![]() |
Hoe kom ik op een zo gezond mogelijke manier weer aan?
Door bijwerkingen van medicijnen en stress ben ik de afgelopen weken wat kilo's afgevallen. Ik ben van mijzelf al vrij slank en ik zit volgens het bmi toch wel op redelijk ondergewicht nu. Dat vind ik nog niet het allerergste, maar wat wel heel vervelend is is dat het vet dus vooral van mijn kont en borsten afgaat en dat is niet echt leuk.
Ik heb veel last van eetlustvermindering, maar daar wordt met hulp al beetje aan gewerkt. Ik vroeg me af of iemand nog tips had over of ik misschien tot meerdere maaltijden moet eten op een dag en van welk eten je snel in gewicht aankomt? Ik probeer nu wel in ieder geval ontbijt, middageten en avondeten te nemen maar vooral bij het middageten heb ik echt geen honger (n) |
Kcal rijke producten eten, dus volle melk, volle kaas, volle yoghurt, etc. En noten, die zijn gezond en bevatten redelijk veel kcal.
|
Zijn volle zuivelproducten wel zo gezond? (Slechte vetten enzo)
|
ken ook iemand die aan moest komen en die werd door een diëtiste aan de Cashewnoten-pasta (broodbeleg) gezet. ik geloof niet dat het bijzonder lekker is, maar misschien kun je het eens opzoeken.
|
Dankje voor de tips (y) ik ga gewoon een aantal dingen proberen en dan zou het wel moeten goedkomen.
|
Caloriën in je eten verstoppen. Spekjes of kaas of room door je warme maaltijd (is niet gezond trouwens, maar wel beter dan ondergewicht hebben als je toch al ziek bent), scheutje olijfolie door de saus, dubbel beleg op je brood, nootjes en pinda's eten. Sap drinken in plaats van water.
Om betere eetlust te krijgen: een halfuur voor je gaat eten niets meer drinken, maar wel iets kleins en friszuurs eten, bv. een augurkje of een kwart appel. Niet tegen heug en meug volproppen, dan ga je er tegenop zien. Dingen kiezen die je lekker vindt. Het kan helpen om dingen te eten die makkelijk weg te slikken zijn, zoals pap, aardappelpuree of pasta met saus, maar niet als je juist van eten met veel structuur houdt. Eet rustig zodat je geen lucht mee inslikt. Witte producten vullen minder dan volkoren, maar van verstopping krijg je ook een vol gevoel, dus daar moet je zelf een balans in vinden. Je kunt proberen of zes kleine maaltijden voor jou beter werkt dan drie grote. |
Citaat:
|
Het Voedings- en Gezondheidstopic is er niet alleen voor vragen over afvallen, maar ook voor dit soort vragen. :)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55. |