![]() |
Help Gedicht NEDERLANDS
O wie O wie kan mij helpen met deze opdracht zeer belangrijk!!!!!!
Als je me help ben ik je zeer dankbaar. ------------------------------------------------------------------- Opdracht: Noteer de rijmschema's bv.aabb en benoem de soorten rijm: bv. gekruidt rijm etc. ------------------------------------------------------------------------------------- gedicht 1 Een hond, tot speurhond opgeleid, ving in een minimum van tijd de drie vermoedelijke daders alsook hun moeders en hun vaders. En steeds nog speurend sprak die hond: 'Nu nog de moord, dan ben ik rond --------------------------------------------------------------------------------------- gedicht 2 Piet vroeg de oude Sint wat geven we aan dit kind? Ik weet niet wat ik zal schenken daar loop is steeds maar aan te denken. Want alles heeft hij al een computer, tv en bal Eindelijk had Sint een idee en bracht dit cadeautje voor je mee. ----------------------------------------------------------------------------------------- Samen leren wij alle dagen, samen maken wij plezier. Je bent me een versje komen vragen, lieve Simone, ik geef het je hier. En als wij niet op school meer gaan maar in de wijde wereld staan, kijk dan nog eens dit boekje in en denk terug aan je schoolvriendin ----------------------------------------------------------------------------------------- |
-------------------------------------------------------------------------------------
gedicht 1 Een hond, tot speurhond opgeleid, a ving in een minimum van tijd a de drie vermoedelijke daders b alsook hun moeders en hun vaders. b En steeds nog speurend sprak die hond: c 'Nu nog de moord, dan ben ik rond c --------------------------------------------------------------------------------------- gedicht 2 Piet vroeg de oude Sint a wat geven we aan dit kind? a Ik weet niet wat ik zal schenken b daar loop is steeds maar aan te denken. b Want alles heeft hij al c een computer, tv en bal c Eindelijk had Sint een idee d en bracht dit cadeautje voor je mee. d ----------------------------------------------------------------------------------------- Samen leren wij alle dagen, a samen maken wij plezier. b Je bent me een versje komen vragen, a lieve Simone, ik geef het je hier. b En als wij niet op school meer gaan c maar in de wijde wereld staan, c kijk dan nog eens dit boekje in d en denk terug aan je schoolvriendin d ----------------------------------------------------------------------------------------- |
Bedank!
|
Wat voor een soort rijm is dit help!
|
Zeg, nu heeft Bubbeldoosje alles al helemaal voorgedaan, dan kun je zelf toch nog wel bedenken wat voor soort rijm het is? Op wikipedia kun je dat zo vinden.
|
nee
|
Wel waar, anders moet je even googlen op rijmschema's.
|
* a a a a a a = slagrijm
* a a b b c c = gepaard rijm * a b a b = gekruist rijm * a b b a = omarmend rijm * a b c a b c = verspringend rijm http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijmschema |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |