![]() |
Wat is liefde?
Waar denk je aan bij het woord 'liefde'?
|
Geborgenheid, vooral. Dat de ander bepaalde dingen voor je opgeeft om bij je te kunnen zijn (en andersom). :)
Altijd diegene kunnen vertrouwen, op hem/haar kunnen bouwen, steun door dik en dun. Dat is wat ik zo 'even snel' kan bedenken. |
Een bepaalde toestand in het lichaam.
|
where is the love?
|
Liefde is een overschat iets maar heel fijn als je het hebt/krijgt/kan geven
|
is
|
Citaat:
Bedoel je een beetje: echte liefde bestaat niet? |
Liefde = seks
|
^ dáár ben ik het in elk geval niet mee eens! :D
Ik heb laatst heel veel geprobeerd te schrijven over Echte Liefde omdat ik er een discussie over had met mijn vriendje, en ik heb verzonnen dat er drie antwoorden zijn op die vraag, namelijk 1) het exemplarische, 2) het wiskundige en 3) het omschrijvende. Ik ben alleen nog maar uit antwoord 2) en dat gaat over dat liefde een functie is van echtheid en heftigheid en duur en wederzijdsheid. Maar ik heb nog geen true functie. Ik weet het ook niet goed. Ik kan de voorbeelden geven, zoals ik mijn vriendje vertelde wat verliefdheid was door te zeggen Dat wat ik voor jou voel. Maar ik weet niet of ik ooit de kern ervan kan raken. Meeh ingewikkeld! |
Liefde is wanneer de hersenen positief reageren op afhankelijkheid.
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat mensen misschien wel te snel zeggen dat er sprake is van liefde omdat ze onderbewust altijd naar liefde op zoek zijn. |
Citaat:
Ik zou graag de volgende stelling erin willen gooien: Liefde is een keus Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mannen zijn ook vooral goed voor het geld, de dure auto's en het betalen van je drankjes en uitstapjes ;) Fijn he, vullen mannen en vrouwen elkaar lekker aan! :D |
Citaat:
|
Knuffelen! :bloos:
|
Echte liefde is net gokken. Hoe laag of hoog je kansen ook zijn, je zal altijd een gokje wagen, en weer, en weer, en weer.
|
Alles. |
^ Het wachten was hierop.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:37. |