![]() |
Diabetes als je veel dorst heb ?
hallo , ik heb een dringende vraag.
laaste tijd heb ik nogal veel dorst . ik drink iets van 6 grote glazen op 1 avond en op een dag kan ik er wel 20 rekenen nu op internet stond als je veel dorst heb dat je suikerziekte kan hebben? weet iemand hier meer van? |
Dat kán ja. Het kan ook heel goed iets anders zijn. Drink je echt omdat je zoveel dorst hebt? Ga anders even langs de huisarts, als je het zeker wilt weten :)
|
Dit past niet op Eten&Drinken maar op Lichaam&Gezondheid. Ik verplaats je topic dus even.
|
Het kan inderdaad. Inderdaad even langs je huisarts gaan, die kan het dmv bloedonderzoek vrij eenvoudig vaststellen.
|
idd, je huisarts is daar "zo" achter.
er zijn echter ook genoeg (onschuldige) mogelijkheden. mijn vriendin heeft een vergelijkbaar drinkritme, maar haar bloedwaardes zijn bijvoorbeeld helemaal in orde. |
Ik heb mijn huisarts er ook ooit over gebeld, ik drink een fles cola per dag ongeveer.
Maar hij zei dat het weleens vaker voorkomt en dat het niet echt een teken is van diabetes |
Een fles cola is ook maar 1,5 liter, dat is helemaal niet veel. 20 glazen per dag is 4 liter.
TS, als je zoveel drinkt omdat je ook echt dorst hebt, is het een goed idee om inderdaad eens bloed te laten prikken. |
Citaat:
één van de opties die mijn vriendin trouwens mee kreeg (toen diabetes was uitgesloten) is een "storing" in het drinkcentrum (?) in je hersenen. Je denkt dat je de hele dag dorst hebt en je lichaam vraagt de hele dag om vocht. Dit kan bijvoorbeeld veroorzaakt worden door een klap op je hoofd (een ongeluk of zo). Er bestaat dus ook een heuse drinktherapie (voor niet-alcoholische drank;) ) waarin je dit kunt "afleren". Kortom: het kan van alles zijn. |
Citaat:
Correct me if I'm wrong ;) @TS: heb je nog andere klachten dan? Bij suikerziekte heb je meestal nog wel andere dingen. Anyway, laat het even controleren, maar je kan ook gewoon een grote drinker zijn (: |
Citaat:
wat betreft de storing/therapie. het zou kunnen dat ik nu twee van de "overige" opties die de arts gaf door elkaar haal. (heel goed mogelijk zelfs:) ) in dat geval kun je dus of iets hebben opgelopen door een hoofdtrauma of iets hebben waarvoor je therapie kunt volgen. (de therapie was hoe dan ook een optie in het grote arsenaal aan mogelijkheden) |
Een fles cola vind ik ook niet bepaald veel... :confused: Bovendien denk ik dat je van cola ook juist dorst kunt krijgen door al die suikers die daar in zitten? (Een fles cola is wel om andere redenen veel trouwens, maar het is niet veel vocht oid.)
|
Citaat:
Nu drink ik nog steeds veel (zo'n 4 liter denk ik) maar ik heb verder geen klachten. Bloedsuiker is door de jaren heen al zo vaak geprikt dat dat het ook niet is, dus ik denk dat ik gewoon een dorstig persoon ben :cool: |
Citaat:
*denkt aan vierdaagse waar mensen bij bosjes flauw vielen* Achteraf bleek dat vooral te komen doordat mensen teveel hadden gedronken. :D |
Citaat:
|
Ja echt gezond is het misschien ook niet, maar inderdaad wat ganralph zegt. Ik drink geen 3 liter ineens :p Wel de hele dag door.
|
Misschien is het ook een beetje wat je gewend bent en ik denk inderdaad 'hoe' je het drinkt (in één uur of verspreid over de dag). Ik kom ook met gemak aan de drie/vier liter op een dag.
|
Citaat:
Ik ben er eens op gaan letten en ik drink ook meer dan drie liter per dag. Het is ook echt zo'n tic: altijd een flesje water bij de hand om uit te drinken..:p |
is vast niks aan de hand ik drink ongeveer 4 to 6 flessen per dag
maar moet dan ook veel naar de wc en zodra ik terug ben heb ik weer dorst >_< |
Dan zou ik toch maar even een bezoekje aan de huisarts wagen.
|
De grootte van de flessen lijkt me nogal wat uitmaken? (Omdat je flessen van een halve liter, maar ook flessen van twee liter hebt. ;))
|
gewoon cola flessen dus 1 a 1.5 liter
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
sorry mijn fout had moeten uitleggen dat ik ze vul met water gezond en goedkoop :p
|
Teveel water is niet gezond, hoor?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30. |