Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   zorgverzekering?? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1747329)

Eduard001 27-03-2009 11:49

zorgverzekering??

Ik word in mei 18 en dan moet ik dus aan de zorgverzekering.
moet ik dat zelf aanvragen?
en hoe zit dat met zorgtoeslag?

Ik ben nu nog verzekert via mijn moeder bij Azivo maar die is niet een van de goedkoopste heb ik begrepen en wil dan overstappen naar DSW waar mijn zus ook is verzekert en die betaalt nog net geen €100.
Moet ik dit allemaal zelf gaan doen of gaat er ook nog iets automatisch??

ty alvast:D

ganralph 27-03-2009 12:22

ga er maar vanuit dat je voor je verjaardag nog bericht krijgt van Azivo. Je oude polis komt dan immers ten einde, dus er moet iets gebeuren. Vaak stelt je verzekeraar voor om een polis, vergelijkbaar met wat je nu hebt, te nemen. Hiervoor hoef je dan weinig te doen.

Als ik het goed heb, staat het je met je achttiende verjaardag echter vrij om tussentijds van verzekeraar te wisselen: jij mag Azivo verlaten en ergens anders een verzekering nemen. (dit mag normaal gesproken alleen per 1 januari, maar je achttiende is een uitzonderingsmoment). Ook mag je bij Azivo natuurlijk een andere aanvullende verzekering nemen.

Laat je - bij wie je dan ook terecht komt - goed informeren over de verschillende polissen en mogelijkheden.

Echter: sommige verzekeraars schijnen nogal moeilijk te kunnen doen over het uitschrijven. Ze willen immers geen klant kwijt. Let dus goed op wat Azivo je vertelt, en wat de wettelijke mogelijkheden zijn. (Ik ken Azivo niet, dus die wil ik hier nergens van beschuldigen.)

Toeslag moet je helemaal zelf aanvragen. Kijk op www.toeslagen.nl voor info en aanvraagdetails

Atelier Madame 27-03-2009 21:20

Je hebt heel veel jongerenpolissen, TakeCareNow van Agis, Zekur van Menzis etc. Vergeet niet je huidige verzekering op te zeggen als je overstapt. Dit gaat niet automatisch namelijk!

Martiño 28-03-2009 15:33

Als je studeert kun je bij een aantal verzekeraars (o.a. Zilveren Kruis Achmea) een studentenpolis aanvragen.
Sommige bedrijven bieden ook een collectieve verzekering voor de werknemers, dus misschien dat je via een bijbaantje iets kan regelen.
Als je bij de Rabobank bankiert, kon je dacht ik via Interpolis meedoen aan een collectieve verzekering (of krijg je korting).

ganralph 30-03-2009 10:54

volgens mij kun je via UnitedConsumers (dot com of zo), als particulier ook mee doen met een soort collectieve verzekering.

T_ID 01-04-2009 10:35

Ken die DSW niet, maar Delta Lloyd kwam er voor dit jaar bij mij als gedeelde eerste plaats uitrollen als goedkoopste op een vergelijkingssite, € 92 kaal. Goede aanvullende pakketten voor tandheelkunde.

Lucky Luciano 02-04-2009 12:20

Citaat:

T_ID schreef: (Bericht 29075527)
Ken die DSW niet, maar Delta Lloyd kwam er voor dit jaar bij mij als gedeelde eerste plaats uitrollen als goedkoopste op een vergelijkingssite, € 92 kaal. Goede aanvullende pakketten voor tandheelkunde.

Volgens mij is Anderzorg toch het goedkoopst voor alleen de basisverzekering, die dus voor iedereen hetzelfde is. Ik betaal 80 euro ofzo per maand.

Eva* 02-04-2009 13:05

Citaat:

Lucky Luciano schreef: (Bericht 29080951)
Volgens mij is Anderzorg toch het goedkoopst voor alleen de basisverzekering, die dus voor iedereen hetzelfde is. Ik betaal 80 euro ofzo per maand.

Inderdaad. Daar zit ik ook bij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30.