![]() |
Katholieke kerk zet Iberische lynx in tegen abortus
Citaat:
|
voordat iemand gaat roepen dat het een kromme vergelijking is:
http://www.exitmundi.nl/Sperm%20problem.htm voor de rest Citaat:
|
De bisschoppen en de pro-abortusmensen die hier geciteerd worden praten langs elkaar heen. Het gaat de bisschoppen niet om de rechten van de vrouw, maar om die van het ongeboren kind. Ze maken hierbij de misvatting dat een foetus gelijkstaat aan een mens. En ze lijken niet te begrijpen dat mensen die er iets vanaf weten daar anders over denken. Van zo'n dogma kom je niet zomaar af.
Het idee dat dieren beter beschermd worden dan ongeboren kinderen slaat trouwens ook nergens op, want de meeste dieren worden in Italië gewoon opgegeten. |
Citaat:
hoe dan ook zijn in deze kwestie de rechten van de vrouw en die van het ongeboren kind zodanig aan elkaar verbonden dat er helemaal niet naast elkaar heen gepraat wordt. de rechten van beide groepen zijn namelijk niet het middelpunt van discussie, maar de abortus. de rechten zijn hier argumenten; niet stellingen op zich. maar we kunnen het er over eens zijn dat de bisschop weer eens stemming loopt te schoppen en zich met zijn eigen zaken moet gaan bemoeien. en we zijn het er ongetwijfeld over eens dat de rechten van de moeder zwaarder wegen in de meeste abortuszaken. |
Tevens is dit een mooie reclame om jezelf te laten ontdopen.
|
Citaat:
briefje naar parochie waar je gedoopt bent, is de eerste stap. ik vermoed dat de bisdommen tegenwoordig een standaard procedure hebben voor het uitschrijven:) |
Citaat:
|
Citaat:
Het geeft hoop. :p |
Volgens mij komt dat vaker voor als mensen oud worden. Bij mijn grootouders in ieder geval, die zijn agnostisch tot atheïstisch.
|
Citaat:
mij hoef je niet te overtuigen, maar het heeft geen zin om de abortus-discussie te laten verzanden in een welles/nietes-discussie of het een mens is. |
Oh, dat bedoelde ik ook niet. Ik zei: 'gelijkstellen aan een mens', waarmee ik bedoelde aan een geboren mens.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
ik vind het niet pathetisch, maar eerder een gevalletje "laat ze lekker". |
Als het beest zo populair is, waarom is het dan aan het uitsterven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Okey. Mensen, dit topic gaat over een nieuwe actie van het Vaticaan om abortus te saboteren. Kunnen jullie de filosofische discussie naar W&F verplaatsen? Dankuwel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44. |