![]() |
Zomaar een verandering na het 7 en 8 reageer alstublieft
hallo ,
ik heb een vraag waar tot nu toe niemand antwoordt op weet . ik zit in h2A en heb elke vrijdag ochtend de 1e 2 uur thema klas. je kan kiezen tussen science , cultuur , sport. zelf sport ik graag dus kies ik natuurlijk voor sport. nu gaan we om de 2 weken wat anders doen en dit keer was zwemmen aan de buurt. nu is het zwembad om kwart over 8 nog niet open dus wordt het naar het 7 & 8 uur verschoven.( 5 over 2 tot half 4 ) op dat tijdstip heb ik altijd paardrijden , en dus heeft mijn moeder een verlof brie f ingevult om te zeggen dsat ik 2 x niet kom zwemmen hier gaf school geen toestemming voor dus ongeoorloofdverlof. na velen gesprekken hebben wij toch nog steeds besloten dat ik ging paardrijden. maar nu komen hun met de regel aanzetten van half 8 tot 5 voor 5 beschikbaar kan dit zomaar ? ^ en zouden wij hier een boete voor kunnen krijgen want die regel hebben wij nog nergens gehoort . ik hoop dat jullie het antwoordt weten op mijn vraag alvast bedankt je mag natuurlijk ook laten weten wat je hiervan vind .! gr lottjyy |
Beetje raar inderdaad. Laat je moeder eens bellen met de school en vragen hoe het zit. Elke school zal hier wel zijn eigen regels voor hebben.
|
het is verschoven naar het 7e en 8e uur, gewoon schooltijden dus. Mij lijkt dat een school een rooster kan maken/veranderen binnen die uren en dat je dan dus moet kunnen komen
|
Je bent verplicht naar lessen te gaan. Ook al komen die jou niet uit. Je hoort je buitenschoolse activiteiten om je rooster in te vullen, niet andersom. Heel zuur voor je, maar je moet dan óf gaan, óf de consequenties aanvaarden.
|
Dat klopt, je moet naar alle lessen gaan die ingeroosterd zijn. Wat nu als je volgend blok altijd op vrijdag het 7e en 8ste nederlands hebt? Daar kan je niets tegen doen omdat je moet paardrijden.
Je kan eventueel kijken wat er in het leerlingenstatuut staat hierover, die beschrijven dit vaak duidelijk. Maar ik denk dat het antwoord neer komt op wat hierboven al gezegd is. |
Citaat:
|
wij hebben ook zo n regel tot een bepaalde tijd moet je met school bezig kunnen zijn. sorry maar dan heb je dus pech dit keer met paardrijden. (als je overigens het paardrijden op hoog niveau doet kan het mischien weer bij het onderdeel topsport horen. dan heb je mischien wel uitsluiting van school. bij ons op school is dat wel zo in ieder geval. als iemand in de topsport hoort kan hij/zij daarvoor vrij krijgen voor school om naar trainingen te gaan. als dit niet het geval bij jou is heb je waarschijnlijk gewoon dikke pech.
|
Ik kan me voorstellen dat al je zoiets heel laat hoort, je gewoon niet kan, ook al zijn het officieel schooluren. Ik zou vragen of je moeder met school wil bellen, die kan misschien vragen wat er gebeurt wanneer je die les twee keer mist.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat kan de school gewoon doen, dat was op mijn school ook zo. Wij moesten tot 5 uur beschikbaar zijn voor school, om 't zo maar te zeggen. Als de school het 1 dag van te voren beslist is het raar, maar anders moet je gewoon heen.
|
Citaat:
Maar misschien kan er wel wat geregeld worden met school dat je de paardrijles als sport uren kan gebruiken? Is toch ook een sport? |
Bij mij op school is die regel er ook. En ook voor dingen 's avonds kan mijn school verplichten te komen.
|
Citaat:
Ik ben echt blij dat ik daar nooit last van heb gehad zeg :| Ik heb ook wel eens zonder goede reden (alsin: ziek ofzo) een les officieel gemist (dus niet gespijbeld) en die mocht ik dan gewoon op een later tijdstip inhalen, ik kan me voorstellen dat je dat niet iedere week moet hebben, maar 2x in een jaar moet toch geen probleem zijn. Natuurlijk, officieel mag je die lessen niet zonder goede reden missen, maar een beetje flexibel zijn lijkt me niet zoo lastig :o (Een week aan je zomervakantie plakken ofzo gaat mij ook te ver, maar dat is hier niet het geval.) |
ja, als die bestaat, moet je daar rekening mee houden.
|
Kijk eens in de schoolstatuten hoe lang van tevoren een nieuw rooster bekend gemaakt moet worden en vergelijk dat met hoe ver van tevoren je dit wist. In principe moet je de uren vrij houden voor school, maar natuurlijk moet je wel binnen alle redelijkheid je eigen plannen kunnen maken. Sport is simpelweg een belangrijk onderdeel van de levens van veel jongeren, ik denk ook niet dat scholen daar bewust tussen willen komen (zie hoe veel sport gepromoot wordt de laatste tijd, het is zelfs een politiek issue aan het worden), mits de lesuren normaal gesproken gewoon bijgewoond worden.
Op mijn school kregen een aantal leerlingen trouwens zelfs vrij voor Pinkpop. Dat was dan wel weer vrij belachelijk. (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
haai,
ja me moeder heeft al met school gebelt en hun vinden het nog steeds niet goed. de directeur zal nog met ons contact op neme maar nooit meer iets van gehoord. het was pas aangekondigt die woensdag middag dat het verschoof 2 x naar 7e en het 8e . tja dan kan ik paardrijden niet meer afbellen. |
Citaat:
De les daarna is wel op tijd aangekondigd en daarmee verplicht als alle andere lessen. |
Helaas trekt TS aan het kortste eind.
van mij mag dat hele middelbare school-fenomeen afgeschaft worden |
Van mij mag er een slotje op
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53. |