![]() |
Op zoek naar goede Game PC voor 1000 - 1200 €
En aangezien ik op computergebied weinig verstand heb van wat goed is of goed bij elkaar past, hoop ik dat jullie kunnen helpen.
M'n vriendin wil graag de Sims 3 kunnen spelen, ik zou graag Starcraft 2 willen spelen. Dus dat moet op z'n minst haalbaar zijn, dat moet toch mogelijk zijn met een pricerange van 1000-1200 ? |
Informatie uit deze post is nog aardig actueel, hierin staan al wat tips en voorbeelden waar je naar moet kijken.
|
Heb je nog een goede tip betreft Koeling?
Of moet ik gewoon een kast kopen van 190€ |
Makkelijk. Wil je hem zelf in elkaar (laten) zetten of zoek je gewoon een kant en klaar systeem?
|
een kast van 190? voor de koeling? niet echt nodig, koop gewoon een kast die van een A merk is en die er goed uitziet voor jou, en dan kijk je ook hoeveel fans hij heeft.
hier een leuk voorbeeldje misschien? Core I7 1TB Harde schijf 6GB RAM @ 1600Mhz 285GTX 1GB OverClock Mooie goede kast (al heb ik er geen ervaring mee je moet zelf misschien maar andere kijken, de Antec 900/1200?) 850W A-merk voeding net ietsje te duur eigenlijk :P maar met dit kun je alles spelen... ALLES!! en misschien nog wel meer :D EDIT: link fix |
850 watt voeding? Waarom?
Algemene tip: pas op met een videokaart. Als je nu superduper high-end koopt, heb je iets dat over een half jaar nog 50% waard is. Neem een videokaart die al een half jaar op de markt is en dus al in prijs is gezakt. Presteren prima en schelen vaak honderd euro of meer. |
Citaat:
Dus het liefst in elkaar laten zetten. |
Yep. Bij een webshop of ga je liever naar een lokale computerboer?
|
Het liefste een lokale computerboer want, makkelijk ophalen (y)
Maar over het algemeen maakt het niet zoveel uit. Webshop is over het algemeen makkelijk lijkt me, omdat de webshop dan de parts bestelt neem ik aan? En bij een lokale computerboer zal ik het vast allemaal zelf moeten zoeken, en ik ben lui. |
Citaat:
|
webshop is vooral goedkoper, verder is het geen verschil denk ik
|
Citaat:
http://www.azerty.nl/winkelmandje/wi...[192772]=1 Dan zetten ze het gewoon voor je in elkaar en sturen ze het naar je op. Je kunt ook daarmee naar een lokale computerboer gaan en vragen of die zoiets voor je in elkaar kan zetten. |
Kent iemand toevallig zo'n computerboer in Rotterdam?
|
In Rotterdam weet ik het niet, maar vlakbij (in Bergschenhoek) heb je Informatique, dat is een prima zaak die ook PC's op maat bouwen met 2 jaar garantie.
|
Thanks!
|
Hoe zit het trouwens met die 8GB, aangezien ik hier en daar lees dat Vista maar tot 3.4 GB ondersteunt of iets in die richting?
|
8GB RAM is eigenlijk ook overkill (4 is ook prima), maar care, 't is goedkoop ;)
Die limiet is er voor alle 32 bit OS'en, daarom moet je vanaf 4GB 64 bit nemen. Dan heb je dat probleem niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41. |