgende dag in de magnetron weer opwarmen. Dat doe ik ook vaak als we over hebben en dan heb ik de volgende dag een heerlijk ontbijt/lunch! ;) Smakelijk eten! :) |
Citaat:
pannenkoeken is gemiddeld per persoon? |
Dennis, eet gewoon hoeveel je er wilt eten. En kan je dat niet, dan vraag je aan je dietist/ iemand in de kliniek whatever, wat voor jou geschikt is. Je wordt hier niet zoveel wijzer, want de grootte/dikte verschillen per pannenkoeken, sommige eten meer of minder overdag etc, daarnaast is dit is way off topic. Je weet best het Voeding & Gezondheidstopic te vinden.
OT: Ik at tomatensoep, pain de boulogne stokbrood en wat salade, want ik voel me niet zo lekker. |
Rösti, tomatensalade en een Griekse rondo :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ga vanavond pilaf (pilav?) koken voor mijn baas en haar man en zijn ouders. En tussen de middag heb ik kibbeling gehad. Lekker!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54. |